Gå til innhold

Dårlig av Multicom! PS.no står frem!


Anbefalte innlegg

Jeg bor i arendal, og har derforen luksusen av å velge mellom å ta turen til åmli hvor Multicom holder til eller til stoa hvor PS.no holder til.

 

Jeg skulle i forbindelse med julegaver handle litt, en hel pc faktisk, hvor multicom tilsynelatende kom knipent ut på toppen fordi de hadde de varene jeg ville ha og prisen var helt greit.

 

Slik trodde jeg det var!!! Da vil jeg bare si at alle de som tenker samme tanken som meg, bestille å dra opp til multicom kan bare glemme det. Multicom opererer nemlig med internt og eksternt lager, og du får da så godt som ikke en dritt på dagen hvis du bestiller fra multicom! UTROLIG irriterende. Jeg er vant til å kunne bestille fra PS.no og kunne hente det et par timer senere.

 

Videre sugde multicom's support. De tar ikke telefonen(ringte to ganger og venta til noe slo av linja), og bruker veldig lang tid om man skal snakke med dem gjennom webgrensesnittet "Spør en kundebehandler". Heller veldig lite imøtekommende for å løse problemet mitt.

 

PS.no sin support svarte med en gang og var veldig behjelpelige med min ordre. Var en ting de ikke hadde inne, som jeg viste, men jeg fikk en tilsvarende vare som var litt dyrere til samme pris! GO PS.NO!! Det skal sies at prisene mellom ps.no og multicom egentlig er hipp som happ siden ene er billigere en den andre på enkelte varer. Men absolutt, PS.no er en butikk jeg kommer til å forholde meg til fremfor multicom!

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Dette har irritert meg også, såpass at jeg ikke bestiller noe særlig på Multicom mer. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan merke de aktuelle varene med "fjernlager", som mange andre nettbutiker gjør..

 

På kundebehandlingsfronten har jeg egentlig vært fornøyd, har fått svar nokså greit både på telefon og mail, og de tar seg også bryet med å ringe å si fra at nå har varene kommet.

 

Men i likhet med deg foretrekker jeg PS - først og fremst fordi at det de har på lager har de på lager, og det er som oftest henteklart i løpet av et par timer. Hadde Multicom tydeliggjort hva som er på lager og hva som er på fjernlager hadde jeg bestilt mer der. Det er jo ikke alt jeg trenger på dagen, men når en aldri vet hva som tar tid og hva som ikke gjør det, blir det til at jeg ikke gidder å ta sjansen.

Lenke til kommentar

Sør_bru:

Om det å "henge ut" Multicom av di har fjernlager veit eg ikkje om er korrekt av deg.

 

Det er vel heilt opp til dei om dei ynskjer å nytte lokallager/fjernlager eller ein kombinasjon.

 

Såvidt eg ser på websidene deira står det ingen ting om at du har muligheit for å hente varene hjå dei direkte.

Så du bør, i mine auger, absolutt ikkje kjefte på Multicom for dette, men deg sjølv for ikkje å prøve å lese deg fram til dette på deira sider. - Når det ikkje står noko om direkteutlevering frå lager, bør ein vel gjerne ta det for gitt at det ikkje er ein moglegheit.

 

At du er godt vant med å hente direkte frå PS lager er fint for deg, men det betyr ikkje nødvendigvis at andre lar deg gjere det. Ingen grunn til å bli sur, og i alle fall ikkje til "henge ut" nokon.

 

 

Når det kjem til ditt utsagn om supporten deira skal eg ikkje sei noko, då eg ikkje har noko som helst erfaring med dei.

Veit forresten ikkje om du veit det, men om telefonen ringer lenge nok så vert det brutt automatisk.. Ikkje nødvendigvis "nokon" som gjer det.

 

 

Uansett så er det fint at du fekk det du skulle ha, og til og med ei betre vare. Mulig det var den gode, varme (og tilgivande) julestemninga som gjorde det.

Lenke til kommentar
Sør_bru:

Om det å "henge ut" Multicom av di har fjernlager veit eg ikkje om er korrekt av deg.

 

Det er vel heilt opp til dei om dei ynskjer å nytte lokallager/fjernlager eller ein kombinasjon.

 

Såvidt eg ser på websidene deira står det ingen ting om at du har muligheit for å hente varene hjå dei direkte.

