Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må ikke kutte ut brød for å gå ned i vekt. Grunnen til at brød ofte blir nevnt er fordi det binder vann til kroppen, og vann er fy fy dersom man skal på en scene i en konkurranse.

 

MEN! Det er forskjell på å slanke seg og å gå på en deff, og for vanlige folk spiller det ingen rolle om man kutter ut brød eller ikke. Dessuten, det finnes mange brød som er sunne og gode.

 

Og kondisen blir bedre selv om du røyker, den blir bare ikke like bra som den kunne ha vært.

 

 

Tror det heller går på spisevanene dine jeg. Prøv å spis litt mer jevnt ut over dagen og prøv å tren litt styrke i tillegg til spinningen.

 

Hele hemmeligheten bak å gå ned i vekt er å ha et kaloriunderskudd. Ja, det høres enkelt ut, men dersom man ikke er aktiv nok eller ikke har et godt nok kosthold, så er det faktisk vanskelig for mange.

 

Prøv å lag en oversikt over ca hvor mye du spiser i løpet av en dag og så kutter du ned på litt av mengden mat til hvert måltid. Dersom du fortsatt ikke går ned i vekt etter 1 uke, så kutter du litt til eller øker aktivitetsnivået litt til.

 

Dersom det er første gang du skal end i vekt, enten det er deffing eller slanking, så må man prøve seg fram og finne ut sånn ca hvor man ligger da alle er litt forskjellige mtp dette.

 

At du skeier ut en gang i blandt er for så vidt ok, men prøv å hold det til én dag i uken. Husk at mye av maten vi får i oss som man ikke lager selv ofte er noen syke kaloribomber. Hvis du spiser en liten melkesjokolade så har du en halvtime med jogging for å bruke opp de ekstra kaloriene osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Tror jeg jevnt over spiser ganske greit, selv om det noen dager skeier litt ut, for eksempel i helgene; lite eller ingenting om dagen og så masse om kvelden. Vet det ikke er bra, men når jeg stort sett ellers spiser greit og har trent 3-4 dager i uka (spinning) i ca 1-2 måneder burde jeg vel nå ha kunne gått ned bare litt? Man skal jo kunne gå ned ca 1 kg i uka med riktig kosthold/trening, men vekta står stille, så jeg begynner å lure på om det er noe galt med kostholdet mitt.

 

Men til saken.. Har hørt at man skal kutte ut brød hvis man vil gå ned i vekt, og siden jeg spiser en del av det, og ikke det sunneste heller, er kanskje det noe av grunnen? Men hva skal man spise i stedet da?

 

Spist grovt brød med sunt pålegg. Spis mange små måltider flere ganger om dagen. Prøv å gå min 1 t hver dag

Lenke til kommentar
Får vel ikke bedre kondis uansett hvor mye jeg spinner så lenge jeg røyker? Men kan likevel gå ned i vekt?

 

 

selv om du røyker kan du fortsatt få god kondis - ikke no i veien for det, men veien blir lengre og gå..

 

folk som slutter å røyke går opp i vekt (somregel) pga økt appetitt, finnes folk som begynner å røyke bare for å være tynn, helt på trynet syns nå jeg da...

Lenke til kommentar
Tror jeg jevnt over spiser ganske greit, selv om det noen dager skeier litt ut, for eksempel i helgene; lite eller ingenting om dagen og så masse om kvelden. Vet det ikke er bra, men når jeg stort sett ellers spiser greit og har trent 3-4 dager i uka (spinning) i ca 1-2 måneder burde jeg vel nå ha kunne gått ned bare litt? Man skal jo kunne gå ned ca 1 kg i uka med riktig kosthold/trening, men vekta står stille, så jeg begynner å lure på om det er noe galt med kostholdet mitt.

 

Men til saken.. Har hørt at man skal kutte ut brød hvis man vil gå ned i vekt, og siden jeg spiser en del av det, og ikke det sunneste heller, er kanskje det noe av grunnen? Men hva skal man spise i stedet da?

 

Polar Extreme, kjempegodt og meget sunt brød, litt dyrt.

Rugsprø, veldig godt knekkebrød.

Lenke til kommentar

Bare pass på og ikke spise det om kvelden, det egner seg bra som frokost eller lunsj brød, men det er ett rimelig "tungt" brød så man risikerer og ligge våken.

 

Her hvor jeg kjøper de ligger de i frysedisk så jeg tar bare opp et til frokost, "nuker" litt i microbølgeovn og gjør det crispy i brødristeren. :)

Lenke til kommentar
Ok, hva spiser du til kvelds da? :)

 

Prøver og spise noe med så lite karbohydrat som mulig, også prøver jeg og ta mitt siste måltid ett par timer før jeg tar kvelden, vet ikke om dette er riktig fremgangsmåte, men jeg er i samme båt som deg når det gjelder vektreduksjon så jeg sitter inne med nytilegnet kunnskap :p

Hadde vært fint hvis noen som har litt mer greie på det her kunne forklart det med mat om kvelden.

Endret av Hoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...