Gå til innhold

Best mulig bærbar pc til max 8000kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er bruksområdet? Hvilken størrelse vil du ha? Hvilke egenskaper prioriterer du? Hvilket OS vil du kjøre? Osv, gi litt mer informasjon.

 

Siden du ser ut som en 91-modell (trinnet som begynte på VGS i år), så er du kanskje interessert i en studentmaskin? Hardware.no har skrevet en guide til innkjøp av en slik maskin

Lenke til kommentar

Kva med grafikk? Eg fann ikkje noke om kor bra (eller dårlig) grafikken er. Den burde jo vere over 200 MB...

Du er helt klart misledet når det angår GPUer, mengden dedikert minne er bare en liten faktor i hva du burde kjøpe. Uansett: GPUen som følger med her er en integrert Intel-GPU uten dedikert minne (den "stjeler" minne fra systemet), ville ikek brukt den til nye spill.

 

joda. Eg er student...Men vil også bruke den til speling på fritida

Den skal helst vere lett å dragse på og vere best mogleg...

Beklager, men du sier ting altfor løst, en kommer ingen vei med "best mulig" ... Du burde lese en guide (f.eks på www.notebookreview.com), og komme med konkrete krav.

Endret av haalo
Lenke til kommentar

Den eg synst er best for meg er denne. Men kva med drivarar til f.eks. hurtigtastane? Og kan eg bruke den gamle xp-CD-en min heilt problemfritt? Eg lurar også på om det er noko betydeleg forsjell på 2 og 4 GB minne...

Eg valgde:

Intel 2,2GHZ

2GB DDR(2x1GB) <- er det betre eller dårlegare med 2GB DDR(1x2GB)?

160GB SATA

Og ikkje noke OS...

Dette vart litt dyrare enn 8000, men det går greit alikkavel

Endret av Yltu_91
Lenke til kommentar
Men kva er forsjellen på 2GB DDR(2x1GB) og 2GB DDR(1x2GB)?

Forskjellen er om det skal være en minnebrikke på 2gb ram eller to brikker på 1gb.

 

kan nevne Acer Aspire 5720ZG. Anbefaler den! Kjører wow og cs 1.6 på full oppløysning med 60fps i wow og 80-90fps i 1.6..

8400 er ikke et spesielt bra kort da.. og 80-90 i fps i cs er heller ingen ting å skryte av, det kan en 5 år gammel pc fint klare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...