Gå til innhold

Hvordan få tilgang til privat mappe i xp etter formatering?


arehsan

Anbefalte innlegg

jeg har nettopp formatert c: og lagt winxp inn på nytt. Nå har jeg bare et svært irriterende problem. Jeg kommer ikke inn i mappa som jeg hadde satt som privat før jeg formaterte.

Dvs. jeg kommer inn på noe i mappa, men ikke alt. Alle savgemene mine og dokumenter ligger der så det er veldig irriterende.

Jeg har samme brukernavn og passord på login som før.

 

er det noen måte å komme innigjen der? Bruker NTFS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har nettopp formatert c: og lagt winxp inn på nytt. Nå har jeg bare et svært irriterende problem. Jeg kommer ikke inn i mappa som jeg hadde satt som privat før jeg formaterte.  

Dvs. jeg kommer inn på noe i mappa, men ikke alt. Alle savgemene mine og dokumenter ligger der så det er veldig irriterende.  

Jeg har samme brukernavn og passord på login som før.

 

er det noen måte å komme innigjen der? Bruker NTFS.

 

Neida...den er ikke gått tapt.

Du kan gjennopprette den ved å bruke backup funksjonen i xp...

Trykk "F1" eller gå til "Hjelp..." søke etter kryptering...og følg guiden "Gjenopprette en kryptert fil eller mappe uten filkrypteringssertifikatet".

Det er viktig at du ikke gjennoppretter i samme mappe....

Lenke til kommentar
Jeg finner det ikke. (bruker eng. winxp og søkte etter encrypting)

Kan du spesifisere nærmere? Hvilken av de tre fanene er den under?

 

Kryptering = encryption

 

Hvis du ikke finner det er den norske guiden her:

 

Slik gjenoppretter du krypterte filer eller mapper uten filkrypteringssertifikatet

1. Åpne "Sikkerhetskopiering".

2. Bruk sikkerhetskopiering til å kopiere filen i tilfelle tap eller skade.

3. Send den opprinnelige krypterte filen til den utpekte gjenopprettingsagenten.

4. La gjenopprettingsagenten bruke gjenopprettingssertifikatet og privatnøkkelen til å dekryptere filen.

5. La gjenopprettingsagenten sende den dekrypterte filen tilbake til deg, ved hjelp av en ønsket filoverføringsmetode.

 

Obs!

 

Hvis du vil starte Sikkerhetskopiering, klikker du Start, velger Programmer, Tilbehør, Systemverktøy og klikker deretter Sikkerhetskopiering.

Hvis du ikke er i et domenemiljø, er det administratoren for den lokale datamaskinen som er standard gjenopprettingsagent. I et Active Directory-domenemiljø er det administratoren som først logget på den første domenekontrolleren, som er standard gjenopprettingsagent.

Filen kan sendes til den utpekte gjenopprettingsagenten på flere måter, inkludert sikerhetskopiering av filen til et bånd eller en diskett.

Filer som kopieres med Sikkerhetskopiering eller et annet sikkerhetskopieringsverktøy, beholder krypteringen mens de er på lagringsplassen for sikkerhetskopien. De opprinnelige filene kan dekrypteres eller endres uten at den krypterte tilstanden for sikkerhetskopiene påvirkes.

Du kan selv gjenopprette krypterte filer og mapper hvis du har beholdt en sikkerhetskopi av filkrypteringssertifikatet og privatnøkkelen i filformatet PFX på en diskett. Bruk kommandoen Importer under Sertifikater i Microsoft Management Console (MMC) til å importere PFX-filen fra disketten til det personlige lageret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...