Gå til innhold

Illusionized Media -ønsker kritikk på designutførelsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som forundrer meg, er at du for ikke så lenge siden begynte å lære deg html/css (etter hva jeg ser her på forumet), og nå har du "startet" to webdesign byrå...?

 

Hvilken kunnskap og erfaring har du egentlig til å gjøre dette?

 

...bare lurte

 

Vel, etter hva jeg ser selv, så tror jeg vi kommer til å klare oss bra på det nivået vi setter oss til. Den andre personen i foretaket har veldig gode kunnskaper innen php, og vi har allerede fått et stort prosjekt som jeg vet vi klarer å gjennomføre.

 

2 webdesign byrå? Nei, vi har ett foretak sammen.

 

 

EDIT: Du lærte deg hammer og sag? Så du mener det at det jeg har oppnådd med den siden der, kunne du lært deg ved å konstruere en bygning med hammer og sag på en dag?

Synes det var et dårlig utsagn.

Endret av bjorshol
Lenke til kommentar
Det som forundrer meg, er at du for ikke så lenge siden begynte å lære deg html/css (etter hva jeg ser her på forumet), og nå har du "startet" to webdesign byrå...?

 

Hvilken kunnskap og erfaring har du egentlig til å gjøre dette?

 

...bare lurte

 

Vel, etter hva jeg ser selv, så tror jeg vi kommer til å klare oss bra på det nivået vi setter oss til. Den andre personen i foretaket har veldig gode kunnskaper innen php, og vi har allerede fått et stort prosjekt som jeg vet vi klarer å gjennomføre.

 

2 webdesign byrå? Nei, vi har ett foretak sammen.

 

 

EDIT: Du lærte deg hammer og sag? Så du mener det at det jeg har oppnådd med den siden der, kunne du lært deg ved å konstruere en bygning med hammer og sag på en dag?

Synes det var et dårlig utsagn.

 

ehhh.. du tok nokk ikke poenget...

Lenke til kommentar

Jo, jeg synes bare at utsagnet ditt ikke kunne sammenlignes.

 

Men over til saken...

Ja, jeg tror vi har de rette kvalifikasjonene til å lage hjemmesider for bedrifter og privatpersoner.

 

Jeg er selvsagt i begynnerfasen, greit du kritiserer det. Men han jeg jobber med har holdt på i flere år og vet hva han driver med. Så vi får se hvordan det går. :)

Lenke til kommentar

Du har vist svært god evne til å tilegne deg kunnskap den lille tiden jeg har fulgt deg, og du kan html med diverse bedre enn mye annet tull jeg ser til daglig, så dette kommer til å gå bra!

 

At du er fersk bruker man å kalle "ung å lovende". Pass på å vær edruelig, dvs., lov kun det dere er sikre på at dere klarer, og vær åpne om kunnskapsnivå og erfaring.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Likte ikke helt den overstreken på hoveren i menyen

Tror nesten jeg heller ville hatt en annen farge på hover, eller i allfall en tradisjonell understrek i så fall, liker ikke overstrek og sånn (eller hva nå enn det heter)

 

Kul logo/header :)

 

Hvorfor er det masse mellomrom ned ifra footer og til selve sida faktisk slutter? Bare unødvendig spør du meg...ble rett og slett for mye padding/margin mellom nederste tekst og der sida slutter

 

Lykke til videre, her har dere noe fint :)

Lenke til kommentar

Har noen små kommentarer jeg. For å være helt ærlig likte jeg ikke den siden noe særlig. Jeg tar det punkt for punkt likegreit.

 

1) Grå og trist. Jeg har siden jeg for aller første gang var borti webdesign i 97 fått det banket inn at man skal unngå sort og mørkegrått som hovedfarge. For det første er det vanskeligere å få det til å se bra ut. Det blir lett "grått og trist". For det andre så er grått/svart absolutt dårlige farger å bruke når man vil profilere firmaet sitt på en positiv måte. For det tredje, hvit skrift på mellomgrå bakgrunn gir veldig dårlig kontrast, og er vanskelig for alle som ikke har perfekt syn.

Har merket en trend i det siste at flere og flere designer i gråtoner og sort. Håper det er en forbigående trend, for det strider i mot alt jeg har lært.

 

2) Blåfargen er grusom. Den gir meg hodepine. Den tror jeg du må dempe litt. Flere andre har jo også påpekt dette.

 

3) På kontakt siden (e-post adressen) har du brukt lysegrå skrift på mellomgrå bakgrunn. Det er å be om bråk.

 

Ellers syns jeg siden er helt fin. Så det er egentlig bare fargevalgene jeg reagerer på. Men fargene er etter min subjektive mening, og med tanke på hva jeg har lært, skivebom av den grove typen.

