Gå til innhold

Litt om FotoKnudsen og Julekort


Anbefalte innlegg

Heisann folkens,

 

vil bare skrive om min erfaring med FotoKnudsen og julekortene vi bestilte. FotoKnudsen reklamerer med Julekort på fotopapir. Kona og jeg bestilite 40 stk julekort med konvolutt for henting i butikk.

 

Vi fikk 40 stk foto på fotopapir levert uten konvolutt av den hyggelige vikaren som stresset løp rundt. Er skikkelig skikkelig misfornøyd med julekort (som jeg kunne laget selv) hvor det står digre Kodak logoer på skrå på baksiden over hele... tja.. hele julekortet.

 

Kontakter kundeservice og avventer hvordan det går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt i tvil her, så jeg spør: Fikk du 40 stk foto eller 40 stk julekort med foto? Du omtaler nemlig det du fikk som både "foto" og "julekort"... ;)

 

Om du fikk 40 stk foto uten julegrafikk/-dekorasjoner skjønner jeg selvsagt at du er misfornøyd. Om du fikk 40 stk julekort med foto av dårlig kvalitet skjønner jeg at du er misfornøyd.

 

Konvolutter skal du selvsagt ideelt sett få ved henting uten å spørre, men jeg har opplevd flere ganger at man må minne ekspeditøren på at det er bestilt. Dette er likevel null problem, du får det du skal og ettersom ekspeditøren var hyggelig er jeg ikke i tvil om at du hadde fått med et smil på kjøpet.

 

At du er misfornøyd med at det er Kodaklogo på baksiden av et foto (med eller uten julegrafikk/-dekorasjoner) klarer jeg ikke helt å relatere meg til. Du har bestilt og fått print av fotografier og ingenting er mer naturlig enn at du da får disse på fotopapir.

Lenke til kommentar

Det er vel normalt at det står trykket enten Fujifilm eller Kodak bak på papiret.

Såvidt meg bekjent leverer ikke Kodak papir uten baktrykk, mens Fujifilm leverer spesial papir uten trykk bak, men til en høyere pris pr rull, det har også en metallic overflate som er litt kul og gir noe kraftigere farger, men å kjøpe inn det, nytt papirmagasin og enda et papir å sette opp hver morgen, samt mangelen på klager på trykken bak så er ikke det noe vi har investert/begynt med.

 

Der jeg jobber har vi i alle år printet julekort (alle slags kort) på normalt 10,2 og 15,2 cm Kodak og Fuji papir (Fuji etter at vi ble "grønne":D), har forsatt ikke fått noen klage på trykken bak på papiret..

 

For de fleste er det ikke noe problem med trykket på baksiden, da motivet og all tekst er printet på forsiden av kortet.

 

Edit: De har tydligvis glemt å gi deg konvoluttene, det kan da skje alle på en stresset juledag... Du får den garantert ved å si ifra at du ikke fikk dem med.

Endret av jvc1986
Lenke til kommentar

Har heller aldri opplevd klager på at det står trykket "Kodak" med store (men svake) fonter bak på bildet. Det var en som bestilte julekort som spurte om det var noe tekst på baksiden, og jeg sa at det står noen store Kodaklogoer samt et par linjer med tekst som sier litt om justeringer, bildefilinformasjon og lignende. Men i og med at han kunne skrive i feltet som legges ved siden av bildet, var det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Det har da i alle år blitt kalt julekort, et julekort i mine øyne er et kort trykket på papir med en julehilsen og gjerne et bilde.

Og å si at det er grenseløst å markedsføre det som julekort blir jo feil, i de 8 årene jeg har jobbet i fotobutikk har slike kort alltid blitt kalt for julekort, både av oss, leverandør og kunder.

 

Eneste jeg kan skjønne er hvis du har bare et bilde, uten noen form for "innramming", men det er jo heller ikke julekort i mine øyne, kun et normalt bilde.

 

Det vi kaller julekort kan f.eks se slik ut:

post-85374-1197541315_thumb.jpg

post-85374-1197541329_thumb.jpg

 

De aller fleste bestiller disse kortene med ferdig tekst, eller skriver selv foran på bildet ved hjelp av en cd penn eller annen hurtigtørkende tusjpenn.

 

Har du selv aldri motatt slike julekort?

 

Det finnes selvfølgelig også foldere hvor man putter bildet inn i, og kan skrive tekst ved siden av.

Disse var veldig populære for 4-5 år siden, men nå er det nesten ingen som velger det lenger, mer jobb vet du...

Endret av jvc1986
Lenke til kommentar

Altså om du er uenig i at det kan kalles julekort så må jo du få lov å mene det, og heller lage kortene dine selv.

 

På meg virker det som om du er en av de få som ikke syntes at dette kan kalles julekort, hvem ser vel på baksiden av disse kortene, når all tekst og bilde er på fronten?

 

Logoer på baksiden vil også variere i størrelse og farger litt ann på hvilken papirtype som blir brukt.

Vi bruker et Fuji papir med relativt svakt grått trykk bak, ikke så prangende som Kodak Royal (Digital) og Fuji Supreme typen.

Lenke til kommentar

Gikk i samme fellen selv. Se forøvrig innlegg i bloggen min på xmasb.com. Hele begrepet julekort mener jeg betyr at man kan skrive en hilsen på baksiden av kortet. Litt av greia med kort er jo muligheten til å kunne se på de i ettertid og kunne se hvem de er fra. Jeg har forstått det slik at kortene fra de fleste leverandører er av denne typen, men det gjør ikke saken noe bedre.

 

Neste år lager jeg designet selv (eller bruker en av mange ferdige maler) og fremkaller på vanlig måte. Det koster meg en brøkdel.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte 30 julekort av FotoKnudsen, men når jeg var i butikken og spurte om julekort så sa jenta bak disken nettopp dette med teksten på baksiden av kortene. Jeg visste om det på forhånd så da gjorde ikke dette meg noe.

 

Hos meg er teksten svak og det gikk fint å skrive en kort hilsen bak. Skjønner dog at du kan bli skuffet når du ikke visste det på forhånd.

Men kortene blir jo hengt opp med fotosiden frem så da blir jo ikke dette synlig allikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...