Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når vet man om man elsker kjærsten?


Anbefalte innlegg

Mange sier jo at man ikke skal si at man elsker kjærsten sin osv. fordi om man bare er forelsket? Hva er liksom den store forskjellen mellom å elske en person eller å være forelsket i en person?

 

Å være forelsket:

- Tenker mye på personen, men ikke noe om framtia, bare drømmer om vedkommene..?

 

Å elske

- Tenker eksremt mye på personen

- Får ikke sove når vedkommene ikke ligger ved siden av deg

- Savner personen etter et par dager uten at man har vært med hverandre

- Grubler på hvordan man skal fri og hvordan bryllupet skal være

- Vil i framtia få barn med den man elsker

 

 

Ikke vet jeg..:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å elske

- Tenker eksremt mye på personen

Dette gjelder vel og forelskelse?

 

- Får ikke sove når vedkommene ikke ligger ved siden av deg

Når man har vært sammen i noen år er det helt greit med litt fri

 

- Savner personen etter et par dager uten at man har vært med hverandre

Dette er evl også ganske vanlig ved forelskelse?

 

- Grubler på hvordan man skal fri og hvordan bryllupet skal være

- Vil i framtia få barn med den man elsker

Her er man litt mer seriøs ja, men man kan godt tenke på slike ting om man bare er overstadig forelsket og tror jeg.

 

Uten at jeg har noen enkel definisjon ville jeg tenke mer i retning av at man elsker noen når man er glad i dem selv når man er sint på dem. Samme hvilke føleser man har mot personen vil det at man elsker personen ligge i bunnen og man vil vite at man egentlig er glad i personen selv om man er sint/sur/forbanna.

 

Dette oppheves jo selvsagt når man er så forbanna at man finner ut at man ikke elsker personen lengre:-)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Forskjellen på å være forelsket og å elske har med kjemiske prosesser i kroppen å gjøre. Det skilles ut forskjellige stoffer om man er forelsket, enn om man elsker. Det er forsket ganske mye på dette, så det tar deg sikkert et par minutter å finne en lang avhandling på området om du bruker google.

Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk det som en av oppgavene å løse på muntlig eksamen i tiende.

 

Hva er forskjellen på kjærlighet og forelskelse?

 

Jeg sleit lenge med åssen jeg skulle forklare det. Helt til jeg datt over et par bilder på Google (finner dem ikke nå, men skal forklare)

 

Bildet av forelskelse: Et helt vanlig standard hjerte som om du kunne tegnet det selv.

 

Bilde av kjærlighet: Det var et hjerte, men det gikk i forskjellige fargenyanser langt ut av bildet.

 

Konklusjon: Forelskelse er å være glad i en person, men dette er følelser man normalt føler at man "må" ha.

Kjærlighet derimot er at man er så glad i personen at det ikke holder med ord og at det skal mye til før hjerte forsvinner.

 

Fikk 5 på den gitt... Hadde i tillegg litt om en eller annen religion som jeg fant litt om på internett :ph34r:

 

 

Men for å svare på spørsmålet:

Du vet ikke når du elsker en person. Du føler det. Og når du føler det så vet du det. Er du usikker på om du gjør det så er du mest sannsynlig veldig glad i personen, men elsker? Jeg mener nei.

 

 

Og for å gjøre det enda litt vanskeligere :innocent: Det kommer også ann på hver enkelt hva man mener å elske er for noe :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Mange sier jo at man ikke skal si at man elsker kjærsten sin osv. fordi om man bare er forelsket? Hva er liksom den store forskjellen mellom å elske en person eller å være forelsket i en person?

 

Å være forelsket:

- Tenker mye på personen, men ikke noe om framtia, bare drømmer om vedkommene..?

 

Å elske

- Tenker eksremt mye på personen

- Får ikke sove når vedkommene ikke ligger ved siden av deg

- Savner personen etter et par dager uten at man har vært med hverandre

- Grubler på hvordan man skal fri og hvordan bryllupet skal være

- Vil i framtia få barn med den man elsker

 

 

Ikke vet jeg.. :p

 

Når man finner ut hva som er partnerens kjærlighetsspråk, og aktivt bruker det, så vet man at man elsker.

 

:)

Lenke til kommentar

Sånn som jeg følte forskellen da, var at første gang jeg ble døds forelska, kunne jeg ikke la være og ikke se på han, jeg var helt betatt,tenkte ikke på noe annet,og jeg ble sinnsykt glad i han, og han betydde og betyr kjempe mye for meg fortsatt.

Andre personen jeg ble sammen med var jeg ikke så betatt av,men etter å vært sammen med denne personen et år, begynte jeg å føle sykt sterke følelser, og da jeg sa jeg elsker deg, som er et veldig sterkt ord,kjente jeg hele kroppen reagerte, jeg ble varm,og seriøst hjertet banket fortere. Hver gang jeg sa det kjente jeg det i hele kroppen og det var en ekstremt god følelse, jeg elsket denne personen så høyt at følelsene var så sterke at av og til når jeg sa jeg elsker deg fikk jeg tårer i øynene.

