Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan logge portscan på D-link 804?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en D-link 804 (DI-804) bredbåndsrouter. Denne har desverre svært begrensede muligheter for logging, og INGEN muligheter for logging av portscan/intrusion detection. Vet dere om det finnes tredje parts utilities som gir meg denne muligheten? Svar mottas med stor takknemlighet.

 

(ja - jeg HAR spurt D-Link support men det virker ikke som om de er kompetent til å svare)

 

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg svarte på innlegget fem ganger var å få det opp på listen for å øke sjansen for å få et svar. Dette kalles "bumping", og er relativt vanlig i de fleste forum. Beklager så mye dersom dette provoserer deg. Jeg har ikke sagt at portscan er hackerangrep. Det var dine ord. Jeg er enig i at en portscan ikke kan defineres som hackerangrep, men jeg ønsker like forbanna å ha mulighet til å sjekke protscan gjort mot min router.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg har en D-link 804 (DI-804) bredbåndsrouter. Denne har desverre svært begrensede muligheter for logging, og INGEN muligheter for logging av portscan/intrusion detection. Vet dere om det finnes tredje parts utilities som gir meg denne muligheten? Svar mottas med stor takknemlighet.

 

(ja - jeg HAR spurt D-Link support men det virker ikke som om de er kompetent til å svare)

 

Erik

 

Hva med å lese reglene før du poster her? Om ingen svarer er det fordi ingen vet. Venligst les regel 7, spesielt siste delen:

 

"Tre eller flere like tråder vil bli regnet som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til midlertidig eller permanent utestengelse. Ved å svare på spam-tråder, vil du bli regnet som medvirkende til spam, og en midlertidig utestengelse kan bli tatt i bruk. Bumping er ikke tillatt. "

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...