Gå til innhold

Illusionized Media -ønsker kritikk på designutførelsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Første jeg tenkte på da jeg så layouten og gradienten i hovedfeltet var det nye designet på Telenor.no

- Altfor kraftig blåfarge i både meny og overskrift

- Speilbildet i header er 1px for langt til høyre

- Savner hover i menyen

- Liker ikke de 1px-gradientsakene som skiller menyelementene fra hverandre

- Kraftig banding i den største bakgrunnsgradienten

Lenke til kommentar
Takker for tilbakemelding Lokaltog. :)

Header er fikset nå. Hover i menyen kommer etterhvert tror jeg.

Ellers sier jeg meg uenig med at fargen er for sterk. Mulig vi har forskjellig styrke på skjermene. Menmen.

 

Så du noe positivt med designet sånn ellers?

Hehe, jada. Det er pent og ryddig, og det er et design det er verdt å bygge videre på i alle fall :)

 

Skjermen min er kalibrert, og jeg synes blåfargen blir veldig intens mot den svarte bakgrunnen. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive hva jeg tenker, men føler at den er mer glorete enn pen.

Lenke til kommentar
Fortsatt ganske stygg banding i gradienten. For å unngå dette, bruk Gradient Tool (ikke layer-effekt), og kryss av for Dithering. ;)

 

Takk for tipset! :)

 

EDIT: det ga ikke bedre resultat. :hmm: Rart egentlig, da jeg har gjort det før.

 

EDIT:2 Eller nå gjorde det kanskje det.

Ja, det ser mye bedre ut nå. Jeg ville prøvd å gjøre den litt lavere, da tror jeg det hadde blitt mye penere.

Lenke til kommentar

Mitt førsteinntrykk av siden var godt, men jeg stusset umiddelbart på tekstfargen.

 

Den blå var ikke behagelig og intuitivt likte jeg ikke helt balansen den har til resten av siden.

 

Jeg opplever den hvite teksten som for lys med for stor kontrast.

 

Jeg savner bruk av mer enn en farge på siden din, eller at du bruker renere gråtoner.

 

Mindre farge

Da vil det som har farge bli selectivt fremhevet. Ved ett godt fargevalg ville jeg fortrukket det, fremfor mye blått og resten sort-hvitt.

 

Mer farge

Jeg opplever siden nå som litt tam. En farge til som balanserer den blå ville gitt siden mer liv.

 

Ellers lager overganger mellom gradientbakgrunner ofte problemer på nettsider. Jeg foretrekker en ren ramme for så store bokser som du benytter. Ett annet problem er at gradienter har en tendens til å redusere lesligheten av tekst, men det er jo ett trade-off.

 

Det er liten avstand mellom linjene, litt for liten for god leslighet.

 

Jeg får en underlig tynn blå strek over footer, den forstod jeg ikke helt. (opera)

 

Jeg likte bildet, det passer svært godt til denne type sider.

 

Du har en strammere layout på denne siden. Jeg opplever siden som stramt designet, dog er det liten plass til tekst på siden uten å bryte stramheten.

 

Jeg ville nok også brukt noe annet en understreking for å merke lenker.

 

Jeg liker utkastet godt, og ender opp med mye de samme kommentarene som lokaltog.

 

Jeg forstår deg slik at du ønsker tilbakemeldinger på den visuelle fremstillingen, ikke kodetekniske tilbakemeldinger, så jeg har ikke sett på det tekniske.

 

Litt usikker på om du ønsker tilbakemelding om small screen rendering, men siden ser ganske grei ut i Opera simulatoren. Der funker fargene bedre for meg.

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemelding Frode.

 

Den blå streken over footer skal faktisk være der. Regner med du ikke likte den? Smak og behag såklart.

Jeg har også tenkt på det med bredden på innholdet. Jeg vurderer å endre til 500px bredde.

Større font-size ligger også i bakhodet.

 

 

Og angående kritikk til koden, er det også selvsagt velkommen.

Lenke til kommentar

Ser skikkelig bra ut denne siden. Kun du som driver med den?

 

Det jeg reagerte litt på, var at menyskrifta var litt "høy". Den var liksom litt for mye dratt oppover, og jeg syntes ikke dette så veldig bra ut. Ellers er sida veldig fin, og skal du få kommentarer på kode, er det litt rydding som gjenstår. Og head kodinga er ikke helt 100%. :)

Lenke til kommentar
...

Og angående kritikk til koden, er det også selvsagt velkommen.

 

Jeg får ikke css fila til å validere. Du kjenner drillen, og fikser sikker det enkelt.

 

Du får de samme advarslene som lokaltog får på russ.no sin css fil, da du har satt bakgrunnsfarge eller fontfarge på html eller body, og benytter bakgrunnsfarge som fontarge på ett element. Jeg gitt litt i baret før i dag og kritiserte lokal tog urettmessig for dette.

 

Jeg tror du med fordel kan resette css litt mer, men har ikke sett nøyere på det. Du har beholt !important height hacket selv om du benytter conditionals? En annen ting er det hvis det dukker opp en nettleser som tolker dette galt, og du har laget hauger av kode slik du har gjort det nå, så får du litt å gjøre. Dette er jo rimelig pirk, for css fila ser ryddig og ordentlig ut, og vil representere dere godt, bare få den til å validere uten advarsler.

 

html koden er noe av det reneste jeg har sett på en stund. Du har ikke satt stikkord for siden, mulig dette er bevist?

 

Du har en litt svak alt tekst til bildet ditt. Hvis bildet har mening, burde alt teksten fortelle meningen med bildet, slik at de uten grafisk nettleser får med seg budskapet.

 

Du har også endt opp med å sette inn endel elementer som kun er der for å formatere siden ordentlig. Jeg har ikke sett på dette i detaljer, og har heller ikke tid til det nå, men du kan med fordel gjøre om linkene i bånn til en uordnet liste, og bruke ett bilde gjennom css istedenfor " | " mellom linkene. Fiklingen med css kan du jo.

 

Hyperpertentlig kan du med fordel indentere koden etter nøsting, noe som vil understreke hvor enkelt siden er skrevet selv for de som ikke kan det.

 

Ellers er det meta ting for navigering du kan legge til i header, men jeg har ikke møtt noen som bruker slik info til noe fornuftig. Hvis du vil ha oppdrag for de med handikapper kan det være en ide.

 

Må løpe. God helg!

Lenke til kommentar

Takker igjen, for god kritikk Frode! :) Skal se litt på det du spesifiserte ;) Ha en god helg!

 

Ser skikkelig bra ut denne siden. Kun du som driver med den?

 

Det jeg reagerte litt på, var at menyskrifta var litt "høy". Den var liksom litt for mye dratt oppover, og jeg syntes ikke dette så veldig bra ut. Ellers er sida veldig fin, og skal du få kommentarer på kode, er det litt rydding som gjenstår. Og head kodinga er ikke helt 100%. :)

 

Takker Anaxyd. ;) Det er jeg, og en til som driver foretaket :)

Endret av bjorshol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...