Gå til innhold

Razer Deathadder vs Lachesis? Hvilken skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har erfaringer med ovenfornevnte datamus? Hvem ville dere ha valgt?

 

Er ute etter en mus som er god og holde i, pluss at den skal være presis da. :)

 

Personlig liker jeg Deathadder godt, men det er det at 4000 DPI virker fristende. :wee:

 

Men det viktigste er vel at musa er god å holde i + at den er presis da. :p

 

Mvh LockBreaker :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Noen som har erfaringer med ovenfornevnte datamus? Hvem ville dere ha valgt?

 

Er ute etter en mus som er god og holde i, pluss at den skal være presis da. :)

 

Personlig liker jeg Deathadder godt, men det er det at 4000 DPI virker fristende. :wee:

 

Men det viktigste er vel at musa er god å holde i + at den er presis da. :p

 

Mvh LockBreaker :)

 

Vel så langt har jeg hatt alt av mus. Og må si jeg har viet mitt liv til IME 3.0 formen og Logitech MX300 ;) "Old school".

Men jeg klarte faktisk å legge vekk IME 3.0 for death adder! Og jeg må erlig si at som mus er den trofast. Den hopper ikke. Den er tjekk å ha med "hvertfall om man vurderer razer"!! og den er fancy ;).

 

Nå skal det nevnes at jeg har prøvd alle de nye datamusene som har kommet utenom Lachesi men jeg har hørt at den er litt på skuffesiden. Så om det er "Ny" mus du vil ha og "Laser" mus så ville jeg anbefaler Microsoft Sidewinder!

Men jeg med gaming erfaring på topp nivå vil anbefale en optisk mus. Og selvom jeg var skeptisk til 3G optisk og alt Lureri som steelseries.com kaller det. Så fungerte det toppers på Death Adder. Og er du hardcore gamer så er laser litt uheldig i og med at de er ikke ferdige å lage disse stødige nokk, så de kan hoppe når de leser overflaten og det er mange mindre faktorer her.

 

;Men overall. Go for Death Adder.

;Og er du intresert i en cool looking og ikk er ute etter ytelse. Denne musa er stor og har stil. Har akkurat i dag fått mail fra Razer som forteller at Razer Boomslang Limited edition akkurat har kommet. ;) ta en titt Razer boomslang

Lenke til kommentar

Hey,

 

Ja jeg lurer på dette også. Copperheaden min har klikka. Hver gang jeg trykker så klikker den som om jeg klikker 2-3-4-5 ganger istedenfor. prøvd å rense inni musa osv men har ikke fått d til å funke normalt. Jeg åpnet musa for å rense + teste den lille hvite knappen til venstre museknapp og d funka uten problemer. Men d er når jeg putter på dekselet igjen at venstre museknapp klikker.

 

Noen som vet om jeg kan fixe dette eller burde jeg kjøpe ny? Har prøvd å fixe inni 20 ganger men vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å funke annet enn å fjerne støv og skitt.

 

Og om jeg skal kjøpe ny, deathadder eller lachesis? hva er forskjellen mellom g3 laser og optisk? Er gamer, med ikke så veldig lav sense.

Lenke til kommentar

Den lå ikke like godt i hånden som de fleste Logitech mus gjør, man hadde liksom ikke plass til å legge fingrene der man var vandt til det osv. På grunn av overflata blir man fort svett i henda, det kommer stygge fett merker, man måtte ha nye pads for at den skulle glid bra, fordi "buken" skraper nedi musematta/bordet hvis ikke.

 

Sidene, der hvor man har tommelknappene, er av glatt plastikk, hvor man på de fleste andre har noe mer røfft, så det ble litt dårlig å holde der også, man arbeider liksom mer for å holde hånda på musa enn mann ellers gjør.

 

Driverne forstod jeg heller ikke en dritt av, kanskje fordi jeg gav opp etter første gang..

Fikk ikke til å skru av lysene heller..

 

Derfor liker jeg den ikke.

Lenke til kommentar

Er litt skeptisk til Lachesis jeg da. Ikke fordi den har mye DPI, men fordi den ser litt liten ut. Ja, liten. :dontgetit:

 

Får se om det er noen flere muser jeg kan være interessert i. En venn av meg har Logitech G5 2007 Edition, og han er veldig fornøyd med den.

