Gå til innhold

Hva er det som er så flott med kjempehøy oppløsning...?


Tjohei

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte 6715b for 2-3 måneder siden, mest pga. oppløsningen, og er veldig fornøyd (bortsett fra det at det er %¤ Vista på den). Bruker PC-en mye til utvikling o.l., og da er ikke 1680x1050 mer enn det må være... Og så har den skjerm, og ikke speil :)

Endret av Flex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at mange maskiner leveres med 1680 x 1050 oppløsning på skjermen. Hva er det som er så bra med det? Ting blir jo bare smått. Mulig jeg bare er gammeldags, men når man skal bla over VG, vil jo sida bare dekke halvparten av skjermen. Hva skal man med den andre halvparten da? Jeg kjører ikke programmer i vinduer, jeg kjører alt maksimert. Da må det jo bli mye tom plass på høyresida? Og hvorfor akkurat 1680 x 1050? Det er jo ikke nok til å kjøre 1080p. 1280 x 800 kan jeg forstå, for da passer det bra med 720p, men jeg syns liksom 1680 x 1050 blir for smått. Man må jo ha lupe for å se en filmsnutt på YouTube, jo...

 

Hva er det jeg ikke har fått med meg? :hmm:

 

Med fare for at jeg ikke har fått med med dette poenget i en tidligere post:

 

MULITITASKING!

 

Jeg har i en lengre periode i forbindelse med jobb brukt to 4:3 skjermer. Har veldig gode erfaringer med det i forhold til å holde på med flere oppgaver/programmer samtidig. F.eks. tekstbehandler på den ene skjermen og nettleser på den andre. For meg fyller skjermer med stor oppløsning noe av det samme behovet. Jeg kan gjøre noen oppgaver i åpne viduer i en del av skrivebordet, mens jeg gjør andre ting parallelt i andre åpne viduer på det samme skrivebordet. Avhengig av oppløsning og behov for størrelse på vinduene jeg jobber med kan jeg da ha 3-4 vinduer oppe slik at jeg lett kan: se oppdateringer nettsiden, se på video, skrive en tekst, holde øye med ytelsesmonitoren, samtidig!

 

My two cents.

Lenke til kommentar

I henhold til det opprinnelige innlegget og poster etter det fra trådstarter så kan jeg jo poengtere at det er stor forskjell mellom å kjøre på en bærbar 14" og 1680*1050 og en 22" 1680*1050.

 

Jo større skjermen er, jo flere pixler bør man ha.

For eksempel en skjerm på 22 tommer som kjører en oppløsning på 800x600 vill føles veldig firkantet , øker man antallet pixler så blir detaljene bedre.

Lenke til kommentar
Det er litt lettere på to skjermer, for da kan man bare maksimere vinduet og vips er det plassert riktig. Det er litt mere knot å plassere vinduer manuelt, syns nå jeg.

 

Maksimering av vinduer er ett tastetrykk i fornuftige vindussjefer (det er det snakk om maksimering vertikalt, horisontalt, begge deler eller "fyll den ledige plassen på skjermen inntil alle andre vinduer").

 

Men hei, 2 skjermer er alltid bedre enn 1 :)

Lenke til kommentar
I henhold til det opprinnelige innlegget og poster etter det fra trådstarter så kan jeg jo poengtere at det er stor forskjell mellom å kjøre på en bærbar 14" og 1680*1050 og en 22" 1680*1050.

Selvfølgelig. Så var det også en grunn til at jeg postet denne tråden i forumet for "Bærbare datamaskiner". ;)

 

Maksimering av vinduer er ett tastetrykk i fornuftige vindussjefer (det er det snakk om maksimering vertikalt, horisontalt, begge deler eller "fyll den ledige plassen på skjermen inntil alle andre vinduer").

Que?

Lenke til kommentar
Maksimering av vinduer er ett tastetrykk i fornuftige vindussjefer (det er det snakk om maksimering vertikalt, horisontalt, begge deler eller "fyll den ledige plassen på skjermen inntil alle andre vinduer").

Que?

 

Altså, det å maksimere et vindu (for en rekke mulige tolkninger av "maksimere") kan gjøres *veldig* lett med tastekombinasjoner. Det trenger ikke å være knot. Det var poenget mitt og kommentaren til din "Det er litt mere knot å plassere vinduer manuelt". Naturligvis vil fornuftige vindussjefer også plassere nye vinduer der det er plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...