Gå til innhold

Sekk for kamera og laptop?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Oppdatering:

 

Da har sekk og kamera vært i hus i 1uke nå.

Sekken jeg kjøpte har ikke blitt brukt, ettersom at jeg ikke har vært på tur med laptopen ennå, og jeg syntes den er alt for stor...

 

Sekken valget falt på er en AB-1628 Excursion Series Photo Backpack by DynaTran

 

Det er en stor sekk, kan man si og har sikkert lett plass til 12 objektiver i tilleg til kameraet, så er ganske så stor for meg som er nybegynner og kun hat kit'et.

Men jeg skulle jo ha sekk for kamera og laptop, men denne tok kaka:)

 

Sekken virker som om den er i god kvalitet, er innebygget regntrekk i bunnen, og selene kan taes av, og den kan brukes som skulderveske/koffert.

Det fulgte med en ekstra liten ryggsekk til fronten som kan klipses av eller på, og det er feste for stativet på siden..

 

Legger opp noen bilder av uhyret:

 

post-28938-1200478021_thumb.jpg

 

 

 

 

 

Som dere ser på de første bildene så er den veldig dyp syntes jeg, er jo mange cm til overs over kameraet..

 

Så konklusjonen er at det blir nok bestilt en ny sekk, og denne lagt ut for salg da den ikke er brukt og kun har logge i skapet og blitt sett på.

 

Men jeg trenger en liten sekk til kun kamera og 2batterier + kansje 1 objektiv, som jeg skal ha på ryggen på scooterturer.

Merker nå når jeg har vært på turm og kameraet ligger i en segg stroppet fast på scootern at det fort blir ork og dra det fram.

 

Så trenger en liten sekk som sitter godt..

Noen som vet av?

Skal kun inneholde kameraet og utstyret jeg nevnte, da for mye vekt vil gjøre meg selv fort sliten...

Lenke til kommentar
Så trenger en liten sekk som sitter godt..

Noen som vet av?

Skal kun inneholde kameraet og utstyret jeg nevnte, da for mye vekt vil gjøre meg selv fort sliten...

Sjekk Lowepro Slingshot 100 AW... Veldig grei og lett å få frem utstyret, selv om du ikke spenner den av deg. Har selv storebroren, 200 AW, og er veldig fornøyd!
Lenke til kommentar
Så på Crumpler på FV. Noe av det styggeste jeg har sett! men det er jo kun min mening. Jeg ville gått for lowepro..

 

Vil bare minne om at hva som er pent/stygt er høyst subjektivt. For min del synes jeg Crumpler lager langt tøffere sekker enn tilsvarende fra Lowepro og Caselogic. Crumplers sekker har god kvalitet og bærekomfort, og for min del var derfor valget enkelt: Crumpler Matchmaker - fullfotosekk med plass til laptop.

Uansett oppfordres det til å prøve de ulike sekkene.

Lenke til kommentar
Så på Crumpler på FV. Noe av det styggeste jeg har sett! men det er jo kun min mening. Jeg ville gått for lowepro..

 

Vil bare minne om at hva som er pent/stygt er høyst subjektivt. For min del synes jeg Crumpler lager langt tøffere sekker enn tilsvarende fra Lowepro og Caselogic. Crumplers sekker har god kvalitet og bærekomfort, og for min del var derfor valget enkelt: Crumpler Matchmaker - fullfotosekk med plass til laptop.

Uansett oppfordres det til å prøve de ulike sekkene.

 

Så fordi det er subjektivt, og jeg i tillegg skriver at det kun er min egen mening, så skal jeg ikke får uttale meg? :!:

 

Lowepro er i tillegg til å være av høykvalitet, meget praktiske, og levere gode produkter. Skal man først kjøpe en sekk, så betyr utseende en del, jeg hadde f.eks ikke går rundt med en rosa en...

Lenke til kommentar

Problemet er at her jeg bor får jeg ikke prøvd noen, så er nesten totalt avhengi av fornuft og forumets medlemers meninger...

 

Men er i dag tilbake til de jeg mener i første tråd som laptop kamera sekk, og som liten sekk ligger Slingshot 100 AW godt ann...

Lenke til kommentar
Vil bare minne om at hva som er pent/stygt er høyst subjektivt. For min del synes jeg Crumpler lager langt tøffere sekker enn tilsvarende fra Lowepro og Caselogic. Crumplers sekker har god kvalitet og bærekomfort,
Det er sant, men samtidig har i hvert fall Crumpler laget en Nikon-sekk som er usannsynlig upraktisk. Tøff er den jo, og står i stil til Nikon (tilsvarende design som Crumpler/Nikon-vesken som følger med i sett med minnekort og objektiv), men jeg trodde ikke mine egne øyne da en av kollegene mine viste meg den...
Lenke til kommentar
Men sekken må sitte godt da, jeg ikke akkurat sitter rolig, er mye hopp og sprett...
SlingShot sitter ganske bra, du har en bred skulderstropp som du spenner fast med en krysstropp*. Da er det ikke fare for at den faller av, men avhengig av hvor stramt du spenner den, vil den muligens hoppe litt. Dog ikke mer enn de fleste andre ryggsekker.

