Gå til innhold

Er druids gode mot Rogues i DUEL?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Det er nå dessverre slik at klassene er bygget opp slik at noen har massive fordeler mot visse andre klasser, men er desto svakere når en tredje klasse kommer inn.

Eksempel: Warlock vs. hunter. En dot og en helth stone er mest imba.

:!:

Er jo riktig til en viss grad i følge min egen erfaring.

Har selv kun levlet opp shammy, hunter og lock til 70.

Vil ikke si at noen har "massive" fordeler, men noen klasser er nok litt lettere enn andre klasser.

Men igjen.. jeg vil jo si at det kommer mest an på spilleren. Møter man en klasse som man ser på som owerpowered, så kanskje man går frem med feil taktikk selv.

Og: I ditt eksempel vil jeg jo si at hvis hunteren tar concussive shot og to arcane shots,

så er jo utfallet umulig å bestemme på forhånd.

Er uansett ikke mulig å bli enige i dette, men siden trådstarter ville høre erfaringer så deler jeg mine.

Endret av beerlover
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som rogue føler jeg at warriors slår satans hardt.

Warlocks får ikke gjort nok skade da jeg holder de i konstant melee, er unfearable, jeg slår drithardt, de mangler armour og jeg har clos for å komme ut av dot-voldtekt.

Får jeg shadowbolt og pet attack mot meg, derimot, da går det verre. :(

Skrevet

Urutinerte druids går som regel greit ned, men hvis de spiller defensivt er det lite man kan gjøre som rogue...

Mot ferals pop evasion når de er i bear, snd, brenn dem ned... hvis de da er urutinerte og stunner deg på 30% for å switche til caster form, vent på evt cyclone, trinket, blind, CoS, restealth (vanish om nødvendig), så kan du stunlocke dem ned i caster form. Rutinerte druids healer tidligere.

Mot restodruids gjelder det å spamme shiv, de bruker selvfølgelig abolish poison og shapeshift, men dess lengre du klarer å holde dem i melee range dess større sjanse har du (duh). Men selv i melee range tar det ekstremt lang tid å få dem ned når de har fått lastet opp alle HoTs.

Skrevet

Druid er imo en av de classene som greier seg best mot flest klasser i 1vs1

Som feks BM hunter sliter du mot en druid som vet hva han gjør

Skrevet (endret)

Selv spiller jeg rouge, og er fult pvp gearet. Og selv druids som er dårligere gearet en meg, kan eie meg. Hvis en equal geared rogue og en druid spiller mot hverandre, og druiden er descent skilled vil druiden vinne selv om roguen er verdens beste. Dette er rett og slett fordi druid er en bedre class mot rogue. Grunnet plate armor i bear, stun, hots og feral charge.

Vil ikke si at noen har "massive" fordeler, men noen klasser er nok litt lettere enn andre klasser.

Men igjen.. jeg vil jo si at det kommer mest an på spilleren. Møter man en klasse som man ser på som owerpowered, så kanskje man går frem med feil taktikk selv.

Jeg må bare spørre, men har du hørt om flare? Faerie fire, bleed effects og plate armor? Endret av Ajac0
Skrevet
tørr jeg spøre hvilken class det er som har flare, bleed effects, faerie fire og plate armor?

Hunter har flare, warrior har bleed og plate, druid har faerie fire og plate.

Skrevet
tørr jeg spøre hvilken class det er som har flare, bleed effects, faerie fire og plate armor?

Flare er null problem for en god rogue, warriors er 50/50 for hvem som vinner vil jeg si. Avhengig av skill, imo.

Samme med druids.. Rogues har ingen direkte anti-classer i spillet akkurat nå.

Skrevet (endret)

Flare er null problem for en god rogue, warriors er 50/50 for hvem som vinner vil jeg si. Avhengig av skill, imo.

Okei, hva skal man gjøre mot flare hvis man ikke har shadowstep specc eller sprint? Noe man ikke alltid har.

Hva skal man gjøre mot hunters som er immune mot stun og snare?

Hva skal man gjøre mot warriors som har overpower, fear, bleed, og plate?

Hva skal man gjøre mot lacerate, faerie fire, plate, cat dps, bleed fra pounce, instant heals som man ikke kan interupte og travel form?

Endret av Ajac0
Skrevet

Okei, hva skal man gjøre mot flare hvis man ikke har shadowstep specc eller sprint? Noe man ikke alltid har.

Hva skal man gjøre mot hunters som er immune mot stun og snare?

Hva skal man gjøre mot warriors som har overpower, fear, bleed, og plate?

Hva skal man gjøre mot lacerate, faerie fire, plate, cat dps, bleed fra pounce, instant heals som man ikke kan interupte og travel form?

1) Shadowstep er ærlig talt noe dritt og sprint er ikke nødvendig. Ha 10 range sap og det sier seg selv.

2) Vanish, sprint, løp ut og vent til BW er ute. BM er ubrukelig etter at BW er brukt.

3) Stunlock, stunlock, stunlock. Brenn ALT.

4) Se på 3, Shiv med crippling på off-hand > Travel Form. Heals koster. Eneste bleeds de har i bear er Lacerate som gjør omtrent 0 dps, og er de i Cat tar de omtrent like mye damage som en rogue gjør, bare at du gjør mer damage enn de gjør.

