Gå til innhold

Razer Deathadder vs Lachesis? Hvilken skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter sjøl med en Razer deathadder i hånda og er veldig fornøyd.. Formen på den andre så veldig rar ut, men mulig den er god å holde i. Det eneste jeg savner med deathadderen er en knapp til, til å justere sensen med, kan legge inn forskjellige moduser eller hva jeg skal si, da er det en knapp under musa man trykker på, da kan man feks velge en med 400 dpi og 1000 hz, osv.. Men syns det er litt tungvidt, så ville hatt en knapp på musa til å justere dette, som det ser ut til at den andre Razeren har. Så kommer egentlig helt ann på hvordan form på musa du liker, etter hva du velger, du burde få testet ut begge før du bestiller noe, dra til en elektro butikk som selger pc muser, feks spaceworld eller noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig, etter å ha lest gjennom denne tråden ble jeg litt forbløffet. Brukeren "sureup" som slet med klikkeproblemet, at musa klikker flere ganger enn det man egentlig gjør, har akkurat det samme problemet som meg. Trykker man en gang på en mappe kan det hende at jeg kommer inn i neste mappe som ligger under. Også jeg har prøvd å rense systemet godt, men ingenting fungerer, utenom en ting. Når du står i skrivebordet eller noe slikt, trykk hardt og raskt på knappen du sliter med, dette får systemet tilbake på plass hos meg i alle fall. Ikke et hardt, langt trykk, men som et vanlig musetrykk bare hardere enn vanlig.

 

Brukeren "pink panther" postet også bilde av Lachesis vs. Copperhead. Det morsomme her er at slitingen som har skjedd på Copperheaden hans er på nøyaktig samme sted som på musa mi. Avflassingen av overlaget på knappen har laget et lite "hull". Dette må da klart være en svakhet!

 

Konklusjonen min er; Diamondback Magma er enda den beste mener jeg, men Deathadder ble bestilt for få dager siden så gleder meg til å prøve den ut. :)

Endret av Teds
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Merkelig, etter å ha lest gjennom denne tråden ble jeg litt forbløffet. Brukeren "sureup" som slet med klikkeproblemet, at musa klikker flere ganger enn det man egentlig gjør, har akkurat det samme problemet som meg. Trykker man en gang på en mappe kan det hende at jeg kommer inn i neste mappe som ligger under. Også jeg har prøvd å rense systemet godt, men ingenting fungerer, utenom en ting. Når du står i skrivebordet eller noe slikt, trykk hardt og raskt på knappen du sliter med, dette får systemet tilbake på plass hos meg i alle fall. Ikke et hardt, langt trykk, men som et vanlig musetrykk bare hardere enn vanlig.

 

Brukeren "pink panther" postet også bilde av Lachesis vs. Copperhead. Det morsomme her er at slitingen som har skjedd på Copperheaden hans er på nøyaktig samme sted som på musa mi. Avflassingen av overlaget på knappen har laget et lite "hull". Dette må da klart være en svakhet!

 

Konklusjonen min er; Diamondback Magma er enda den beste mener jeg, men Deathadder ble bestilt for få dager siden så gleder meg til å prøve den ut. :)

 

Jeg har Diamondack magma, og har det samme problemet, noen ganger virker det som om musa registrerer gud vet hvor mange trykk ved ett klikk, mens andre ganger må jeg trykker 10 ganger før det blir registrert. :thumbdown:

så nå er jeg ute etter Lachesis eller Deathadder, men etter å ha lest posetene her så heller jeg mot Deathadder :yes: :yes:

Lenke til kommentar

Vet ikke om lachesis er noe særlig ettersom den har tonnevis av bugs som må bli fikset, og den har en utrolig sær form vistnok, som gjør at man ikke får skikkelig grep med fingerne eller med håndflaten.

 

Hvis valget står mellom deathadder or diamondback3g spørs det helt på om du liker å gripe musa med fingerne eller med hele hånda, og personlig klarte jeg ikke å bruke deathadder etter å ha eid 2 diamondback mus (jeg slet ut knappene etter et par års bruk)

 

syntes personlig deathadder var en flott mus til strategispill og vanlig windows bruk, men likte den ikke til fps spill og syntes kanskje museføttene var litt vel tynne. dette er sansynligvis siden jeg liker små mus så er nok smak og behag.

Endret av Sandiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...