Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har ikke så mye å si akkurat når du spiser kveldsmaten, trenger du litt mat rett før du skal sove så spiser du da. Det har derimot ganske stor betydning hva du spiser. For all del, ligg unna mat med mye karbohydrater, f eks store brødmåltider, frokostblandinger og sånt. Dette er frokostmat.

Kveldsmaten skal helst inneholde mye proteiner, og litt sunt fett. Spesielt er det kjekt med proteiner viss du trener i tillegg, for da vil kroppen bruke disse proteinene til å bygge muskler med når du sover. Derfor vil det være lurt å spise foreksempel egg, knekkebrød med magert kjøttpålegg eller cottage cheese, ta en proteinshake eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Skulle virkelig likt og se flere kveldsmat forslag for det er neimen ikke lett og finne noe foreløpig så er alternativene mine knekkebrød med cottage cheese eller knekkebrød med skinke.

Egg blir veldig ofte alt for mye stress sånn på kvelden, som regel dropper jeg hele kveldsmaten, men de gangene jeg har lyst på noe mat hadde det vært fint med flere alternativer :p

Lenke til kommentar

400 g kjøttdeig, brunes i stor gryte. litt olivenolje i bunnen først ;)

1-2 rødløk kuttes opp i ønsked strørrelse og hives oppi når kjøttdeigen er brunet ;) stekes i ca 2 min under omrøring :p

Så tilsetter man 2 bokser med tomatbønner ( bønner i tomatsaus? ) og rører litt rundt. Lar det varme seg litt, også tilsetter man litt sånn soyeolje (kikkoman), chillipulver (evt opphakkede chillier(STERKT!) og litt tomatpuree.. sånn rød gugge på tube eller lignende ;)

La det varme seg i 2 minutter og spis :D

Lenke til kommentar
Jepp. Jeg bruker oftest karbonade deig jeg og ;) Men 400 g er jo ingenting :):roll: hehe. pleier bare å ete litt over halvparten. resten går te lunsj dagen etter :)

 

Ok godt og høre at du ikke banker inn nesten en halv kilo med kjøtt for du skal sove :p Men sterk mat er snacks, skal testes i morgen :)

Lenke til kommentar

Jepp det er yndlingsretten min :) hhehe. En gang hadde vi kjøpt inn sånn super sterk chili etter en englandstur. Så tøff som jeg var, tok jeg to stykker, kuttet de opp og hev oppi. Har aldri smakt noe så sterkt i hele mitt liv. Hang under vasken i 20 minutter. Drakk vel et par ti-liter da :) hehe. Når jeg åpnet munnen etterpå så rant det vann opp fra halsen :p ikke behagelig tho :p BTW: jeg er vant til veldig sterk mat, og spiser ofte hele "norske" chillier etter frokost for å renske opp i nesen og fjerne forkjølelse osv :p

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...