Gå til innhold

Suspekt salgspolitikk hos Komplett?


Anbefalte innlegg

Men hvis du synes du har en god sak må du jo gjerne bruke massevis av din tid på dra de inn for retten osv osv...

Ser det likesannslig at du skal ha noen sak som damen som krevde penger for gjennoppretting av tapt data på kræsja harddisk

 

Lykke til :thumbup:

 

 

Takk for den! Mine kostnader ved å dra dette inn for retten er minimale i forhold til kostnadene for Komplett å bli dratt inn for retten. Jeg får dessuten erstattet mine kostnader.

 

og PS!: Når man ikke har avtalt dato skal varen leveres innen rimelig tid, det betyr ikke ne blanko-fullmakt til å levere når man vil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det at du har kjøpt en bundle, kan være en av årsakene til at Komplett setter seg bakpå når det gjelder å bytte kabinettet i et annet. Var nok litt krass i første innlegget, ser poenget ditt med at det er dårlig av dem å tilby en bundle til en god pris, for deretter å ikke kunne levere ila rimelig tid. De burde ha tilbydd deg et tilsvarende kabinett, antar at dette er en maskin de skal sette sammen for deg, siden du får garanti osv. Følgelig kan du nok ikke kutte ut kabinettet og bruke ditt eget om du vil ha med garanti, dette regner jeg med du forstår.

 

 

I situasjoner hvor de ikke klarer å skaffe riktig kabinett, så burde praksisen være å bygge pc i et tilsvarende kabinett.

 

Det jeg reagerer på er reaksjonen din på kompletts mangel på service. Istedet for å komme med konspirasjonsteorier, kunne du formulert innlegget ditt annerledes og fått betraktelig mye mer støtte på dette forumet.

 

Komplett har svekket kundeservice etter at de vokste seg store (nettopp bl.a pga god kundeservice), skal man ha bedre kundeservice kan det lønne seg å handle hos mindre aktører, men da får man også dårligere priser.

 

For å oppsummere: Reaksjonen må stå i forhold til provokasjonen :)

 

 

Takk, var litt krass selv, og valgte derfor i tråd med anbefalingen fra moderator å tone ned på teorien og fokusere mer på det faktiske. Men når man kjøper en bundle som nesten er for god til å være i sann (ved å modifisere litt på bundlingen), også skal det liksom være SÅ vanskelig å bytte kabinett, så skjønner du sikkert hva jeg tenkte på.

Lenke til kommentar

Fatter ikke at så mange i denne tråden direkte tar Komplett's parti. Personlig syns jeg trådstarter trekker komplett's motiver ganske langt inn i konspirasjons-verdenen. Men det er ikke viktig. Han har jo for svarte ikke fått PC-en sin og er vel forbi "rimelig tid" nå? At komplett driver og diller med endringsbekreftelser uten å faktisk prøve å yte god service er ille.

 

At noen gidder å være en kvise på en stor bedrifts ræv er noe vi bør applaudere.

Lenke til kommentar
Men hvis du synes du har en god sak må du jo gjerne bruke massevis av din tid på dra de inn for retten osv osv...

Ser det likesannslig at du skal ha noen sak som damen som krevde penger for gjennoppretting av tapt data på kræsja harddisk

 

Lykke til :thumbup:

 

 

Takk for den! Mine kostnader ved å dra dette inn for retten er minimale i forhold til kostnadene for Komplett å bli dratt inn for retten. Jeg får dessuten erstattet mine kostnader.

 

og PS!: Når man ikke har avtalt dato skal varen leveres innen rimelig tid, det betyr ikke ne blanko-fullmakt til å levere når man vil

Når man vil?? De leverer vel når alle delene er på lager skullen tro.

Du har en avtale med selger om en pakke med visse komponenter, kan ikke forlange noe annet og prisredusering når du hele tiden har hatt mulighet til å heve kjøpet. Men skal være enig med deg i en ting at komplett kunne ytet dette som god service. Men begynne overdramatisere på denne måten blir latterlig.

 

Den saken kommer nok aldri så langt som til retten

Lenke til kommentar
Når man vil?? De leverer vel når alle delene er på lager skullen tro.

Du har en avtale med selger om en pakke med visse komponenter, kan ikke forlange noe annet og prisredusering når du hele tiden har hatt mulighet til å heve kjøpet. Men skal være enig med deg i en ting at komplett kunne ytet dette som god service. Men begynne overdramatisere på denne måten blir latterlig.

 

Den saken kommer nok aldri så langt som til retten

 

 

Når man vil eller ikke vil blir jo et spørsmål om ord. Jeg aner jo ikke hva Komplett gjør for å få min vare på lager. Denne saken kommer nok aldri til retten nei, fordi det kommer til å ende i forliksrådet om den kommer dit. Komplett har en dårlig sak, og mine kostnader ved å stikke noen timer i forliksrådet er minimale i forhold til adm. dir i Komplett må møte opp, sannsynligvis med en dyr advokat på slep

Lenke til kommentar

Herre min hatt så sure mange av dere blir.

