Gå til innhold

Hvilken ytelsesøkning gir SLI og Crossfire?


Tinmar

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å planlegge PC-kjøp i nærmeste framtid, og i den anledning lurer jeg på om jeg skal kjøpe to skjermkort. Men spørsmålet er da om jeg har bruk for det. Er det slik at når man kjører SLI/Crossfire at det kun kjører glattere på høye oppløsninger eller er det slik at man i tillegg kan kjøre med mer avansert grafikk og lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kommer helt ann på spillet.

 

kan f.eks ta mine 2900xt, med ET kort har jeg 235fps i CT spawn, og 410fps med TO kort (CS:Source), har sjekka litt slik att jeg sammenligner på samme plass. i S.T.A.L.K.E.R fikk jeg 35-40fps med ET kort og 70fps med TO kort.

 

men som sagt, spillet må støtte dette, og det er ikke alle som har like god økning, noen kan være helt uten økning også

 

begge spillene jeg nevne over var i 1280X1024

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

En crossfire test for 3850 viser følgende:

 

Call of Juarez - 21,4 -> 41,2

Company of Heroes - 49,2 ->53,9

Stalker - 58,3 ->106,64

Bioshock - 42,78 -> 72,52

World in Conflict - 19 -> 22

3dMark06 - 10476 -> 15491

 

http://www.legitreviews.com/article/591/1/

 

Altså varierer det veldig fra spill til spill, og dette var med 7.11 beta drivere, og 7.12 driverene skal ha gjort CF enda litt bedre.

 

Men må si det er bra med ca 100% økning i enkelte spill.

Lenke til kommentar
Så det er først og fremst fpsen som blir forbedret?

Ja. :)

Bildekvaliteten på dagens skjermkort er det ingenting å utsette noe på, eller tenkte du på noe annet?

 

...men hvis man har f.eks 100 FPS i stedet for 50-60, så er vel sjansen stor for at man kan øke settingene og dermed få bedre kvalitet på både bilde og effekter? :)

 

Man har jo litt mer å gå på mener jeg?

Lenke til kommentar
Så det er først og fremst fpsen som blir forbedret?

Ja. :)

Bildekvaliteten på dagens skjermkort er det ingenting å utsette noe på, eller tenkte du på noe annet?

 

...men hvis man har f.eks 100 FPS i stedet for 50-60, så er vel sjansen stor for at man kan øke settingene og dermed få bedre kvalitet på både bilde og effekter? :)

 

Man har jo litt mer å gå på mener jeg?

 

Du tenker riktig ja. Dersom spillet er optimalisert for Crossfire/SLI, så vil du kunne kjøre på høyere innstillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...