Gå til innhold

Flytting til USA, ta vare på nummer


Anbefalte innlegg

Jeg flytter på USA etter jul på utveksling, og jeg er litt usikker på hva jeg vil gjøre med abonnentet mitt. Jeg ønsker å beholde det nummeret jeg har i dag. Jeg har to alternativer så vidt jeg ser.

 

Blir trolig brukt en del i Norge i sommerferien (skal være der ett år).

 

1. Finne et alternativ som er veldig billig å ringe til USA, og som har lav fast månedsavgift (vil ikke ringe all verden til/fra USA)

 

2. Finne et billig kontantkort som jeg kan la ligge i Norge nesten ubrukt. Krever at kortet har lang holdbarhet uten at den trenger påfyll.

 

Noen som har gode forslag til abb. på begge forslagene? Evt. andre løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jupp. La det norske nummeret bli i Norge. Og kontantkort er jo litt kjipt, da de sperres jo og mistes dersom man ikke lader på et års tid. Selv har jeg tidligere måttet gjøre lignende. Porterte da nummeret over til et billig chess abb. (9 kr måneden), da slapp jeg nemlig at det ble stengt samtidig som det kostet rundt 100-lappen å ha det i et år.

Lenke til kommentar
Jeg flytter på USA etter jul på utveksling, og jeg er litt usikker på hva jeg vil gjøre med abonnentet mitt. Jeg ønsker å beholde det nummeret jeg har i dag. Jeg har to alternativer så vidt jeg ser.

 

Blir trolig brukt en del i Norge i sommerferien (skal være der ett år).

 

1. Finne et alternativ som er veldig billig å ringe til USA, og som har lav fast månedsavgift (vil ikke ringe all verden til/fra USA)

 

2. Finne et billig kontantkort som jeg kan la ligge i Norge nesten ubrukt. Krever at kortet har lang holdbarhet uten at den trenger påfyll.

 

Noen som har gode forslag til abb. på begge forslagene? Evt. andre løsninger?

kontatkort? flytt over til onecall... koster 0,-kr... ingen mnd. avgift, ingen minimums betaling hver mnd, ingen binding... , billigste du kan ha hvis du er en gjennomsnittelig bruker av telefonen ( ja jeg vet at IPEA er et hakk pilligere)

så skaffer du deg et nytt nr og abbn. i usa.. , men husk å lær alle de rundt deg å bruke skype , !!! billig som faen!

Lenke til kommentar
kontatkort? flytt over til onecall... koster 0,-kr... ingen mnd. avgift, ingen minimums betaling hver mnd, ingen binding... , billigste du kan ha hvis du er en gjennomsnittelig bruker av telefonen ( ja jeg vet at IPEA er et hakk pilligere)

så skaffer du deg et nytt nr og abbn. i usa.. , men husk å lær alle de rundt deg å bruke skype , !!! billig som faen!

 

One call er et dårlig forslag. Abb. deres kan nemlig sperres på samme måte som et kontantkort dersom det ikke brukes. (Og hele poenget er jo at man ikke vil at det skal sperres når det ikke brukes). Derfor er det bedre å gå for et abb. man betaler et par kr for å måneden, så vet man i hvertfall at det ikke blir sperret.

Dersom det ikke har vært utgående samtaler eller meldinger de siste 6 måneder for fakturaabonnement eller dersom det har vært mer enn 8 måneder siden siste påfylling for kontantkort, kan One Call sperre abonnementet. One Call kan avslutte abonnement hvor det ikke har vært utgående samtaler eller meldinger de siste 9 måneder for fakturaabonnement eller det har gått 10 måneder siden siste påfylling for kontantkort.
Endret av cyclo
Lenke til kommentar

stemmer det.. 9 mnd har du på deg til å bruke minst 1 utgående samtale.. og hvis du skal hjem til sommeren, ser jeg ikke det store problemet.. , og husk, du har nesten 2 timer gratis ringetid hver mnd, og 90sms tror jeg... , billigste abbn. ever

 

edit : der ja.. satt akuratt å leste på onecall sine sider jeg også :p

Endret av toazty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...