Gå til innhold

Er ikke karakteren E bestått?


realfingolfin

Anbefalte innlegg

Eksamensresultatet for det ene faget jeg tok ble kunngjort idag, jeg sjekket studentweb og så at jeg fikk en E (ærlig talt fortjente jeg en F, har ikke vært på et eneste seminar og boka åpna jeg første gang 3 dager før eksamen) men det merkelige er at det står sum studiepoeng: 0

 

Får jeg ikke 10 studiepoeng for å ha bestått eksamen?

 

Emnet bruker gradert bokstavkarakterskala fra A til F, der A er beste karakter og F er stryk, jf. § 6.1 om karaktersystemet i Forskrift om studier og eksamener ved UiO.

 

Jeg fikk en E, altså har jeg ikke stryki, hvorfor får jeg ikke studiepoeng?

Endret av realfingolfin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil det sei at du i praksis kan gå gjennom studiet med E i snitt, og likevel bli tildelt vitnemål?? Hahaha

?

Det blir det samme som å gå gjennom videregående med 2 i snitt. Ikke optimalt, men fullt mulig.

 

Og ofte er det kun Generell studiekompetanse (bestått almenn) som kreves for å komme inn på de fleste linjer på uni/høyskoler. Så hvorfor stresse? :p

Lenke til kommentar
Vil det sei at du i praksis kan gå gjennom studiet med E i snitt, og likevel bli tildelt vitnemål?? Hahaha

?

Det blir det samme som å gå gjennom videregående med 2 i snitt. Ikke optimalt, men fullt mulig.

 

Og ofte er det kun Generell studiekompetanse (bestått almenn) som kreves for å komme inn på de fleste linjer på uni/høyskoler. Så hvorfor stresse? :p

 

Det fins noe som heter inntakskrav i form av poeng.

Lenke til kommentar
Vil det sei at du i praksis kan gå gjennom studiet med E i snitt, og likevel bli tildelt vitnemål?? Hahaha

?

Det blir det samme som å gå gjennom videregående med 2 i snitt. Ikke optimalt, men fullt mulig.

 

Og ofte er det kun Generell studiekompetanse (bestått almenn) som kreves for å komme inn på de fleste linjer på uni/høyskoler. Så hvorfor stresse? :p

 

Det fins noe som heter inntakskrav i form av poeng.

ja, og det er uaktuelt på veldig mange studier.

Lenke til kommentar

 

Og ofte er det kun Generell studiekompetanse (bestått almenn) som kreves for å komme inn på de fleste linjer på uni/høyskoler. Så hvorfor stresse? :p

 

Det fins noe som heter inntakskrav i form av poeng.

ja, og det er uaktuelt på veldig mange studier.

 

For en utrolig hjernedød holdning.

 

Forøvrig skal E være bestått.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

 

Og ofte er det kun Generell studiekompetanse (bestått almenn) som kreves for å komme inn på de fleste linjer på uni/høyskoler. Så hvorfor stresse? :p

 

Det fins noe som heter inntakskrav i form av poeng.

ja, og det er uaktuelt på veldig mange studier.

 

For en utrolig hjernedød holdning.

 

Det er jeg helt enig med deg i. Jeg har godt over fem i snitt, + 8,5 ekstrapoeng (realfag + fordypning), og har store ambisjoner, men det forandrer ikke det faktum at det finnes slasker uten noen plan med livet, og for dem er nok åpne studier ganske greit

Lenke til kommentar
Jeg har godt over fem i snitt, + 8,5 ekstrapoeng (realfag + fordypning), og har store ambisjoner, men det forandrer ikke det faktum at det finnes slasker uten noen plan med livet

 

Ein treng ikkje vera ein slask utan ein plan med livet sjølv om ein ikkje har godt over fem i snitt, + 8,5 ekstrapoeng (realfag + fordypning), og store ambisjoner. Det var sikkert ikkje det du eksplisitt meinte, men utan å lese mellom linjene framstår det litt arrogant det du skriv her.

Lenke til kommentar
Jeg har godt over fem i snitt, + 8,5 ekstrapoeng (realfag + fordypning), og har store ambisjoner, men det forandrer ikke det faktum at det finnes slasker uten noen plan med livet

 

Ein treng ikkje vera ein slask utan ein plan med livet sjølv om ein ikkje har godt over fem i snitt, + 8,5 ekstrapoeng (realfag + fordypning), og store ambisjoner. Det var sikkert ikkje det du eksplisitt meinte, men utan å lese mellom linjene framstår det litt arrogant det du skriv her.

Men det er altså ikke arrogant å kalle mine (tillagte) holdninger for hjernedøde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...