Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan dempere fryse harde om vinteren?


hougo

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Audi a4 1.8 -97modell med senkesett

 

Når jeg dro hjem fra jobb i dag, kjente jeg at demperene bak var så utrolig harde, det begynner og bli kaldt nå og væske fryser, men fryser dempere? har jeg evt fått en lekasje i bakdemperene som får dette til å fryse? hadde vært fint om noen hadde en annelse om hva dette var og om det går ann og gjøre noe med dette uten at det skal koste meg en masse av penger.

 

På forhånd takk :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lekkasje på dempere kan føre til kondens inne i demperene og da fryser det til is når det er kaldt.

Det virker som om at det sannsynlig, at du har dette problem.

 

 

går det ann og fikse dette på annen måte enn å kjøpe nytt? takk for svar:)

 

Er dette en klassisk feilsenking med orginaldempere eller? Har du lekkasje så må du bytte dempere hvis ingen har begynt med overhalling av dempere også :!: Du bør kjøpe dempere som er beregnet på senking og gule Koni er en av de.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

det var jo kjipt, penger har jeg jo nok av :thumbdown: hvor mye vil det koste med nytt senkesett på verksted? skal ha bilen halvt år til, så billigst mulig senkesett.. var og godkjente senkesettet for et par dager siden på trafikkstasjonen, passet jo yppelig at dette skulle skje nå:(

Lenke til kommentar
det var jo kjipt, penger har jeg jo nok av :thumbdown: hvor mye vil det koste med nytt senkesett på verksted? skal ha bilen halvt år til, så billigst mulig senkesett.. var og godkjente senkesettet for et par dager siden på trafikkstasjonen, passet jo yppelig at dette skulle skje nå:(

 

Du trenger jo ikke å bytte senkesett. Bytt dempere du.

Lenke til kommentar
det var jo kjipt, penger har jeg jo nok av :thumbdown: hvor mye vil det koste med nytt senkesett på verksted? skal ha bilen halvt år til, så billigst mulig senkesett.. var og godkjente senkesettet for et par dager siden på trafikkstasjonen, passet jo yppelig at dette skulle skje nå:(

 

Du trenger jo ikke å bytte senkesett. Bytt dempere du.

 

 

 

ok, har null peiling på det greiene der. får jeg kjøpt dempere "løst", så jeg slipper og kjøpe hele settet? for å bytte dempere

Lenke til kommentar
det var jo kjipt, penger har jeg jo nok av :thumbdown: hvor mye vil det koste med nytt senkesett på verksted? skal ha bilen halvt år til, så billigst mulig senkesett.. var og godkjente senkesettet for et par dager siden på trafikkstasjonen, passet jo yppelig at dette skulle skje nå:(

 

Du trenger jo ikke å bytte senkesett. Bytt dempere du.

 

 

 

ok, har null peiling på det greiene der. får jeg kjøpt dempere "løst", så jeg slipper og kjøpe hele settet? for å bytte dempere

 

Selve senkingen er lavere/stivere fjærer og har ikke noe med demperne å gjøre... Du får kjøpt "bare dempere" men kjøp noen bra/stivere slik at dem holder en stund. Når bilen er senket så blir det også mer press og slitasje på demperne med tiden. Man regner at de fleste biler skal gå fint rundt 80.000KM før man skifter dempere og da snakker jeg om orginaldempere uten senking.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg har supersport justerbart, kostet ikke all verden ifølge han jeg kjøpte bilen av, prøver og få tak i han.. er ikke lenge siden jeg kjøpte bilen, og hadde den på NAF-test før jeg kjøpte den. da ble det ikke nevnt noe som helst av lekkasje i dempere. er lekkasje noe som kan komme med engang eller tar det tid? for kan gi NAF en smekk på fingern hvis det er noe de ikke har oppdaget, tror jeg:P

 

leste også på annet forum at supersport har garanti på 2 år, vil denne skaden bli dekket av garantien?

 

Men takk for all hjelp, er det noen som har mer og si, hadde det vært fint... skal prøve og finne ut av om jeg får kjøpt demperen utenfor settet:)

Endret av hougo
Lenke til kommentar
Jeg har supersport justerbart, kostet ikke all verden ifølge han jeg kjøpte bilen av, prøver og få tak i han.. er ikke lenge siden jeg kjøpte bilen, og hadde den på NAF-test før jeg kjøpte den. da ble det ikke nevnt noe som helst av lekkasje i dempere. er lekkasje noe som kan komme med engang eller tar det tid? for kan gi NAF en smekk på fingern hvis det er noe de ikke har oppdaget, tror jeg:P

 

leste også på annet forum at supersport har garanti på 2 år, vil denne skaden bli dekket av garantien?

 

Men takk for all hjelp, er det noen som har mer og si, hadde det vært fint... skal prøve og finne ut av om jeg får kjøpt demperen utenfor settet:)

 

Får ikke bare byttet dempern når du har justerbart. Må bytte hele. Men hvis det virkelig er lekkasje i dempern så går det på garantien. Men har han kjøpt det i norge da? Er billig på ebay for de setta der.

Lenke til kommentar
Jeg har supersport justerbart, kostet ikke all verden ifølge han jeg kjøpte bilen av, prøver og få tak i han.. er ikke lenge siden jeg kjøpte bilen, og hadde den på NAF-test før jeg kjøpte den. da ble det ikke nevnt noe som helst av lekkasje i dempere. er lekkasje noe som kan komme med engang eller tar det tid? for kan gi NAF en smekk på fingern hvis det er noe de ikke har oppdaget, tror jeg:P

 

leste også på annet forum at supersport har garanti på 2 år, vil denne skaden bli dekket av garantien?

 

Men takk for all hjelp, er det noen som har mer og si, hadde det vært fint... skal prøve og finne ut av om jeg får kjøpt demperen utenfor settet:)

 

Får ikke bare byttet dempern når du har justerbart. Må bytte hele. Men hvis det virkelig er lekkasje i dempern så går det på garantien. Men har han kjøpt det i norge da? Er billig på ebay for de setta der.

 

ja, settet er kjøpt i Norge, tidligere eier kjøpte det igjennom jobben (han er mekaniker). men da tar jeg det opp med han, bare skaffe meg en mekaniker som kan sette de på plass.

 

takk folkens:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...