Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva koster det å sette inn Webasto?


Reggy

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en VW Sharan!

 

Har hørt fra flere at bilen kan være litt kald og at det er en fordel at man setter inn Webasto som kan gå på tankens drivstoff.

 

Noen som vet hva det vil koste å sette inn Webasto/ Ebersprächer i en Sharan? (det finnes vel programmerbart tidsur, fjernstyrt starter, og Telestarter)

 

 

 

Hva slags verksted bør en bruke. Et volkswagen verksted vil vel ofte være det dyreste, men ved en slik jobb er det jo kanskje mulig å få en mer eller mindre bindende pris - så kan en forhøre seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver ingenting om hvilket drivstoff bilen din går på, men går utifra at det er diesel? I så fall er det meget mulig at den allerede er forberedt for dette, og at du forholdsvis rimelig (rundt 7-8000 om jeg ikke husker feil) kan få en fullverdig løsning med fjernkontroll og det hele. Om den ikke har det må du nok regne med 15-20000 skulle jeg tro. Hvorfor ikke ta en titt selv på webasto.no og finne nærmeste forhandler?

Lenke til kommentar
Du skriver ingenting om hvilket drivstoff bilen din går på, men går utifra at det er diesel? I så fall er det meget mulig at den allerede er forberedt for dette, og at du forholdsvis rimelig (rundt 7-8000 om jeg ikke husker feil) kan få en fullverdig løsning med fjernkontroll og det hele. Om den ikke har det må du nok regne med 15-20000 skulle jeg tro. Hvorfor ikke ta en titt selv på webasto.no og finne nærmeste forhandler?

 

Beklager det. Det er diesel ja.

 

Vil det si at diesel av Sharan allerede er forberedt for dette? Har ikke kjøpt bil enda og tenker at det blir en 2004 modell eller nyere. Hvordan kan man evt vite om bilen er forberedt for Webasto hvis det ikke gjelder alle?

Lenke til kommentar
Vil det si at diesel av Sharan allerede er forberedt for dette? Har ikke kjøpt bil enda og tenker at det blir en 2004 modell eller nyere. Hvordan kan man evt vite om bilen er forberedt for Webasto hvis det ikke gjelder alle?

 

Har ikke dieselbil selv, men har forstått det slik at mange nye dieselbiler har en ekstra varmer for å kunne gi mer varme i kupeen under kjøring. Det er denne som kan bygges ut til en "full" motorvarmer med timer, fjernkontroll og det hele. Om dette gjelder for Sharan generelt eller 2004-modellene spesielt aner jeg ikke, men det er vel bare å høre med selger.

Lenke til kommentar
Vil det si at diesel av Sharan allerede er forberedt for dette? Har ikke kjøpt bil enda og tenker at det blir en 2004 modell eller nyere. Hvordan kan man evt vite om bilen er forberedt for Webasto hvis det ikke gjelder alle?

 

Har ikke dieselbil selv, men har forstått det slik at mange nye dieselbiler har en ekstra varmer for å kunne gi mer varme i kupeen under kjøring. Det er denne som kan bygges ut til en "full" motorvarmer med timer, fjernkontroll og det hele. Om dette gjelder for Sharan generelt eller 2004-modellene spesielt aner jeg ikke, men det er vel bare å høre med selger.

 

Ok skjønner.

 

Har en slektnig som har det nevner på en 2003 modell. Tenkte kanskje at det 2004 modell med siste facelift var slikt utstyrt, derfor nevnte jeg modell...

Lenke til kommentar

nyare dieselbilar blir ofte levert med en webasto thermo top Z/C - D. Denne er ein rein kjørevarmer og går kun når bilen er igang og det er kaldt ute.

 

det er samme brenneren som thermo top C, men den er uten pumpe for kjølevatn og manuell styring, derfor kan den ikkje brukast som parkeringsvarmer uten å oppgradere systemet med pumpe og manuell styring (kan vere tidsur eller fjernstyring, eller begge deler).

 

du får modelltilpassa sett og standardsett frå for eksempel KCL/Webasto norge eller wolksvagen-forhandler. det kostar sannsynlegvis 3000-6000 kr.

 

 

men må du ha et komplett system kostar det nytt i norge ca 13 000 for thermo top c + tidsur. montering kjem i tillegg om du ikkje tar dette sjøl.

 

 

montering av et komplett sett er ein litt omfattande jobb. ettermontering av oppgraderingsett er ein forholdsvis enkel jobb om du er litt nevenyttig..

 

 

 

det beste er uansett å få tak i ein bil med alt dette frå før..

 

 

 

ellers er tysk ebay et flott tiltak.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...