 

Å elske en person er så god følelse,vannskelig og beskrive.

 

Klem

Lenke til kommentar

Vil si at forelskelse mer går på rett å slett fysisk tiltrekning. At man syns personen er døds pen, alt h*n sier er bra osv. men det går jo over etter en liten stund.

 

For å si det slik som de sier i Matrix:

To know when you are The One, it's like beeing in love. No one can tell you that you are, you just know it.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg tror man bare vet det. Og når man vet det klarer man ikke vente med å få sagt det.

 

Javel, men likevel går det faktisk an å måle graden av kjærlighet.

:)

:):):):):):):):):):):):):) Nei? Tror du det? :):):):):):):):):):):)

 

Ja.

Lenke til kommentar

Kan fortelle min historie hvordan jeg fant ut hvordan jeg elsket kjaersten min.

 

Vi mOttes en dag, etter en fest hun ringte meg og vil finne pA noe, og jeg tenkte greit det liksom. Dette var i Mai mAned

 

sA mOttes vi 4 dager pA rad, og alt var kjempefint, og vi bestemte oss for A blir kjaerster, men det jeg viste er at jeg skulle reise til usa for A spille hockey( ja er i usa nA ) Vi hadde 3 flotte mAnder sammen.

 

2 uker ut i forhold besteme jeg meg for A fortelle henne at jeg skulle ned til Usa A spille hockey, noe hun tok veldig tungt, men hun ville vaere sammen med meg helt til jeg dro, og det gikk veldig bra, vi hadde det kjempe fint sammen den sommeren, selvom jeg mA trene mye fOr jeg dro ned til Usa.

 

Dagen jeg skulle dra var det veldig trist, tror jeg tok det litt tungere pga jeg ikke typen til A vaere i et forhold liker A vaere singel A ha det fett, og denne jenta var helt fantastisk. Jeg fOlgte henne hjem den dagen, og vi sa hade. Jeg ble lei meg, men inntill den dagen hadde jeg aldri sagt at jeg elsket henne, noe fordi jeg ikke vet hva det er A elske en person ( da viste jeg det ikke ) vi bestemte oss for A ta en pause, vi kunne gjOre hva vi ville fordi jeg skal vaere borte et Ar, noe jeg tenkte det er greit, fordi 1 Ar er lenge, jeg bare tenkte at nAr jeg kommer hjem i mars/mai sA mOter jeg henne for A se hva som skjer.

 

Etter 2-3 uker nede i Usa tenkte jeg lite pA henne og jeg tenkte at det var riktig av meg A ikke si At jeg elsker henne, fordi jeg tenkte veldig lite pA henne, og jeg trodde jeg hadde rett

 

MEN etter 1 mAned og et par uker her nede i usa kom det jeg aldri trodde skulle skje, jeg tenkte pA henne hverdag, sov dArlig i 2 mAnder, hadde navnet hennes nesten 24/7 i hodet, trodde jeg skulle bli gal. Det var rett og slett en forferdelig fOlesle, jeg fortalte henne at jeg elsket hun under denne perioden, fordi hun hadde en sA stor effekt pA hverdagen min i usa, og fOlesene mine for henne ble bare sterkere, og jeg skjOnte at jeg elsket denne jenta, og jeg skjOnte det ved A vaere borte fra henne en stund, fOrst da skjOnte jeg hvor mye hun betydde for meg.

 

nA bryr jeg meg ikke lenger, nA lever jeg live fult ut i usa, mOter nye jenter, har det gOy med hockey, venner, trening, jenter osv. Men fortsatt er jeg villig til A mOte henne nAr jeg kommer til bake, selvom jeg har mistet mye av fOlsene mine for henne.

 

sA A vaere borte fra henne i litt over en mAned skjOnte jeg hvor mye hun betydde for meg, og at jeg elsket denne jenta, heldighvis nA er hun helt ute av systemet mitt, og det er jeg egentlig glad for. sA dette er min historie

hvordan jeg fant ut at jeg elsket en person.

Lenke til kommentar
Uten at jeg har noen enkel definisjon ville jeg tenke mer i retning av at man elsker noen når man er glad i dem selv når man er sint på dem. Samme hvilke føleser man har mot personen vil det at man elsker personen ligge i bunnen og man vil vite at man egentlig er glad i personen selv om man er sint/sur/forbanna.

 

Dette oppheves jo selvsagt når man er så forbanna at man finner ut at man ikke elsker personen lengre:-)

 

Ja, enig.

Hvis man virkelig elsker en person så er man glad i den personen uansett hva han/hun gjør eller sier.

Hverfall etter min mening. Men det er jo mange måter å elske på :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...