Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Normalt å snakke med seg selv?


Gjest snakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Er det normalt å snakke med seg selv inni hodet? Jeg har nesten HELE tiden en dialog med meg selv inni hodet, noe som feiler meg eller?

Jeg veit i hvert fall at jeg også gjør det. Ikke hele tia da, men mye av tia, når jeg skal gjøre en beslutning eller løse et dilemma. Tror det hjelper for den ene siden har litt annet perspektiv enn den andre.

 

 

 

O.o

Lenke til kommentar

Det er nok ikke snakk om schizofreni om det var det du trodde. Det er helt normalt å tenke høyt inni seg, ofte fordi det er litt lettere å komme til en enighet med deg selv ved å innta to posisjoner og "krangle" litt oppi hodet ditt.

Det at du har det hele tida, og at det er snakk om dialog, det er litt urovekkende synes jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

bare du tenker og ikke snakker.

 

jeg kan på en måte tenke uten å tenke gjennom det. en tanke som om jeg skulle si det i hodet mitt ville tatt 30 sekunder kan jeg tenke på 1 sekund, men av en eller annen grund så kan jeg begynneå tenke på den lange måten.

 

 

ble litt OT dette :p

Lenke til kommentar

Jada, diskuterer ofte med meg selv i hodet, bare ikke start å snakk med deg selv så er vel alt ok.

 

Hodet har jo en begrenset kapasitet,

 

Ja, men hjernen kan mer enn det de fleste er klar over, det et et par få(et par autister, men også andre) som får et lite "klikk" i hjernen slik at hjernen plutselig kan gjøre helt utrolig beregninger og prosesser. Det får oss vanlige mennesker til å virke som idioter.

Lenke til kommentar
Det er da helt normalt. Men slenger inn et spørsmål til i samme kategori:

 

Er det vanlig å snakke høylytt med seg selv? Slå vitser, komme med kommentarer, stille spørsmål osv

Noen andre som gjør det?

 

 

det er vel mindre normalt.

 

når jeg var liten og ensom så gjorde jeg det :blush:

Lenke til kommentar
det er vel mindre normalt.

 

når jeg var liten og ensom så gjorde jeg det :blush:

 

Hehe, jeg synes ikke det er noe galt med det. Jeg vet ikke om jeg gjør det så mye på fritiden, men når jeg er på jobb kan jeg f.eks si "Hva i allverden kan det være for noe" eller "Vist jeg putter den opp der" når jeg arbeider. Jeg kan også komme med kommentarer til ting når jeg går aleine :p Ps; Og jeg føler meg ikke ensom ^^ haha

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Bruker også å snakke til meg selv. Jeg blir ofte spurt om hvem jeg prater til. Vil tro det er helt normalt, og jeg har enda ikke tatt noe skade av det. Prater så klart bare med meg selv når jeg er alene. Som oftest hvis jeg har et problem eller prøver å finne ut av ting.

Lenke til kommentar

det spørs. fettern min snakker med seg selv og han er ikke helt god i hue. han snakker og snakker med seg selv, og når noen spør hvem han snakker med så nekter han for at han snakker. og viss han ikke gjør det, så sier han at han snakker med noen som vi ikke kjenner.

 

men så lenge du veit du gjør det selv og sånn, så er det sikkert ikke unormalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...