Gå til innhold

Vektere leker politi - typisk?


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvordan det her i Norge, da jeg aldri har blitt fraktet bort av polititet, men har hørt og sett at politibilene i USA er tilpasset folk påsatt håndjern, slit at det ikke skal være ubehagelig å sitte med hendene på ryggen. Du kan vel kanskje svare på det?

 

De er nok ikke det, har bare skjedd en gang da. Det jeg gjorde var at da smerten ble for intens, så la jeg meg over på sida, med hodet på skuldra til han politimannen som satt ved siden av, det var visst ok. Etterhvert koblet endorfinene inn, så det sluttet å gjøre vondt. Hadde jeg måttet sitte rett opp og ned i bilen, tror jeg jeg hadde svimt av.

 

Jeg quoter ikke alt du skriver, men jeg er i utgangspunktet enig med det du skriver.

 

 

De gangene du har blitt påsatt håndjern, har du da prøvd å rolig forklare at det er ubehagelig for deg å ha hendene på ryggen og bedt om å få de påsatt foran?

 

Jepp, funka dårlig :)

 

Jeg tror nok de aller fleste politifolk og vektere viser hensyn, men at noen ganger har de dårlige dager og noen kan være drittsekker. Det er menneskelig å reagere mot aggresjon med aggresjon, men ikke greit når man representerer loven. Derfor synes jeg det er viktig å si ifra når man har opplevd noe selv, om det hjelper en person. så har jeg fått mer ut av å skrive dette enn det meste annet jeg rabler ned :)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Stjæler du må du forvente en reaksjon.

Politi finnes nesten ikke i hovedstaden, men derimot finnes en haug vektere. Det merkes godt.

Og tyven motsetter seg vekteren når han nekter å legge seg ned etc men det spiller ingen rolle når vi ikke veit hva som skjedde før? Alt blir jo bare spekulasjon!

Så dropp det og vær trygg på at det ikke skjer om du ikke stjeler, og hvis du stjeler slipper du å få vondt hvis du gjør som du blir fortalt.

Er jo bare de som ikke oppfører seg som får håndjern på. Politiet drøyer nok også med å sette jern på deg hvis du oppfører deg.

Ulikt USA hvor de ikke lenger gidder å ta sjansen som er like greit i mange tilfeller=)

Støtt vektere og få mer politi i gatene... Uten politi er jo noen nødt til å fikse ting og da blir det privat vakting.

Lenke til kommentar

De kan ha hatt en dårlig dag og gått av skaftet, kanskje de burde finne seg et annet yrke. Kanskje situasjonen faktisk krevde det?

 

Skal ikke ta i forsvar alt politi og vektere gjør, men det kan være veldig stort sprik mellom det som skjer og det som folk og vitner tolker enten utfra mediene eller utfra situasjoner. Og det er ganske ofte tilfelle også, det er veldig leit når gode mennesker blir utsatt for svært kvass kritikk. Spesielt hvis den er usann og ubegrunnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...