 

* er i hvert fall det på 200AW, kan noen eiere av 100AW bekrefte det? 300AW har magebelte på samme måte som en ryggsekk, men er betydelig mye større også.

Lenke til kommentar
Men sekken må sitte godt da, jeg ikke akkurat sitter rolig, er mye hopp og sprett...
SlingShot sitter ganske bra, du har en bred skulderstropp som du spenner fast med en krysstropp*. Da er det ikke fare for at den faller av, men avhengig av hvor stramt du spenner den, vil den muligens hoppe litt. Dog ikke mer enn de fleste andre ryggsekker.

 

* er i hvert fall det på 200AW, kan noen eiere av 100AW bekrefte det? 300AW har magebelte på samme måte som en ryggsekk, men er betydelig mye større også.

 

 

Ja hadde vært flott og vist om den også har det..

Høres jo veldig kjekt ut:)

Lenke til kommentar
SlingShot sitter ganske bra, du har en bred skulderstropp som du spenner fast med en krysstropp*. Da er det ikke fare for at den faller av, men avhengig av hvor stramt du spenner den, vil den muligens hoppe litt. Dog ikke mer enn de fleste andre ryggsekker.

 

* er i hvert fall det på 200AW, kan noen eiere av 100AW bekrefte det? 300AW har magebelte på samme måte som en ryggsekk, men er betydelig mye større også.

 

Sjølv har eg 200AW, men ut frå bilete på heimesida til Lowepro, ser det veldig ut til at det er same patent på denne. Link

18-2034-IMG1_LRG.jpeg

Lenke til kommentar
SlingShot sitter ganske bra, du har en bred skulderstropp som du spenner fast med en krysstropp*. Da er det ikke fare for at den faller av, men avhengig av hvor stramt du spenner den, vil den muligens hoppe litt. Dog ikke mer enn de fleste andre ryggsekker.

 

* er i hvert fall det på 200AW, kan noen eiere av 100AW bekrefte det?

Det kan jeg bekrefte, SS100AW har samme kryss-stropp.

 

Det jeg har forstått av flere, er at man synes at 200AW kan bli litt tung når den fylt helt opp; samtidig synes jeg at 100AW kunne vært litt større. Tror jeg må be Lowepro komme med den 150AW...

 

For de av dere som lurer på hva det er plass til i en 100AW, så har Canon EOS 350D med Sigma 17-70mm påmontert, en Tamron 70-300mm, en Canon 35mm f/2, en Sigma 50mm f/2.8 Macro, 3 solblendere, en Jobo Spectator, lader til Canon, ekstra batteri, vaterblokk (passer i blitzskoen), 4-5minne kort, USB kortleser, USB kabel og noen. Men da er den også full. Dvs skal vel få plass til et polariseringsfilter eller 2.

 

Tom

Lenke til kommentar
Det jeg har forstått av flere, er at man synes at 200AW kan bli litt tung når den fylt helt opp; samtidig synes jeg at 100AW kunne vært litt større. Tror jeg må be Lowepro komme med den 150AW...
Det er mulig, jeg har aldri hatt den spesielt full. Tenkte bare det var greit å ha litt plass, når jeg først kjøpte den. Er ikke så dumt å ha plass til matpakke i tillegg til fotoutstyret ;o)
Lenke til kommentar
Det jeg har forstått av flere, er at man synes at 200AW kan bli litt tung når den fylt helt opp; samtidig synes jeg at 100AW kunne vært litt større. Tror jeg må be Lowepro komme med den 150AW...
Det er mulig, jeg har aldri hatt den spesielt full. Tenkte bare det var greit å ha litt plass, når jeg først kjøpte den. Er ikke så dumt å ha plass til matpakke i tillegg til fotoutstyret ;o)

Eller at den er dyp nok, så du får med noen halv-litre også :)

 

Tom

Lenke til kommentar
Det jeg har forstått av flere, er at man synes at 200AW kan bli litt tung når den fylt helt opp; samtidig synes jeg at 100AW kunne vært litt større. Tror jeg må be Lowepro komme med den 150AW...

 

For de av dere som lurer på hva det er plass til i en 100AW, så har Canon EOS 350D med Sigma 17-70mm påmontert, en Tamron 70-300mm, en Canon 35mm f/2, en Sigma 50mm f/2.8 Macro, 3 solblendere, en Jobo Spectator, lader til Canon, ekstra batteri, vaterblokk (passer i blitzskoen), 4-5minne kort, USB kortleser, USB kabel og noen. Men da er den også full. Dvs skal vel få plass til et polariseringsfilter eller 2.

 

Tom

 

Jeg bruker em Slingshot AW300 til mitt utstyr (bygåing etc)

Ellers bruker jeg både Vertex AW200 og Kata R-103 når jeg er ute å reiser og skal gå "langt".

 

Andreas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...