 

Herr trådstarter-mann prøver bare å sette forbrukersamfunnet litt utenfor perspektiv, tolker jeg det som. "Jeg er fast kunde hos Komplett, kjøper der hele tida og har aldri problemer jei." er vel et vagt argument for at trådstarter har feil?

 

Ikke at jeg tar parti med noen, men unyttige innlegg som "dra til USA, der er det mange som deg" provoserer ganske og er alt annet enn saklig.

 

Just sayin`. :)

 

Forresten, tror kanskje og gå rettslig vei er å dra det litt vel langt. Selvom det er lenge siden du skulle hatt maskina di, og det er dårlig (?) service av Komplett.

 

BinKo!

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er katastrofalt dårlig service av komplett å ikke gidde å hjelpe til med å bytte kabinettet. Jeg synes også det er sjokkerende at så mange troll blir oppgitt over trådstartets holdning. Joda, selv hadde jeg vært mer pragmatisk og gitt opp hele greia, men det at jeg er lat og tiltaksløs gjør meg ikke sint på mennesker som ikke er det. Snarere tvert imot. Om noen vil ta en krangel til min fordel føler jeg takknemmelighet.

 

Men et oversett poeng her, om jeg forstod det rett, og pengene til trådstarter er inne på kompletts konto i hele bestillingsperioden, er rentene herfra. Det er ikke så mange år siden bankene fikk smekk på fingrene for det samme: ved en overføring tok de ut pengene fra betalers konto, brukte noen dager på å behandle overføringen, og satte dem inn igjen på mottagers konto. Rentene fra behandlingstiden puttet de i lomma. Dette blir ikke, selv med mange betalinger i året allverdens beløp for bankkundene, men det sier seg selv at når de gjør dette for alle betalingene til alle kundene dreier deg seg om vesentlige beløp for bankene. De fikk smekk og måtte skifte praksis.

 

Om komplett har kundenes penger på konto før de sender ut varene har vi en sammenlignbar situasjon. Jeg tror ikke insentivet rentepengene utgjør er stort nok til å veie opp for mistet goodwill fra kunder som må vente lengre enn nødvendig på varene sine, men det gir dem jo i alle fall et ekstra insentiv til å komme med lovnader om leveringsfrister de vet de ikke kan holde.

 

Uansett er jeg skeptisk til alt som trekker penger før de sender ut varene. Slik jeg ser det er det å stjele fra kundene sine, og jeg liker ikke at folk stjeler fra meg.

 

(men nå vet jeg altså ikke om Komplett gjør dette, hverken stort sett eller i dette tilfellet).

Lenke til kommentar

Bra noen faktisk kjører løpet helt ut! Jeg har selv fått dårlig behandling hos Komplett ang. en mp3-spiller. Den sluttet helt uten videre å funke. Symptomene tydet på en veldig vanlig feil på akkurat denne mp3-spilleren, men jeg jeg fikk den i retur med en gang pga. et lite merke i siden etter å ha mistet den i bakken(Noe som skjedde 6 mnd før den sluttet å fungere, og som ikke vanligvis ville ført til feilen som hadde oppstått.". Komplett mente jeg hadde "brukt produktet feil" og slettet all garanti. I tillegg var all tilbakemelding jeg fikk, skrevet på en meget arrogant måte. Ganske kjedelig å få slik behandlig etter å ha lagt igjen så mange tusen kroner hos en butikk som jeg har gjort oppigjennom tiden. Jeg har nå boikottet Komplett totalt og oppfordret alle jeg kjenner til å gjøre det samme!

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar

Jeg har nå fått bekreftet at pengene står på en slags "sperret" konto fram til levering. Hvem som mottar renter osv., vet jeg imidlertid ikke. Man er i alle fall sikret mot at Komplett bruker opp pengene dine. I morgen skal jeg altså etter n'te "endringsbekreftelse" få levering. Kommer det som vanlig en ny "endringsbekreftelse" eller skjer det noe? Dette blir spennende.

Lenke til kommentar
Jeg har nå fått bekreftet at pengene står på en slags "sperret" konto fram til levering. Hvem som mottar renter osv., vet jeg imidlertid ikke. Man er i alle fall sikret mot at Komplett bruker opp pengene dine. I morgen skal jeg altså etter n'te "endringsbekreftelse" få levering. Kommer det som vanlig en ny "endringsbekreftelse" eller skjer det noe? Dette blir spennende.

 

Der jo ihvertfall ikke du som får renter på disse 20k, som igrunn du kunne ha fått om du betalte på etterskudd.

