Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Motorola Razr 2 v8


Netrum

Anbefalte innlegg

Jeg har installert oppsett til WAP og MMS og får surfet internet og sendt MMS til andre, men får ikke motta.

 

Har følgende instillinger:

Profilnavn: Netcom MMS

Tjenestesentral: http://mm/

Internettilkobling: Netcom MMS

 

Finner ingen steder jeg kan se proxy-ip og -port.

 

Er det flere med Netcom som også har problemer med å motta MMS (ikke sende), er det flere med andre operatører som også har det samme problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er lokket på deres helt rett eller stikker det ut litt nede på vesntre side? mitt ligger litt mot vesntre side når mobilen er lukket

 

Mitt er helt likt. Jeg må "klikke" det litt til høyre for at det skal bli helt 100% rett på telefonen, etter jeg har klappet igjen telefonen.

 

Skal det være slik? Vurderer faktisk å returnere telefonen til cdon.com pga. dette.

Lenke til kommentar
Jeg har installert oppsett til WAP og MMS og får surfet internet og sendt MMS til andre, men får ikke motta.

 

Har følgende instillinger:

Profilnavn: Netcom MMS

Tjenestesentral: http://mm/

Internettilkobling: Netcom MMS

 

Finner ingen steder jeg kan se proxy-ip og -port.

 

Er det flere med Netcom som også har problemer med å motta MMS (ikke sende), er det flere med andre operatører som også har det samme problemet?

 

Jeg har det samme problemet. Får sendt MMS men får ikke motta. Jeg har Chess, men Chess bruker NetCom sine standardinnstillinger for sending/mottakelse av MMS og surfing via GPRS/EDGE.

 

Noen som har en løsning på dette?

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Fikk beskjed om å returnere mobilen til Moobi som er leverandøren til Netcom etter å vært i kontakt med både Netcom, Motorola og Moobi angående å motta MMS.

 

Hvor mye til siden tilter mobilen når den er lukket?

Min ligger kanskje en millimeter ut til den ene siden når den er lukket, men det bryr meg ikke så mye. Kan nevne det når jeg sender den tilbake da jeg skal sende den inn uansett, om det ikke er snakk om mer da.

 

Forhåpentligvis så er det bare noe feil med instillingene til Netcom.

Skal legge ut ny post når jeg får tilbake mobilen om hva som måtte gjøres/var galt.

Returpapirer burde ligge i posten i dag så den blir sendt tilbake på mandag håper jeg.

 

Er det noen med Netcom som får mottatt MMS? Noen som bruker Telenor sitt nett som har det samme problemet?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Jeg har også samme problem med min v8. Har netcom abonnement og kan ikke motta MMS. Får bare beskjed om at filen er skadet.

 

Er det noen andre som har taletelefon-funksjonen?

 

For å få taletelefon-funksjonalitet så må du ha på Engelsk språk. Da får du opp et nytt menyvalg i Phone Settings.

 

Foreslår at alle som har Motorola Razr2 V8 og som sliter med å ta imot MMS ringer til Motorola's norske kundeservice på telefon: 80010755 og melder i fra om denne feilen. De har åpent mellom 09-17 på hverdager.

Lenke til kommentar
Jeg har også samme problem med min v8. Har netcom abonnement og kan ikke motta MMS. Får bare beskjed om at filen er skadet.

 

Er det noen andre som har taletelefon-funksjonen?

 

For å få taletelefon-funksjonalitet så må du ha på Engelsk språk. Da får du opp et nytt menyvalg i Phone Settings.

 

Foreslår at alle som har Motorola Razr2 V8 og som sliter med å ta imot MMS ringer til Motorola's norske kundeservice på telefon: 80010755 og melder i fra om denne feilen. De har åpent mellom 09-17 på hverdager.

Det kan være kjekt å finne ut om dette kun gjelder brukere som benytter seg av Netcom sitt nett.

 

Foreløpig så ser det ikke ut som om noen Telenorbrukere har dette problemet.

Er det noen her som kan motta MMS, eller som ikke har bindingstid og kan låne et SIM-kort til en som har Telenor og fått Telenor sine instillinger til MMS og WAP, og sende en MMS til Mobilen?

