Gå til innhold

Nytt DIY kabinett!


Anbefalte innlegg

Mitt nåværende kabinett er et standard midi tower av merke "no name" :p det skrangle og bråker noe inni granskauen.

 

Så jeg tenkte kansje jeg skulle lage meg et nytt kabinett selv... siden jeg sprengte It-budsjettet med et 8800GTX

(les: Kjærringa satte ned foten)..

 

Har sett på en del prosjekter i "Arbeidsloggene", men har litt problemer med å bestemme meg for det rette materialet å bygge av.

 

Noen som har noen gode råd?

 

PC-en skal stå på stua, så den må være grei å se på..(høy kone faktor).

Må være stille.

 

Tenkte å bare bruke stock kjøler, kan evnt. bruke mitt gamle "Thermaltake big water" sett.

 

Lagde en skisse i sketchup, basert på tre plater av limtre, som kan beises/lakkes:

arbexplodedqh0.th.jpg

 

..altså kunne tenkt meg noe i den formen, x2 bredden av et vanlig midi tower ..uansett matriale.

 

Specs:

Asus P5B

8800gtx

250gb hd

dvd rw

c2d 6400

2gig ram

 

 

Gode ideer mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et godt råd, la være. Har igjen å se et ordentlig gjennomført DIY kabinett, inkludert de berømte prosjektene her på hardware. Sluttresultatet ser ut som et albert åberg helikopter uansett hvor mye tid du har lagt ned i det, da du må ha tilgang til relativt fancy og dyrt utstyr for å få en god finish/konstruksjon.

 

Unntaksvis, om du er på godfot med en kabinettprodusent (kan de sikkert lage et til deg som ser bra ut, men det forutsetter antakeligvis at de er slekt eller svært gode venner :thumbup:

Lenke til kommentar
Her er et godt råd, la være. Har igjen å se et ordentlig gjennomført DIY kabinett, inkludert de berømte prosjektene her på hardware. Sluttresultatet ser ut som et albert åberg helikopter uansett hvor mye tid du har lagt ned i det, da du må ha tilgang til relativt fancy og dyrt utstyr for å få en god finish/konstruksjon.

 

Unntaksvis, om du er på godfot med en kabinettprodusent (kan de sikkert lage et til deg som ser bra ut, men det forutsetter antakeligvis at de er slekt eller svært gode venner :thumbup:

 

 

Jobber på en yrkesskole, så det er nok av utstyr/verktøy for å få dette til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...