Gå til innhold

Oktoberkuppet - Europas største tragedie


Ockham

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg likar ikkje slike artiklar.. Det heile blir berre ein idè om kva som kunne ha skjedd dersom ditt og datt hadde skjedd. Det heile blir urealistisk liksom.

 

Dersom far til Hitler ikkje hadde drukke det siste glaset konjakk ville han ha vore edru nok til å hoppe av i svingen når han koste seg med Hitlers mor. Korleis ville då verden ha vore idag? Det heile blir for surrealistisk for min del..

Lenke til kommentar
Eg likar ikkje slike artiklar.. Det heile blir berre ein idè om kva som kunne ha skjedd dersom ditt og datt hadde skjedd. Det heile blir urealistisk liksom.

 

Selvfølgelig er det urealistisk, det er kontrafaktisk. Historien setter fokus på terminale hendelser og det er et interessant tankeeksperiment.

 

Dersom far til Hitler ikkje hadde drukke det siste glaset konjakk ville han ha vore edru nok til å hoppe av i svingen når han koste seg med Hitlers mor. Korleis ville då verden ha vore idag? Det heile blir for surrealistisk for min del..

 

Det hadde fortsatt vært en radikalisering av politikken i Tyskland under mellomkrigstiden, det er ihvretfall sikkert. Uansett: her er det ikke snakk om en liten enkelthendelse men hva som hadde skjedd om ikke Sovjetunionen hadde eksistert som den gjorde. Er ellers enig i at Oktoberkuppet er det værste som har skjedd verden.

Lenke til kommentar

Eg er ikkje så glad i kontrafaktiske hypoteser, men for å glede Koevoet kjem eg med eit kort innspel. Hovudvekta til Hagtvet ligg på at ideologien som styrde Sovjetunionen førte til dei vidare lidingane han listar opp, og sjølvsagt kan ein seie seg einig i at den sovjetiske kommunismen har stått bak groteske handlingar og indirekte ført til fleire. Men viss det ikkje var noko Oktoberrevolusjon i Russland, ville då andre hendingar prega historia seinare og ført til andre groteske hendingar? Diverre er verda ein fæl stad der fæle ting skjer og verda ville ikkje vore eit paradis utan Sovjetunionen, uansett kor mykje Hagtvet ser ut til å ynskje nett det.

 

Viss ikkje kommunismen hadde vore fienden til Nazi-Tyskland ville Hitler kanskje funne seg ein annan fiende i det mektige Russland? Og utan den graden av industrialiseringa under Stalin ville kanskje ikkje Sovjetunionen/Russland kunne stått i mot Nazi-Tyskland og andre verdskrig ville sett heilt annleis ut. Men om dette hadde skjedd er diverre umogleg å seie noko om og det er nett difor eg mislikar kontrafaktiske hypotesar.

Lenke til kommentar
"Russland var godt i gang med industrialiseringen før første verdenskrig - og uten de enorme ofre og stalinistiske megalomane feilslag"

 

Artikkelen mistet herved all troverdighet hos meg.

 

 

Riktig. Både under siste tsar og under Lenins perioden var man godt i gang med industrialiseringen i Russland. Meningen var å stimulere frem økonomisk vekst gjennom endringene som skulle legge til rette for at lanbruket skulle blomstre. Det var under denne prosessen de fikk disse rike bønder kalt "kulaker". Plan var å finansere industrien gjennom økonomisk vekst og eksport fra landbruksvarer. Det var nettopp disse kulaker Stalin prøvde, og klarte til slutt, å utrydde.

 

Men selvsagt, den største fremgangen i industrialiseringen skjedde under Stalins første og andre "fem års plan". Eneste grunn til at man hadde mulighten til å invistere i industrien i denne perioden (1927-1937) var på grunn av den enorme kollektiviseringen under første fem års planen.

 

Samtidig vil jeg minne trådstarter at oktober revolusjon ikke var en revolusjon. Mange historikere vil si seg enig i denne påstanden. Endringene i Russland var i gang flere måned før den berømte oktober natten. Hvis bolsjeviker ikke hadde tatt makten i oktober 1917 så hadde melsjiviker, populært kalt de hvite, mest sannsynelig beholdt makten. De var kanskje ikke så radikal i sin ideologi slik som bolsjeviker men var sosialister i utgangspunktet. Vanskelig å spå hva som hadde skjedd da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...