Gå til innhold

Hvordan få mikrofon til å virke?


petterbaa

Anbefalte innlegg

Hei har i det siste hatt lyst til å prøve å synge litt i egne sanger. Så i dag prøvde jeg for første gang fant sånn sleten mikrofon som fulgte med webcam dette fungerte helt fint. Så prøvde jeg en mikrofon vi hadde liggende hjemme sånn billig dritt til 400kr eller no, men som i hvertfall er 100ganger bedre enn webcam micen... når jeg koblet denne til mikrofon inngang skjedde det ingenting, ikke noen lyd :(

 

For å begynne med feilsøkingen

-har skrudd mikrofonen på

-lyden står på i mikrofon i windows lyd pannelet

 

Det jeg lurer på er om jeg kanskje må ha en mikrofon forsterker? eller skulle det kommet lyd uansett?

 

 

Sliter også med ekko i rommet, noen enkle tips for å fjerne det uten å måtte lime fast eggkartonger på alle vegger? =P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

er det sånn brio mikk, med minijack?

kanskje invistere i noe som du kan få et brukbart resultat, med pre-amp

 

ekko, kan du prøve og stenge deg selv inne med maddrasser i et hjørne

Lenke til kommentar

Blåbær har aktivert kanalen mikrofonen skal gå inn på om det er det du tenkte på =P

Hmm ja burde finnes program som kan fjærne det men jeg aner ikke hvilken =P men jeg kan jo google meg fram :)

 

NIrD har ikke tenkt å investere en krone på mikrofon før jeg faktisk er brukbar fornøyd med vokalen min =P er lissom bare for å teste om jeg i hele tatt kan synge.. høres det helt fælt ut gir jeg opp det lissom =P haha

Lenke til kommentar

En del billigmicer har et internt 1.5v batteri... Har du prøvd å bytte det? Evt sett om det har irret noe sted om den har ligget lenge?

 

Når det gjelder ekko, mye bedre å unngå det i første omgang enn å prøve å fjerne det etterpå. Jo nærmere du er micen, jo mer direktelyd ift ekko får du.

 

Lykke til!

 

M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...