Gå til innhold

Pakke stoppet i tollen?


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte noen varer fra en nettbutikk i hongkong, de har kommet til norge men når jeg bruker postens pakkesporing finner jeg følgende beskjed:

 

ERROR OCCURED IN PROCESSING

Cause: Assumed dutiable

 

Er dette dårlig nytt? Verdien er under 200 så jeg har forsåvidt mitt på det tørre men hvor lang tid kan posten tenkes å bruke på å finne ut av det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme problemet jeg også, bestilt også ifra hong kong! Sjekket det med posten sin nettsporing fikk samme bedskjed!

 

Henger meg på denne tråden...

 

Må vi betale for posten sin gebyr for å behandle toll, selv om varene koster mindre enn 200kr??

Har kvittering..

 

EDIT: la in en ny post, innlegg #5

Endret av Adda
Lenke til kommentar

Er ganske sikker på at det ikke er gebyrer når verdien er under tollgrensa, jeg bekymrer meg mest for tidsbruken.

 

Også vil jeg helst slippe å dra inn og hente pakka, har gjort den en gang jeg var over grensa og det var en forferdelig opplevelse, byråkrati på sitt værste. Hadde noen lagt inn den scenen i en film ville ingen ledd fordi det er for drøyt.

Lenke til kommentar

Dere vil nok få et brev fra posten angående saken. Sansynlig er det bare en underskrift som skal til, men posten er litt sære på det der, så de krever å få det tilsendt evt. levert hos Tollvesenet der du holder til.

 

Men har dere sett denne meldingen over lengere tid på nettsporingssiden, ville jeg ha kontaktet posten og hørt hva som skjer.

 

Står en del info om dette på http://toll.no/

Endret av SputniQ
Lenke til kommentar

Pakken min ankom nettopp idag, til Trondheim. Virker som posten sjekker pakken manuelt og se om pakken sin verdi er mindre enn 200kr. Utsender skal no merker riktig, men iblant så vil posten sjekk det ut mer og se om utsender har merket riktig.

 

Vil at du skal vente et par dager og se om du får en hentelapp... Ordner seg sikkert! Kanskje vi bestilit ifra samme plass? DX??

Lenke til kommentar
Tror nok det ja ;)

 

Latterlig lave priser, fri frakt og et utvalg fra en annen verden*.

 

 

 

 

 

*Det vil si Asia, produktutvalget er så drøyt at det blir nesten en parodi på seg selv. :p

 

Helt enig! har bestilit flere ganger! Har et par kompiser som har bestilt for over 500kr og ikke betalt noe toll. Du kan faktis fjerne firma logen dere ifra pakken, koster ingenting! Og de sender det som gave, og skriver at det er verdt mye mindre enn det som er verdt.

 

På min pakke så stod det at det er verdt "HKD35" det vil si 35HKD = ca. 25kr! Og jeg bestilite for 190kr :D

Lenke til kommentar
Jeg bestilte noen varer fra en nettbutikk i hongkong, de har kommet til norge men når jeg bruker postens pakkesporing finner jeg følgende beskjed:

 

ERROR OCCURED IN PROCESSING

Cause: Assumed dutiable

 

Er dette dårlig nytt? Verdien er under 200 så jeg har forsåvidt mitt på det tørre men hvor lang tid kan posten tenkes å bruke på å finne ut av det?

 

 

Hei!

 

Er i samme situasjon selv.

 

Men, hvis du søker pakkesporing med norsk tekst, får du denne: AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: Antatt tollpliktig

 

Hva som evt skjer videre, vet heller ikke jeg.

 

 

JAF1

Lenke til kommentar

Hei, igjen!

 

Ved å ringe Posten, får en bare greie på at pakken er sendt til et sted som skal undersøke om innholdet er tollpliktig.

Så kommer pakken tilbake.

Hvis de da skulle finne ut at pakken er tollpliktig, får mottaker melding fra Posten.

Dette kunne fort ta 3-4 arbeidsdager.

 

Ble oppfordret til å følge med på pakkesporinga, hva som skjedde videre.

 

 

 

JAF1

Lenke til kommentar

Hentet den rekommanderte pakka idag og fikk meg en liten latter. Jeg fikk nemlig *to* sendingsbekreftelser på mail. Uten at det gikk klart frem av mailen hadde jeg på følelsen at de hadde delt opp bestillingen min mens de ventet på varer. Anyway, i pakka(som jeg hentet dagen etter at jeg fikk den første konvolutten) lå det en lapp med unnskyldning for at de ikke hadde fått med seg alle varene og at resten skulle sendes så fort de kom inn. Lite ante de at varene de ettersendte kom frem først :D

 

Sto forøvrig 'gift' på den rekommanderte pakka da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...