 

Har dere noen spesielle muser å anbefale?

 

Necrodus: Ja, du har rett i at spilleren er det viktigste. Men iom at jeg skal bruke musen som "kontormus" også, så synest jeg det er viktig at den var god å holde i. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

hmmm. deathadder eller lachesis. Vanskelig. Må bestemme meg ganske raskt så jeg får bestilt + begynt å spille igjen så fort som mulig ;)

 

For meg så er ergonomien på copperheaden min perfekt for meg. Jeg liker ikke de høye logitech musene og liker heller den standard gamle musestilen til Razer. Presisjon er det viktigste for meg. hva er best basert på det kriteriet (lachesis vs deathadder altså?). Og er d noe forskjell på hva som er best på forskjellige musematter?

 

 

btw er d noen som har et bilde med copperhead, deathadder og lachesis ved siden av hverandre? (eller bare med to av dem for sammenlikning)

Endret av sureup
Lenke til kommentar
hmmm. deathadder eller lachesis. Vanskelig. Må bestemme meg ganske raskt så jeg får bestilt + begynt å spille igjen så fort som mulig ;)

 

For meg så er ergonomien på copperheaden min perfekt for meg. Jeg liker ikke de høye logitech musene og liker heller den standard gamle musestilen til Razer. Presisjon er det viktigste for meg. hva er best basert på det kriteriet (lachesis vs deathadder altså?). Og er d noe forskjell på hva som er best på forskjellige musematter?

 

 

btw er d noen som har et bilde med copperhead, deathadder og lachesis ved siden av hverandre? (eller bare med to av dem for sammenlikning)

 

Til sammenligning så er Lachesis mindre enn Copperhead. Men vet ikke om det er et pluss eller et minus. :wee:

Lenke til kommentar

etter å ha sett på esr sin reveiw av dette med endelig noen grafer som kan vise hva som funker best ( http://www.esreality.com/?a=longpost&i...0293&page=4 ) så har tror jeg at jeg har bestemt meg for Optisk. 1800DPI burde vel være nok uansett om jeg har litt høyere sense enn vanlige gamere + 1650x1050 oppløsning?

Var nesten klar til jeg så dette angående diamondback 3G som er vel så å si lik deathadder untatt utseende? http://www.i4u.com/verdict-315.html .

 

"Cons

 

* Sensitivity too low for some gamers"

 

 

Hvor høy sense må man ha lizm for at optisk 1800DPI skal bli for lite?

FYI jeg bruker 1600 DPI på min copperhead med icemat musematte. Kan raskheten sammenlignes bare på DPI? For min copperhead med 1600 DPI er "rask" nok for å si det sånn. Og når en mus ikke er rask nok for bevegelsene, hva er d som skjer da? For eksempel med min copperhead+icemat så hvis jeg tar den VELDIG raskt fra en side til den andre siden så vil den hakke, uansett om jeg aldri opplever dette in-game. Men er det et tegn på at den ikke er rask nok eller bare pga d er laser?

 

btw, er det noen forskjell på diamondback 3G og deathadder annet enn utseende?

og funker optisk mus fint på icemat? (har tenkt til å bytte ettersom den er ekstremt glatt og vet ikke om jeg trenger d til cod4. Men hvis jeg vet at optisk suger på icemat så vil jeg bestille ny musematte sammen med ny mus)

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Mx518 på 1000hz og ikke 125hz slik som i ES testen du linker til der, eier. Enkelt og greit.

0.001 sek perfekte 180 og nydelig tracking på musen hele tiden.

 

Hvor høy sens en må ha for at 1800 dpi blir for lite, vel veldig veldig lav sens. Men det går jo ikke an å svare på dette med mindre du spesifiserer under hvilke spill/os det er som gjelder og om det er aksellerasjon involvert.

Lenke til kommentar

Vel, akkuratt nå har jeg min copperhead på 1600DPI (høyere enn det fucker opp på icematen). Jeg har sense på standard (10) i razer config greia med on the fly sensitivity på. Og så har jeg skrudd ned sense fra 5 til 2 in game i COD4. btw jeg kjører 1000hz polling rate i razer configen.

 

Men kan DPI sammenliknes direkte som raskhet? Eller er d forskjell på "raskheten" mellom optisk og laser?

 

og du mener "veldig veldig høy sense" istedenfor lav sense?

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...