Ikke det at det blir så mye spenn men det høres ut som du er en ganske prinsippfast type.

 

Har både veldig positive og negative erfaringer med komplett.. Tror det kommer litt an på hvem du snakker med der..

 

En kompis hadde samme problem som deg, fikk ikke en pc han hadde bestilt fordi det var et komponent som komplett ikke hadde på lager.

Det han gjorde var å dra til komplett i Sandefjord og forklarte saken der. De var mer enn villig til å bytte ut komponentet med et annet og han fikk med seg pcen

der og da...

 

Veldig tungvint å måtte dra til Sandefjord da det er ca1 1/2 time dit herfra men det gikk ihvertfall fortere enn å vente i ukesvis.

Lenke til kommentar
Når man vil?? De leverer vel når alle delene er på lager skullen tro.

Du har en avtale med selger om en pakke med visse komponenter, kan ikke forlange noe annet og prisredusering når du hele tiden har hatt mulighet til å heve kjøpet. Men skal være enig med deg i en ting at komplett kunne ytet dette som god service. Men begynne overdramatisere på denne måten blir latterlig.

 

Den saken kommer nok aldri så langt som til retten

 

 

Når man vil eller ikke vil blir jo et spørsmål om ord. Jeg aner jo ikke hva Komplett gjør for å få min vare på lager. Denne saken kommer nok aldri til retten nei, fordi det kommer til å ende i forliksrådet om den kommer dit. Komplett har en dårlig sak, og mine kostnader ved å stikke noen timer i forliksrådet er minimale i forhold til adm. dir i Komplett må møte opp, sannsynligvis med en dyr advokat på slep

Å møte i forliksrådet koster fra 800 til 900kr for begge parter og det tar alt fra 6 måneder +++ før dere får en dato til innkalling. Der må du stå foran 5-6 dommere for å forklare din sak, mens Komplett står ved din side gjerne med sikkert en ekspert på forbrukerloven tenker jeg. De løser aldri noen saker i forliksrådet, hele poenget er at dommerene prøver å hjelpe DERE å bli enig imellom. Blir det ikke enighet mellom dere så er det opp til dere å ta det videre for retten, da må dere regne med kostander for kr. 10 000 +++ ekstra omkostninger. Dette kan ta opptil 1år eller lengre før dere får opp saken din.

Alt for ett kabinett om jeg har forstått tråden riktig ? :)

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Når man vil?? De leverer vel når alle delene er på lager skullen tro.

Du har en avtale med selger om en pakke med visse komponenter, kan ikke forlange noe annet og prisredusering når du hele tiden har hatt mulighet til å heve kjøpet. Men skal være enig med deg i en ting at komplett kunne ytet dette som god service. Men begynne overdramatisere på denne måten blir latterlig.

 

Den saken kommer nok aldri så langt som til retten

 

 

Når man vil eller ikke vil blir jo et spørsmål om ord. Jeg aner jo ikke hva Komplett gjør for å få min vare på lager. Denne saken kommer nok aldri til retten nei, fordi det kommer til å ende i forliksrådet om den kommer dit. Komplett har en dårlig sak, og mine kostnader ved å stikke noen timer i forliksrådet er minimale i forhold til adm. dir i Komplett må møte opp, sannsynligvis med en dyr advokat på slep

Å møte i forliksrådet koster fra 800 til 900kr for begge parter og det tar alt fra 6 måneder +++ før dere får en dato til innkalling. Der må du stå foran 5-6 dommere for å forklare din sak, mens Komplett står ved din side gjerne med sikkert en ekspert på forbrukerloven tenker jeg. De løser aldri noen saker i forliksrådet, hele poenget er at dommerene prøver å hjelpe DERE å bli enig imellom. Blir det ikke enighet mellom dere så er det opp til dere å ta det videre for retten, da må dere regne med kostander for kr. 10 000 +++ ekstra omkostninger. Dette kan ta opptil 1år eller lengre før dere får opp saken din.

Alt for ett kabinett om jeg har forstått tråden riktig ? :)

 

 

Yepp, alt for et kabinett. Nei, seff ikke. Alt fordi jeg ikke finner meg i å bli behandlet som en tosk av et stort selskap. Å levere en forliksklage koster omkring det du sier. Denne får man altså tilbake fra motparten om man "vinner". Om man ikke kommer til enighet (forlik) er retten neste.

 

Dette beløpet er selvfølgelig underordnet i forhold den kostnaden man har ved å bruke tid på dette. For meg vil denne altså ikke være så stor sammenliknet med Komplett. Jeg sier ikke at dette gjelder komplett, men mange bedrifter spekulerer i at kunden aldri orker å gå videre med en sak, og dermed slipper unna med ganske mye. Dette gjelder helt til man møter "kunden fra helvete", noe jeg har påtatt meg å være i denne saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...