Lenke til kommentar
Har noen små kommentarer jeg. For å være helt ærlig likte jeg ikke den siden noe særlig. Jeg tar det punkt for punkt likegreit.

 

1) Grå og trist. Jeg har siden jeg for aller første gang var borti webdesign i 97 fått det banket inn at man skal unngå sort og mørkegrått som hovedfarge. For det første er det vanskeligere å få det til å se bra ut. Det blir lett "grått og trist". For det andre så er grått/svart absolutt dårlige farger å bruke når man vil profilere firmaet sitt på en positiv måte. For det tredje, hvit skrift på mellomgrå bakgrunn gir veldig dårlig kontrast, og er vanskelig for alle som ikke har perfekt syn.

Har merket en trend i det siste at flere og flere designer i gråtoner og sort. Håper det er en forbigående trend, for det strider i mot alt jeg har lært.

 

2) Blåfargen er grusom. Den gir meg hodepine. Den tror jeg du må dempe litt. Flere andre har jo også påpekt dette.

 

3) På kontakt siden (e-post adressen) har du brukt lysegrå skrift på mellomgrå bakgrunn. Det er å be om bråk.

 

Ellers syns jeg siden er helt fin. Så det er egentlig bare fargevalgene jeg reagerer på. Men fargene er etter min subjektive mening, og med tanke på hva jeg har lært, skivebom av den grove typen.

Du er vell ikke den rette til å prate om grått og trist..??

 

For å forsvare Bjørshol litt..

1. Det finnes ikke noe galt i å bruke sort, så lenge man har peiling på hva man holder på med. I bunn og grunn skal jeg være enig i at siden ble litt kjedelig, men skal ikke mye til for å sprite det litt opp

(Tips til Bjørshol: CMYK, du har allerede C & K, hvorfor ikke sprite opp med gult og rødt (Magenta))

2. Kjøp deg ny skjerm, blåfargen er bra, skaper god kontrast, men der det er 100% sort blir den litt for skarp.. litt hvit gradient så blir det bra

 

Bjørnshol:

Synes enda siden er alt for "tyn" øk bredden litt mer...

http://www.smashingmagazine.com/2007/11/23...ser-experience/

Endret av Stian Jacobsen
Lenke til kommentar
Du er vell ikke den rette til å prate om grått og trist..??

Hva er det egentlig du prater om?

For å forsvare Bjørshol litt..

1. Det finnes ikke noe galt i å bruke sort, så lenge man har peiling på hva man holder på med. I bunn og grunn skal jeg være enig i at siden ble litt kjedelig, men skal ikke mye til for å sprite det litt opp

(Tips til Bjørshol: CMYK, du har allerede C & K, hvorfor ikke sprite opp med gult og rødt (Magenta))

2. Kjøp deg ny skjerm, blåfargen er bra, skaper god kontrast, men der det er 100% sort blir den litt for skarp.. litt hvit gradient så blir det bra

1. Nei. Om man vet hva man holder på med så. Men hovedårsakene til å ikke bruke grått er som jeg allerede nevnte at grått er ikke en bra farge å profilere et firma med, samt at man kan få store problemer med kontrast og lesevennlighet. Grått funker fint det til gamersider o.l. men ikke å profilere et firma for allmenheten.

 

2. Testet på 3 skjermer, så jeg tror ikke jeg gidder å kjøpe ny. Og det er da rart at flere andre allerede har klaget over blåfargen før meg. Kanskje vi må kjøpe ny skjerm hele gjengen, siden du ikke ser problemet?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva han mente, men jeg kan si følgende:

 

- Epostadressen er uleselig (liten grå skrift på grå bakgrunn), men det har jeg jo egentlig nevnt.

- Hos meg (akkurat nå sitter jeg i Firefox på linux i 1024x600) hopper tekstboksen som man skal skrive meldingen i til et helt annet sted på siden når den får fokus.

Lenke til kommentar

1. blåfargen er pen.

2. Kontaktskjemaet fungerer kjempefint for meg.

3. Kontrasten i skjemaet er god nok

4. Emailadressen klarer jeg fint å lese selv om jeg føler den er litt sammentrykt.

 

Når det gjelder bredden på siden så synes jeg personlig den er for smal. Tanken deres er vel at dere ikke har så mye innhold å presentere til nå. Med det mener jeg lite tekst. Jeg tror da det kunne ha vært bedre å lage færre sider. Med færre sider får dere spredt informasjonen mer utover og sidene blir bredere. Dette vil da gå utover menyen igjen som blir særdeles liten.

 

Med tanke på fremtiden tror jeg det kan være smart å ha en bredere layoyt enn det dere har i dag. Men det er vel et valg dere må ta. Jeg synes siden deres nå er bra, men at det er endel som kunne ha vært bedre.

 

Kim...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...