Lenke til kommentar
Noen som har funnet noe mer ut av dette? Burde jo bare være noen instillinger man kan legge til selv evt?

 

Jeg har prøvd alt mulig på min Razr2 V8. Har prøvd alt av OTA/MMS innstillinger fra både Chess, NetCom, OneTalk og Motorola selv. Har også prøvd og lagt inn alle innstillingene manuelt - flere ganger, basert på forskjellige eksisterende konfigurasjoner som finnes til andre telefoner.

 

Det har aldri vært mulig for meg å ta imot MMS, uansett hva.

 

Jeg har nå pakket ned min Razr2 V8 som er på vei tilbake til cdon.com. Jeg ha også vært i kontakt med Motorola som sa at telefonen var defekt. Jeg er ikke enig i det, i og med at det er så mange som sliter KUN mot NetCom sitt nett.

 

Jeg har postet spørsmål på en del internasjonale sites, og det eneste svaret jeg fikk som var fornuftig var at det muligens hadde noe med selve nettverks ID'en på telefonen som ikke matchet det som lå inne i NetCom sitt nett. Det hadde visstnok vært et problem tidligere med V3i. Det man måtte gjøre da var å forandre på ID'en på telefonen helt til leverandøren fikset problemet i sitt nett.

 

Jeg har også ringt netcom og chess og presantert problemet. men alle vet vel hvordan det er å snakke med de innleide vikarene som sitter i kundeservice'n der (jeg har selv vært en av dem for ca 10 år siden, så...) - Det er umulig å få snakke med teknikere som skjønner seg på hva man har og si.

 

Så jeg får finne meg en annen telefon. Jeg sender og mottar veldig mye MMS (Chess Friends, gratis å sende MMS mellom familie, venner og kjæresten - bruker det stort sett hver dag) så jeg trenger en telefon som fungerer!

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Begynner å tenke tanken selv på å sende den i retur til cdon å finne meg en annen telefon.. Netcom fikser sikkert heller ikke det med det første, siden de sikkert egentlig ikke bryr seg så veldig! Og jeg syntes iaffal at det er utrolig kjipt å ikke kunne motta mms.

 

Hvordan er det med retur av vare når det har gått 14 dager og den er brukt?

Lenke til kommentar
Jeg har Telenor og min V8 fungerer bra både ift å motta og sende mms.

 

Så tydeligvis gjelder dette problemet Netcom og tjenesteleverandører som bruker Netcom sitt nett.

 

Dere bør ta dette med Netcom eller egen tjenesteleverandør.

Takk. Greit å vite at det ikke er noe galt med telefonen, men kun Netcom sitt nett.

 

Har enda ikke mottatt retur-papirer fra Moobi, selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor det i det heletatt skulle være nødvendig.

 

Jeg er veldig fornøyd med mobilen og foretrekker Linux, så om det blir tilfellet kjøper jeg telefonen og bytter til noe som benytter seg av Telenor-nettet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Ser dere har diskutert flittig om v8, vurderer å kjøpe den, er det et lurt kjøp? og hvor er v9 å få tak i? finnes den ikke i Norge?

Joda, jeg er veldig fornøyd ... selv om som alltid kunne jeg tenkt meg et bedre batteri! Den er tynn, men kan kanskje virke litt bred til tider. En annen ting jeg mangler er å se hvor lenge jeg har snakket i telefonen, det vises bare når jeg legger på, men kan hende det er noe i instillingene. Den har ikke plass til minnebrikke. Den har kun en micro-USBport som brukes til å lade, snakke i headset, koble opp til PC-en med så du kan f.eks ikke bruke headset og lade samtidig ... og kameraet er veldig lite å skryte av. Det er det jeg finner negativt med mobilen i alle fall, men jeg er stort sett mer fornøyd med denne mobilen enn de jeg har hatt tidligere.

 

Jeg kjøpte mobilen fra Netcom.no, men sist jeg sjekka hadde de bare Lux-utgaven som er vesentlig dyrere. Det kan hende de har den i Telebutikken, men da må du ut med en tusenlapp ekstra enn nettbutikken dems! Andre steder vet jeg ikke, men du kan sjekke ut prisguiden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...