Gå til innhold

K10 sklir over til neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skjer med aksjene hvis feks Samsung eller ett annet stort selskap bestemmer seg får å kjøpe opp AMD/ATI :whistle:

 

I og med at dette ikke ser ut til å være svart på:

A. De blir løst ut av den som kjøper AMD, da vanligvis til en pris som ligger over "børsverdi"

B. De blir byttet i aksjer i det selskapet som kjøper opp, også da jevnt over til overkurs.

C. Deler av verdien blir utbetalt kontant, resten som aksjer i det selskapet som kjøper opp.

 

Aksjonærene i det oppkjøpte selskap taper aldri på et oppkjøp - er den enkle konklusjon på 30 års forskning på området.

 

Ellers takk for honnøren gutter.

 

Akkurat... det var det som var poenget mitt.

 

Konklusjonen er at det er ikke dumt å kjøpe AMD/ATI aksjer :new_woot:

 

 

Hvis du kjøper en aksje til 100,- i dag, den faller til 1,- etter en stund og blir kjøpt opp til 2,- er fortsatt alt det Bolson sa rett, men du har jo ikke tjent noe som helst på aksjen, heller tapt 98,-.

 

Går de konk tjener du jo ikke noe..

 

Kun hvis man i dette tilfellet får kjøpt til 1,- man tjener penger.

 

Og være aksjespekulant er litt mere enn bare og kjøpe en aksje og håpe på det beste.

Endret av B-QL
Lenke til kommentar
Hva skjer med aksjene hvis feks Samsung eller ett annet stort selskap bestemmer seg får å kjøpe opp AMD/ATI :whistle:

 

I og med at dette ikke ser ut til å være svart på:

A. De blir løst ut av den som kjøper AMD, da vanligvis til en pris som ligger over "børsverdi"

B. De blir byttet i aksjer i det selskapet som kjøper opp, også da jevnt over til overkurs.

C. Deler av verdien blir utbetalt kontant, resten som aksjer i det selskapet som kjøper opp.

 

Aksjonærene i det oppkjøpte selskap taper aldri på et oppkjøp - er den enkle konklusjon på 30 års forskning på området.

 

Ellers takk for honnøren gutter.

 

Akkurat... det var det som var poenget mitt.

 

Konklusjonen er at det er ikke dumt å kjøpe AMD/ATI aksjer :new_woot:

 

 

Hvis du kjøper en aksje til 100,- i dag, den faller til 1,- etter en stund og blir kjøpt opp til 2,- er fortsatt alt det Bolson sa rett, men du har jo ikke tjent noe som helst på aksjen, heller tapt 98,-.

 

Går de konk tjener du jo ikke noe..

 

Kun hvis man i dette tilfellet får kjøpt til 1,- man tjener penger.

 

Og være aksjespekulant er litt mere enn bare og kjøpe en aksje og håpe på det beste.

 

Ja ja... jobber i bank så jeg vet da litt... :whistle:

Lenke til kommentar

Greit nok å kjøpe cf med ati 3870. Det er jo mye for pengene, men fra en som har hatt quad sli 2x7950gx2 så tror jeg du sparer deg mye trøbbel og penger med å holde deg til noe som man vet funker(enkel cf/sli). Quad løsninger har mye overhead i/o og for lite marked til at de gidder å satse mye på å lage drivere som klarer å utnytte det skikkelig. Quad SLI ble i alle fall ikke noe suksess, og tviler på at Amd har noe mere penger å bruke på skikkelige drivere til et så lite nisjemarked. Kall meg gjerne pessimist, men jeg syns selv jeg er realist. Det enkle er ofte det beste...

Lenke til kommentar
Greit nok å kjøpe cf med ati 3870. Det er jo mye for pengene, men fra en som har hatt quad sli 2x7950gx2 så tror jeg du sparer deg mye trøbbel og penger med å holde deg til noe som man vet funker(enkel cf/sli). Quad løsninger har mye overhead i/o og for lite marked til at de gidder å satse mye på å lage drivere som klarer å utnytte det skikkelig. Quad SLI ble i alle fall ikke noe suksess, og tviler på at Amd har noe mere penger å bruke på skikkelige drivere til et så lite nisjemarked. Kall meg gjerne pessimist, men jeg syns selv jeg er realist. Det enkle er ofte det beste...

 

Spider plattformen er jo satsningsorådet til AMD/ATI nå :whistle:

 

Men det er sant... det finns ingen drivere nå..

Lenke til kommentar

Hei ser du kjører ein Phenom Kent -amdme-

 

Kjører du med eller uten patch? og har du hatt noen stabilitets problemer?

 

Korleis fungerer Spider plattformen ?

 

ER du fornøyd eller har du mange problemer med systemet?

 

 

Takk for alle svar:)

Endret av Teroedni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...