Gå til innhold

Harddisk til Dell Inspiron 8200


Furyfax

Anbefalte innlegg

Er det noen web-shopper det er mulig å bestille ny harddisk som passer til Dell Inspiron 8200.

Jeg synes Dell overpriser enkelte varer så mye. Er ikke så viktig for meg å ha orginal harddisk.

Noen som har noen links til web-shopper, tips og anbefalinger, skriv gjerne det.

Et annet spørsmål:

Vil en ekstern harddisk som har 7200 rpm koblet via USB 2.0 eller firewire være raskere enn den 4200rpm harddisken som er i min bærbar pc? Vil det være mulig å legge inn operativsystem på den eskterne harddisken å kjøre den bærbare på den, eller er harddisken for treig ?

 

Med vennlig hilsen

Paul

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen andre som vet om en 7200 rpm's harddisk overgår en intern 5400rpm? Gjerne med link til testen.

Føler ar den harddisken jeg har nå ( 30GB, 4200 rpm )er veldig treig, men er ikke sikker på om det er Ram'en som gjør det, har bare 256MB DDR.

CpU er forresten en 2,0 GhZ Mobile P4 . Noen som har noen tips om det er Ram'en eller harddisken som sinker systemet ?

 

Med vennlig hilsen

Paul :woot:

Lenke til kommentar

Jeg har en 4200 rpm disk i min Dell i 4150 og jeg synes den er mer enn rask nok til vanlig bruk,spørs litt hva du bruker den til.. Jeg synes den er rask nok ihvertfall..

 

Uansett er nok 256 mb ram en liten flaskehals i systemet, ihvertfall hvis du kjører XP. Selv har jeg nettopp satt inn 512 ekstra og det går som en drøm!! (er litt dyrt da, betalte vel 1800 for brikka..)

Lenke til kommentar

Dell Insp 8200, har ikke usb 2.0 , kun usb 1.1

 

Intel har drøyd det veldig lenge, og hvis jeg ikke tar feil , så holder intel på å opdatere dette. Dvs, de er i ferd med å få noe ut til markedet til bærbare som støtter usb2.0

 

MEN, dette hadde integrert grafikkkort, med støtte for vridning av skjermen 180 grader. Hvet ikke hvor bra dette er. Var noe annet stasj også, som jeg ikke husker. OG, det var dyrere å produsere, derfor antar jeg produsentene velger en annen usb2 kontroller til sin bærbare

 

Det er dette jeg husker, og mener å ha lest et sted..

Lenke til kommentar

Til Furyfax:

 

Jeg bestilte Crucial fra komplett, brikka har falt ca. 100 kr nå tror jeg..

 

Satt en Samsung 256 mb brikke i maskinen fra før :)

 

Edit:

 

Hadde planer om å bestille 3. part fra TwinMos, noen mener det funker og andre ikke spå jeg gadd ikke ta sjansen.. Greit med Originalminne også.. (Tror Crucial faktisk har livstidsgaranti på minnet..)

Lenke til kommentar

Selve låsen må bestille separat - maskinen er bare klargjort for den. (koster 325 pluss mva.)

 

"Alt" du behøver å vite om I8200 finnes her:

 

http://www.geocities.com/thebithead/I8200FAQ.htm

 

Edit: Ikke gjør NOE av det som er beskrevet her med mindre du vet hva du gjør - det siste jeg trenger er en haug med beskyldninger om "Du sa" eller "Du sa ikke" og så videre...

 

"If it works - don't fXXk with it!"

Lenke til kommentar

Enkelt forklart: Kabelen som er avbildet på linken festes i et spesialtilpasset hull i "Ramma" på Laptop'en slik at tvilsomme elementer ikke skal ha alt for lett spill hvis de vil "låne" maskina di.

 

http://www.kensington.com/html/1434.html

 

Det finnes flere typer ekstrautstyr til disse, selv har jeg en kodelås med stålvaier og en - forbausende kraftig - alarm. Lyder som en brannalarm og slikt har jo en tendens til å tiltrekke seg oppmerksomhet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...