Thomas. Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 (endret) Heisann Har laget ett script som lager BBkoder, og det ser sånn ut: $comment = str_replace("[b]", "<b>", $comment); $comment = str_replace("[/b]", "</b>", $comment); $comment = str_replace("[i]", "<i>", $comment); $comment = str_replace("[/i]", "</i>", $comment); $comment = str_replace("[url=", "<a href=>", $comment); $comment = str_replace("[/url]", "</a>", $comment); $comment = str_replace("[u]", "<u>", $comment); $comment = str_replace("[/u]", "</u>", $comment); Og jeg sliter med å få til dette: $comment = str_replace("[url=", "<a href=>", $comment); $comment = str_replace("[/url]", "</a>", $comment); Altså URL! Det trenger jeg hjelp med. Skjønner ikke hvordan jeg skal få det til... Kan noen hjelpe meg ? Endret 17. desember 2007 av php_user
Alex Moran Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 (endret) Å bruke str_replace til å lage bb-koder er idiotisk. Ta heller en titt på preg_replace(...) Hvorfor? Fordi: 1. Hele teksten blir ikke bold hvis man glemmer å lukke -tagen. 2: Det er mye lettere å lage mønstre for mer komplekse bb-koder, som her [url=] Endret 17. desember 2007 av hans3k
Thomas. Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Skrevet 17. desember 2007 Kan du gi meg et eksempel på hvordan du bruker preg_replace ?
Alex Moran Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 (endret) Det kan jeg: $comment = preg_replace("#\[url=([^\"']+?)\](.+?)\[/url\]#is", "<a href=\"http://$1\">$2</a>", $comment); Men husk at Google ofte er din venn. Endret 17. desember 2007 av hans3k
Thomas. Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Skrevet 17. desember 2007 (endret) $comment = preg_replace("#\[url=([^\"']+?)\](.+?)\[/url\]#is", "<a href=\"http://$1\">$2</a>", $comment); Så det betyr at, jeg skal skrive <a href=ok.php>ok</a> ?? Og hvordan får jeg fet skrift ? =) Endret 17. desember 2007 av php_user
Alex Moran Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 Det betyr at hvis du skriver [url=www.hardware.no]hardware.no[/url] produserer den hardware.no
Thomas. Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Skrevet 17. desember 2007 (endret) Funker ja Har du noe kode for fet skrift da ? =) Har funnet ut på nettet Takk for hjelpen, (link) !!! Denne koden bruker jeg nå: (kansje andre vil ha den ? ) ###################### BB KODER ################################################################### ## FET ## # [b]Tekst Her[/b] ## KURSIV ## # [i]Tekst Her[/i] ## UNDERSTREKET ## # [u]Tekst Her[/u] ## LINK ## # [url=LINKHER]navn på link her[/url] # LINK: $comment = preg_replace("#\[url=([^\"']+?)\](.+?)\[/url\]#is", "<a href=\"http://$1\">$2</a>", $comment); # FET: $comment = preg_replace ('/\[b\](.*?)\[\/b\]/is', '<b>$1</b>', $comment); # KURSIV: $comment = preg_replace ('/\[i\](.*?)\[\/i\]/is', '<i>$1</i>', $comment); # UNDERSTREKET: $comment = preg_replace ('/\[u\](.*?)\[\/u\]/is', '<u>$1</u>', $comment); ########################################################################################## ######## Endret 17. desember 2007 av php_user
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå