Gå til innhold

Retrospill, har problemer.


Anbefalte innlegg

Har idag installert to gamle klassikere på PCen.

 

Return Fire og Dungeon Keeper 2.

 

Det som skjer er at det på begge spill flimrer på skjermen når jeg starter spillet, i dungeon keeper 2 går det utover selve gameplayet, mens på return fire holder det seg til kun intro og videoklipp i spillet. Kan dette ha noe med XP å gjøre? Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AppName: dkii.icd AppVer: 0.0.0.0 ModName: dkii.icd

ModVer: 0.0.0.0 Offset: 00238440

 

This error report includes: information regarding the condition of DKII.ICD when the problem occurred: the operating system version and computer hardware in use; your Digital Product ID, which could be used to identify your license; and the Internett Protocol adress of your computer.

 

Feilen ligger visst i filen: C:\WINDOWS\TEMP\b026_appcompat.txt

 

Litt usikker på om noe av dette gir deg noe nyttig-

Lenke til kommentar

spillte litt Dungeon Keeper 2 for en stund tilbake og hadde ikke noe problemer med å kjøre det i XP da.

 

Kan hende at problemet ligger med skjermkort-driverne? I NWN hadde jeg problemer med at meny-skjermen var sort, men at jeg kunne trykke på allt sammen, men det fikset seg når jeg tilbakestilte driverne. Ikke sikker på om det egentlig er så smart å gjøre

Lenke til kommentar

hvordan går jeg frem for å gjøre det?, og er det bare til å oppdatere driverne igjen etterpå om det ikke skulle virke?

 

Det går utover lyden også, akkurat som om det hakker på både bilde og lyd, men som sagt er det mest i menyen, og mindre i selve spillet. der går det mer på lyden.

Endret av aleksander_sk
Lenke til kommentar

Prøv å installere en emulator, f.eks. DosBox! Gratis program på få kb...

Husker ikke hvor jeg fant det, men kan vel googles.

Den funket bra for meg når jeg skulle kjøre Settlers 2 og Transport Tycoon deluxe ;)

 

Bruker WinXP jeg og, men det der med kompabilitetsmodus har aldri funket for meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...