Gå til innhold

Årets 10 beste


athorb

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har valgt å basere meg på filmer som kom ut i 2007 i utlandet, ikke i Norge, da jeg ofte får sett filmer før andre fordi en del av jobben min er å gå på pressevisninger. Andre har jeg også sett i utlandet. Men de jeg synes var best, av de jeg så, var Atonement, Blood Diamond og The Good Sheperd. Kunne nevnt flere, men det er liksom disse tre som jeg husker jeg likte aller best. Glemte å nevne Sicko - selvsagt må den med. ;)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Tenkte tenkte.... (tar forøvrig utgangspunkt i premieredatoer i USA)

 

1 - The Man From Earth

2 - The Bourne Ultimatum

3 - 3:10 to Yuma

4 - No Country For Old Men

5 - Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

6 - Zodiac

7 - Eastern Promises

8 - Gone Baby Gone

9 - There Will Be Blood

10 - Hitman

Lenke til kommentar

hehexD hitman på listen over fjorårets beste....den kunne vel ikke bomma no mer kanskje untatt silver surfer...

og the prestige er nok dessverre 2006 film, ellers hadde den tatt en bra plass på lista.

men kanskje vi heller skal nevne noen av de filmene som faktisk var bra.

Juno

Eastern promises

Sweeney todd

no country for old men

Zodiac

there will be blood

 

der har du 6 stykker allerede.

Lenke til kommentar

1. Superbad (kom inn på min top tre liste av alle filmer)

2. mr Brooks

3. Shoot em up

4. No country for old men

5. 28 Weeks Later (stille - høy lyd - stille - høy lyd! osv. digg )

6. stardust

7. sicko

8. This is England

9. knocked up!

10. 300

 

Vi skal ikke kalle denne den offisielle lista? :p

neeeeeeeeeida! :)

Lenke til kommentar

Kan jo skrive inn mine favorittfilmer i 07 også da selv om jeg ikke har sett alle.. :p

 

1. Superbad

2. Zodiac

3. 300

4. Shooter

5. The Bourne Ultimatum

6. Transformers

7. Disturbia

8. Beowulf

9. Spider-Man 3

10. Fracture

 

Ble faktisk litt skvip bare for å fullføre lista men vil ikke si at det er så mye dårlig der :D

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Tar også utgangspunkt i premieredato i USA

 

1. There Will Be Blood (En soleklar ener)

2. No Country for Old Men

3. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

4. Superbad

5. Mr Brooks

6. The Bucket List

7. The Bourne Ultimatum

8. Gone Baby Gone

9. Eastern Promises

10. The Simpsons Movie (Vanskelig å plassere, veldig morsom - men skuffende handling.)

 

Nesten på lista: Zodiac, Rattatouille, Transformers, Control, Juno(Men er "jentefilm".)

Skuffende/ Veldig overvurderte: Into the Wild, American Gangster

 

 

Vi må jo ta utgangspunkt når de først ble gitt ut! Ikke Norske utgivelsesdatoer. Det er når filmen blir gitt ut, DER den først gis ut! Gis den først ut i Tyskland 31.12.07, mens alle andre plasses 1.1.08. Er det fortsatt en 2007 film! Men filmene gis jo nærmest alltid ut først i USA. Så vær snill å sjekk IMDB.

Vi kan ikke lage en helt sær liste fordi vi er langt bakpå her i Norge med å vise filmer på kino!

SÅ: Disse er fra 2006:

El Laberinto del Fauno/Pans Labyrinth

The Fountain

The Prestige

Letters from Iwo Jima

This is England

300

Apocalypto

Blood Diamond

The Last King Of Scotland

Lenke til kommentar

Vi må ikke det, kjære deg. Det er sånn vi alltid har gjort det, fordi det er mer praktisk sånn. En ærlig kinogåer kan ikke bedømme en film som ikke har kommet ut, og pollen skal ikke basere seg på at folk må laste ned filmer for å kunne være med. Vi kan selvfølgelig lage vår egen liste basert på Norge, det er det som er så fint med å være et norsk forum. Listen blir ikke sær, den blir særegen. :)

Lenke til kommentar
Så Zodiac her om dagen, etter litt betenkning tror jeg den ganske sikkert inntar topposisjon.

