Gå til innhold

Fjernstyring av pc


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å bruke min stasjonære pc hjemme ved hjelp av min laptop hvis jeg f.eks er borte på reise. Jeg må kunne bruke alle funksjoner på PC-en, ikke bare se skjermbilde. Jeg tenker på programvare som jeg har på min stasjonære, men ikke min bærbare. Jeg regner med at noen her kan mye om slikt.

 

Dette er helt nytt for meg. Har bare hørt at muligheten for dette finnes.

 

Hvilke muligheter har jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir litt usikker når du sier du vil ta i bruk alle funksjonene på PC-en du vil styre. Linken over gir deg i alle fall noen tips.

 

Jeg tenker på å jobbe med div programvare, f.eks photoshop. Er det mulig å få gjort det via laptopen?

 

Jeg kan kanskje nevne at den stasjonære har xp, mens den bærbare har vista.

 

Edit: Lagt til tekst

Endret av nubee
Lenke til kommentar
Logmein er best, ihvertfall over internett, i gjennom rutere og brannmurer.

 

Hva med sikkerheten på en slik løsning?

Security

 

 

Is LogMeIn secure and what is SSL?

 

Yes. To prevent unauthorized access, LogMeIn requires you to enter separate passwords to access both your LogMeIn account and your Target PC's Windows login. LogMeIn uses 128- to 256-bit encryption to protect your passwords and data. It also includes such active defense features as IP filtering and lockout.

 

SSL, or Secure Sockets Layer, is a protocol used to encrypt data transmitted over the Internet. The SSL protocol is used by web sites that request confidential data such as credit card numbers or other private information. Web sites that use the SSL protocol have URLs that begin with https: rather than the standard http:. LogMeIn uses SSL to protect the data you transmit when accessing your computers remotely, as indicated by the padlock icon that appears when you visit the LogMeIn web site.

Lenke til kommentar

Takk for god hjelp så langt! :thumbup:

Jeg har sett litt på VNC også. Hvordan er dette i forhold til logmein? Har fortsått at det er logmein som er tingen i denne tråden, men jeg ser at VNC blir anbefalt på andre nettsteder. Er det på grunn av at dette er litt eldre artikler?

Lenke til kommentar

Anbefale Logmein veldig bra program (første programet eg kjøpte) fungere fint med XP og Vista har ikkje hatt noke problem med firewall og den typen (og kople seg opp mot maskina)

 

Du får PRO noke dager gratis så får du logmein Free nå PRO eg gått ut. Funger fint med logmein free men du får ein del ekstra funksjone i pro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...