Så du bør, i mine auger, absolutt ikkje kjefte på Multicom for dette, men deg sjølv for ikkje å prøve å lese deg fram til dette på deira sider. - Når det ikkje står noko om direkteutlevering frå lager, bør ein vel gjerne ta det for gitt at det ikkje er ein moglegheit.

 

At du er godt vant med å hente direkte frå PS lager er fint for deg, men det betyr ikkje nødvendigvis at andre lar deg gjere det. Ingen grunn til å bli sur, og i alle fall ikkje til "henge ut" nokon.

 

 

Når det kjem til ditt utsagn om supporten deira skal eg ikkje sei noko, då eg ikkje har noko som helst erfaring med dei.

Veit forresten ikkje om du veit det, men om telefonen ringer lenge nok så vert det brutt automatisk.. Ikkje nødvendigvis "nokon" som gjer det.

 

 

Uansett så er det fint at du fekk det du skulle ha, og til og med ei betre vare. Mulig det var den gode, varme (og tilgivande) julestemninga som gjorde det.

 

Jeg skjønner ikke helt hva du vil fram til? Det er jo opp til en butikk om de vil ha dårlig service også, betyr det at man ikke skal "henge ut en butikk" om de selv har valgt å ikke prioritere service? (uten sammenliknning forøvrig til denne saken, jeg mener ikke nødvendigvis det er dårlig service å ikke selge lokalt) Hva butikken prioriterer er jo gjerne det som bestemmer om folk synes den er bra, man kan jo ikke avfeie enhver kritikk med at butikken ikke har prioritert det feltet.

 

AtW

Lenke til kommentar

(ingen vits i å sitere meg når eg hadde siste innlegget.. ; )

 

Det eg reagerte på her er trådstartar sin irritasjon (og til dels "aggresjon") mot Multicom fordi han forventa at dei hadde lagerutlevering, noko dei då ikkje har.

 

Greit nok at han konstaterer for andre brukarar at det ikkje er eit tilbod Multicom har, men det er måten det er gjort på.

 

Det kunne for eksempel blitt skrive på ein litt meir nyansert måte; for eksempel "For dere som bor i Arendal/Åmli/Stoa-området kan det være greit å vite at PSData, i motsetning til Multicom, har lagerutlevering. Det vil si at dere kan bestille på nettet, og hente pakken hos leverandøren noen timer etterpå. Minus i margen til Multicom for dette."

 

Ikkje fylle på med ord som "dritt", "suger", store bokstaver og utropsteikn.

 

 

Men ok. Eg er nok litt vel "følsom" for korleis kritikk/omtalte vert uttalt, og ser poenget ditt AtW. Men eg vi og påpeike at både eg, og nok fleire andre finn den meir truverdig om den er velskriven og nyansert.

Lenke til kommentar
Det eg reagerte på her er trådstartar sin irritasjon (og til dels "aggresjon") mot Multicom fordi han forventa at dei hadde lagerutlevering, noko dei då ikkje har.

 

De har mulighet for henting av varer, men det står ikke før du velger frakt på ordren (tror jeg). Dette synes jeg er en fantastisk service som de ikke en gang tar betalt for(særlig mht at de er lokalisert i Åmli - som ikke akkurat er verdens navle).

 

Trådstarters irritasjon går vel mest på at det står "på lager" i nettbutikk på varer de ikke har i lokalene sine - her opererer mange andre butikker med "på fjernlager" som er en mye mer dekkende beskrivelse på varer som Multicom ikke en gang har kjøpt fra sine leverandører.

 

Hvis man (som trådstarter og undertegnede) bor i rimelig avstand fra butikken og feks opplever en harddisk-kræsj på laptopen sin er det ganske så irriterende å måtte vente kanskje en ukes tid på at butikken får inn varen fra sin leverandør når man som kunde leser at den "er på lager"!!

 

Dritt, suger, store bokstaver og utropstegn er så sin sak, men jeg forstår trådstarter veldig godt da jeg har opplevd akkurat det samme.

Lenke til kommentar

Hehe.... nme her er kanskje fra åmli og skal forsvare bygdas stolthet? arendal > åmli kjære deg haha. Og nicket mitt er South_Bridge, ikke sør_bru... biaaaatch :p

 

neida, tuller litt her nå. men back on the case: når en butikk sier de har noe forventer jeg at det er innenfor rekkevidde, ikke 1-4 dager unna! Hadde de ikke hatt et hentelager hadde det ikke spilt noen rolle. Slik er det med alle butikker(vanlige) i norge... Jeg synes igrunn det er en stygg uvane blant nettbutikkene, multicom er ikke alene(amentio har vel samme systemet?).

