Gå til innhold

4x1gb minne, vises kun 3gb totalt, hvorfor?


Arsenal_RULES

Anbefalte innlegg

Jeg har installert XP 64-bit på datamaskinen. Jeg har fire minnebrikker, som hver av dem er på 1gb. Når jeg trykker på egenskaper>system, så kommer det opp at jeg kun har 3gb totalt. Noen som har noen tips til hva som kan være feil.

 

Beklager om jeg ikke gir tilstrekkelig med informasjon, i så tilfelle bare spør, så skal jeg svare så godt jeg klarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har installert XP 64-bit på datamaskinen. Jeg har fire minnebrikker, som hver av dem er på 1gb. Når jeg trykker på egenskaper>system, så kommer det opp at jeg kun har 3gb totalt. Noen som har noen tips til hva som kan være feil. Beklager om jeg ikke gir tilstrekkelig med informasjon, i så tilfelle bare spør, så skal jeg svare så godt jeg klarer.

Som flere her prøver å si, resett bios i hardware så er det i orden. Som regel vil dette si å flytte en jumper på hovedkortet fra pin 1-2 til 2-3 og la jumperen stå der i min. 3 sekunder for så å flytte den tilbake til 1-2. Noen sverger også til å ta ut batteriet. Du tar selvsagt ut alle kabler og gjør maskinen nøytral med hensyn til statisk elektrisitet (fra deg selv) mens du gjør denne operasjonen. Maskinen avjordes (gjøres nøytral) ved å holde i ledende metall i kabinettet i noen sekunder. Trykk gjerne inn Power-knappen 2 -3 ganger så tømmes kondensatorer og øvrige komponenter også for strøm før du tafser på hovedkortet. Hvis dette ikke gjør susen så har du muligens et hardware minneproblem.

 

Edit: Å ta ut minnebrikkene og sette dem tilbake kan være lurt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...