Hehe. Jeg er ganske selektiv når jeg ser film og velger kun filmer jeg tror er gode, slik at jeg stort sett ender opp med det også: Men av alle filmene jeg har sett fra 2007 så regner jeg Zodiac som den aller dårligste (4/10).

 

[Filmene jeg forøvrig har sett fra 2007 er: 3:10 to Yuma, American Gangster, Arn, Ass of Jesse James, Bourne Ultimatum, Control, Darjeeling Limited, Death Proof, Eastern Promises, the Golden Compass, Gone Baby Gone, the Good Sheeperd, HP and the order of the Phoenix, Hot Fuzz, Into the Wild, Juno, Man from Earth, Pirates of the Caribbean, Planet Terror, Reign over me, Shoot 'Em Up, Shooter, Sunshine, Superbad, Transformers, Tropa de Elite og Zodiac]

Endret av manamind
Lenke til kommentar

Min svært foreløpige liste, da det fortsatt gjenstår en del å bli sett:

 

Tropa de elite,

No Country for Old Men,

Into The Wild,

28 Weeks Later,

El Orfanato,

Stardust,

Le Scaphandre et la papillon,

The Girl Who Leapt Through Time,

Sunshine.

 

Positive overraskelser: Rec. og The Signal.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Vi må ikke det, kjære deg. Det er sånn vi alltid har gjort det, fordi det er mer praktisk sånn. En ærlig kinogåer kan ikke bedømme en film som ikke har kommet ut, og pollen skal ikke basere seg på at folk må laste ned filmer for å kunne være med. Vi kan selvfølgelig lage vår egen liste basert på Norge, det er det som er så fint med å være et norsk forum. Listen blir ikke sær, den blir særegen. :)

Jeg er slettes ikke enig med deg. Skal vi lage lister av "de ti beste filmene fra 2007", må filmene være fra 2007! Det er meget enkelt å bare skrive inn filmnavnet på IMDB, så kommer filmåret den kom ut opp med en gang.

 

Det du sier om at folk ikke kan bedømme en film som ikke har komet ut, vil ikke gjelde nå lenger. Vi er i slutten av mai 2008, å jeg tror alle filmene utgitt i 2007 er mulige å få sett nå i Norge. Dessuten er det ikke et godt argument. Det er når filmene faktisk kom ut, som er avgjørende. Og jeg nevner igjen at det er enkelt som bare det å søke navnet opp på IMDB. Det å poste filmer fra 2006, blir jo direkte feil! Det er jo ikke filmer fra 2007!

 

Slik jeg ser det, er dessuten denne tråden mest for å gi andre inntrykk av hva man må ha fått med seg fra 2007.

Lenke til kommentar

Det er egentlig opp til trådstarter. "Årets film"-avstemningen baserte seg på filmens internasjonale premieredato, derfor den også ble holdt først i mai. Der satt jeg kriteriet fordi jeg startet den tråden og trådstarter har det privilegium. I denne tråden her så har trådstarter åpnet for at man kan være fleksible.

 

Så da blir det egentlig opp til hver og en å sette grensen.

 

Min liste tror jeg er ganske så "satt" nå, i hvert fall når det kommer til engelskspråklige. Kjører utifra int. lanseringsdato. De tre første er rangert, resten har jeg ingen mulighet til å sortere. Blir hipp som happ.

 

Into the Wild

Transformers

Once

Eastern Promises

The Bourne Ultimatum

Mr Brooks

The Bucket List

Dan in Real Life

The Man From Earth

There Will be Blood

 

Føler det er en variert liste. Regner med den kan endre seg litt i fremtiden når flere ikke-amerikanske filmer blir sett. Er ca et dusin filmer utenom de ti som er nær ved å komme seg inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...