 

og hvis multicom opperer med eksternlager, og har tydeligvis ikke noen ting på internlageret(jeg spurte etter flere deler: tastatur, CPU, GFX, HK osv.... hadde ingenting!!). hvorfor er de da lokalisert i åmli spør jeg da. som de_icer påpeker er ikke åmli verdens navle og bygdas beborer kan ikke være grunnen til at de er der oppe. =)

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar

Jeg bestilte noen varer forrige mandag (10 des) hos Multicom. Som jeg er vant med fra Netshop, PS, Komplett (hvor jeg som regel handler) så tok jeg det for god fisk at lagervare var deres lager. (Netshop sier i alle fall fjernlager når det er kun der varen er). Det var da snakk om 3 varer som alle var på "lager". Dagene gikk uten at de ble sendt. Jeg ble litt bekymra i og med at dette skulle være julegaver. Torsdag tok jeg kontakt og fikk da vite at den ene varen befant seg i stockholm og hadde kommet den dagen. Fredag kom og den var fortsatt usendt. Da ville jeg avbestille. Kundebehandler fortalte at siden de var i plukkliste, kunne de ikke det. På Multicom sine sider står det at man slipper pakkegebyr så lenge en kan få bekreftet avbestilling før sending (så det rett etter på). Mandagen denne uken ble det endelig sendt ut, men jeg er fortsatt usikker på om posten får det fram.

 

Da jeg la inn bestilling (de fikk orderen da de hadde de 3 tingene jeg skulle ha på lager) så var jeg sikker på at jeg hadde varene i slutten av uka, og senest denne mandagen. Nå ser det ut som om de muligens ikke kommer fram i tide. Netshop har fått inn de varene igjen på lager, så det frister stort å bare bestille og hente der.

 

Uansett, jeg handlet litt på Multicom før, men er et par år siden sist. Som en tilbakevendt kunde var hele dette kjøpet en liten skuffelse og jeg kommer ikke til å bruke de på en god stund igjen.

 

Å kalle noe for lagervare på noe som ikke er sitt eget varelager synes jeg er missvisende og tullete. Da kan jeg også si jeg har 1500 plasma skjermer på lager, jeg skal bare bestille de først.....

 

Som regel har jeg varen innen den tiden Multicom bare brukte på å få det ut. At de er noen få kroner billigere på noen ting, er null verdt med et sånt lager system. Jeg har blitt bortskjemt og det finnes de som leverer svært fort (alltid dagen etterpå, eller samme dag).

 

Jeg har også begynt å lure litt på om dette bryter med markedsføringsloven. En butikk som reklamerer må en ha en rimelig mulighet for å kunne få og motta en vare innen rimelig tid. Nå er dette riktig nok ikke reklame, men jeg vil påstå det er villedende, hva mener dere?

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Klokka 12 i dag sjekka jeg pakkens fremgang, og den var fortsatt i Oslo. Det er den også i skrivende stund, slik det har vært siden i går kl 09.

 

Siden pakken ikke hadde kommet lengre, og jeg da overhode ikke vil få den i morra, så gla jeg blaffen. Bestilte på Netshop kl 12:15 og dro å henta det. Det er en times kjøring, men varene var klare til henting når jeg kom. Så tusen takk til Netshop nok en gang for kjapp og heftfri levering.

 

Grunnen til at Multicom fikk denne orderen, var at de hadde varene på lager, og jeg bestilte i så god tid at jeg tenkte det var greit å få det hjem i postkassa nå i julerushet. Netshop hadde ikke en av varene på lager, men fjernlager. Hadde jeg vist at Multicom har "fiktivt" lager, så hadde jeg bare venta til Netshop fikk de inn og henta. Men nå ble det sånn uansett, selv om jeg hadde planlagt å få det i hus i løpet av forrige uke.

 

Som en storbruker av netthandel, kommer jeg IKKE til å bruke Multicom inntil de endrer status på varer på grossit lagere fra "på lager" til "fjernlager". Varene som er underveis kommer jeg til å holde passive til, da Multicom var så trege med å få det ut, og i tillegg nekta meg å avbestille forrige fredag, enda det var i strid med deres info på sidene. Å avbestille varer som ikke er sendt ut (med mindre det er hele pcer til produksjon) har aldri vært noe problem andre steder heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...