Skrevet

1. Sap og flare har begge 10 yd range, altså klin umulig å sappe uten og bli tatt av den. Og blir du sett har du et pet i trynet.

2. Igjen, flare ftl. Den vil mest sansynlig ta deg, og hvis du restealther vil pettet fortsatt se deg, med mindre du vanisher. Og har man clos på CD så har man serpent sting på seg etter vanish og. Og da er man dømt. Hunteren vil da kunne fortsette å kite. Han har også pet stun, som kan holde seg unna han lenge nok til at ha kan kite deg igjen.

3. Er det meningen at en rogue skal bruke alle cooldowns mot en warr som ikke bruker en eneste cooldown? Bruker warrioren reck så blir du eid.

4. Dette er ikke mulig, du har ikke nok energy regen til å kunne shive han til en hver tid, den koster trossalt energy den og. Med 1.5 våpen, som jeg har i OH koster den 35 energy, noe somer like mye som hemo. Mener du at du har tid til å spamme hemo for hver gang en druid går ut av en snare? Neppe. Grunnen med lacerate er at det er bleed, og gjør det dermed umulig å restealthe over lengere tid. Faerie fire hindrer deg totalt, clos kan fjerne den, men den burner du somoftest for å resist cyclone. Cats har en 30% konstant speed bost, noe du ikke har tengt på? De kan maim+ restealth uten at du kan så mye som røre dem. Og de kan alltid morphe til bear hvis vi blir lave. Eller bruke maim og heale seg.

Skrevet
1. Sap og flare har begge 10 yd range, altså klin umulig å sappe uten og bli tatt av den. Og blir du sett har du et pet i trynet.

2. Igjen, flare ftl. Den vil mest sansynlig ta deg, og hvis du restealther vil pettet fortsatt se deg, med mindre du vanisher. Og har man clos på CD så har man serpent sting på seg etter vanish og. Og da er man dømt. Hunteren vil da kunne fortsette å kite. Han har også pet stun, som kan holde seg unna han lenge nok til at ha kan kite deg igjen.

3. Er det meningen at en rogue skal bruke alle cooldowns mot en warr som ikke bruker en eneste cooldown? Bruker warrioren reck så blir du eid.

4. Dette er ikke mulig, du har ikke nok energy regen til å kunne shive han til en hver tid, den koster trossalt energy den og. Med 1.5 våpen, som jeg har i OH koster den 35 energy, noe somer like mye som hemo. Mener du at du har tid til å spamme hemo for hver gang en druid går ut av en snare? Neppe. Grunnen med lacerate er at det er bleed, og gjør det dermed umulig å restealthe over lengere tid. Faerie fire hindrer deg totalt, clos kan fjerne den, men den burner du somoftest for å resist cyclone. Cats har en 30% konstant speed bost, noe du ikke har tengt på? De kan maim+ restealth uten at du kan så mye som røre dem. Og de kan alltid morphe til bear hvis vi blir lave. Eller bruke maim og heale seg.

Hva gjør du mot f.eks locks da?

Skrevet
snip

Hva gjør du mot f.eks locks da?

Kommer ann på speccen dems. Mot affli locks blir det stunlock, trinket mot første fear. Så clos og kick neste fear. Da er de somregel døde, fordi de ikke har noe annet en siphon life og drain life til self defence.

Mot SL/SL locks eller full minon locks gjelder samme taktikken bare at jeg har på bladeflurry for å ta petten, og dermed er SL borte. =)

Skrevet

1) Jeg har sett utallige rogues klare det, mang en gang. Det er slett ikke umulig.

2) Ikke bli truffet av flare. Lettere enn du tror.

3) Ja. Rett og slett ja. De kan ikke bruke Recklessness i arena.

4) 0/31/30. Da har du to evasions, to Adrenaline Rush, To Blade Flurry, to alt. Om du DA ikke klarer å denge ned en druid, så er det ikke classproblemer, må jeg si.. Rogue er en cooldown class, er bare å leve med det.

Skrevet
Hva er uansett problemet med å poppe cooldowns for å få ned en class? De er jo klare til neste arena igjen..

Exactly :D

Skrevet
4) 0/31/30. Da har du to evasions, to Adrenaline Rush, To Blade Flurry, to alt. Om du DA ikke klarer å denge ned en druid, så er det ikke classproblemer, må jeg si.. Rogue er en cooldown class, er bare å leve med det.

Prep resetter ikke blade flurry cooldown;)

Skrevet

Ah, my bad :) Spiller ikke rogue selv, så :p

Skrevet (endret)

Ah, my bad :) Spiller ikke rogue selv, så :p

Så bør egentlig ikke uttale seg.

Men poenget mitt var ikke at warr skal bruke reck i arena. Jeg sier bare det at hvis warrioren også bruker cooldowns tar han deg. Lett.

Og nei, man kan ikke alltid drepe en druid med alle de cooldownene. Så lenge han han mana til å heale seg er cooldownene waste, og du vil dø etterhver. Selv om kanskje ikke druiden har best DPS.

BTW. Du skulle vel ikke spille en pom pyro mage som alltid blir eid av rogues, og derfor framstiller det som overpowered her?

Endret av Ajac0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...