Gå til innhold

"AMD sakker fortsatt akterut, Intel har 86,8% av marked


Anbefalte innlegg

...samt dårlig festeanordning for vifte(sammenliknet med P4) og at HK og/eller CPU blir ødelagt hvis noe skjer med kjøleren

Dårlig festeanordning for vifte? den kommer du ikke så lett unna med. Bruker man alle tre festene så er ikke det noe problem (MIST fra microplex, f.eks veier litt over 300gram og har feste på alle 3 på hovedkortet. du skal være bra brutal for å knekke det!). Ja - CPU og hovedkort _kan_ bli ødelagt hvis noe skjer med kjøleren, men hvis du bruker en kjøler med skikkelig festeanordning, skal ikke det være noe problem hvis hue som bygger sammen PCen har vett nok til å gå inn i bios og aktivere for shutdown på f.eks 70 grader. Da er man gardert mot viftestopp Siden det vanligvis (avhengig av kjøler) tar 3-10 sekunder mellom hver grad temperaturen stiger hvis viften har stoppet.

 

Dårlig feste?

Swifttech MCX462+ har blitt falltestet(!) 3(!)ganger fra taket[!] på en 2etasjers(!) bygning.

http://www.swiftnets.com/products/mcx462plus.asp (scroll litt ned på siden)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min dele håper jeg på Intel og ATI monopol. Av den enkle grunn at da vil jeg slippe å kjøpe nytt datautstyr fordi utviklingen i spill og program vil stoppe fordi ingen har råd til ny hardware. :p

 

Og som den AMD og nVidia fanboyen jeg er, så har jeg det tøft for tida. Den ene nedturen større enn den andre. :(

Lenke til kommentar
:D  :D  :D  Sitter nå og tester den nye AMD cpuen. Så lang kan jeg ikke si annet enn at denne kommer til å bli sinnsykt populær. Cpu holder 45C nå i godt overklokket tilstand og jeg bruker en rellativt standar luftkjøler

 

Ja barton er bra saker :) Skjønner derimot ikke helt hvor du fikk en 2800+ fra...

Lenke til kommentar

Selger selv FS , og kan ikke si at vil har levert noen maskiner med AMD fra FS , vet ikke om de står i prislisten lengre! Så der er det nok AMD ut , ikke inn!

 

Har til gjengjeld levert noen hundre FS maskiner , med P4 , hvor det ikke har vært feil på en eneste cpu! Det som har laget problemet med disse maskinene er stort sett Windows og ram'en!

Lenke til kommentar

eg har altidd hatt amd. siden eg fikk min første pc, etter eg fikk min xp2600+ så vurderer eg å bytte til intel, bråker jo som et helvete og den liger på 60 grader og vil ikke si at den jobber så meget bra da:(

 

! gang må jo være å prøve intel, så det blir vle kasnje det neste gang.

 

Jeg jobber selv på et pc verksted, på 1 1/2 år, så at det nestne aldri vært b yttet cpu på noen på ppcer. HP, PB, ++ emn har byttet flere amd en intel. 2-4 stk mer, og har sikekrt ikke byttet mere en 10 stk på den tiden eg har vært der, men når man tenker på hovedkortet så er det der det pelier å feile, og der vet jeg ikke hav jeg byttet mest av ca. bytter så mange:P

Lenke til kommentar
Ja barton er bra saker :) Skjønner derimot ikke helt hvor du fikk en 2800+ fra...

 

:lol::lol:

 

Ikke for å være spydig, men tror du virkelig 185 er standard FSB på Barton CPU'er? :D

 

Hva FSB'en er er ikke relevant. Alt du skriver virker for min del veldig underlig. Du sier at du har en 12,5 * 185 FSB Barton. Det blir 2312 MHz eller ca 3100+ Nå kan en på alle Tbred låse opp multiplier og hvem vet om det også er mulig på barton ;)

 

Personlig får jeg ikke det du skriver til å stemme i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Dere snakker om Dell, IBM, HP, Simens ++ og stabile maskiner.

Jeg kan ikke huske når jeg sist brukete en stabill PC fra verken Dell, IBM, HP, Simens +++ basert på intel...

 

Så det er sagt.

 

Intel? Hva er det for noe? :lol:

 

Altså, sånne ferdige pakke pc'er har en tendens til å bestå av mange andre elendige komponenter og elendig konfigurete operativsystem, så man skal nok ikke gi Intel all skyld..:)

Forøvrig er jeg fan av AMD, siden de har en mye bedre arkitektur på sine cpuer...forøvrig støtter jeg uttalelsen om at alle burde kjøpe AMD på pur f, så Intel fikk litt konkurranse....ingenting hadde vært bedre enn det...

Lenke til kommentar
Dere snakker om Dell, IBM, HP, Simens ++ og stabile maskiner.

Jeg kan ikke huske når jeg sist brukete en stabill PC fra verken Dell, IBM, HP, Simens +++ basert på intel...

Sier du det, grunne for at de ikke er stabile kan være microsoft eller dell sin feil + bruker feil :lol: Men det var med win95/98/ME.

Bruk xp på de i dag, så er det sværet lite problemer med dem.

Lenke til kommentar

pgressum

 

 

 

Ble Medlem: 04 Nov 2000

Innlegg: 1321

 

 

Hva FSB'en er er ikke relevant. Alt du skriver virker for min del veldig underlig. Du sier at du har en 12,5 * 185 FSB Barton. Det blir 2312 MHz eller ca 3100+ Nå kan en på alle Tbred låse opp multiplier og hvem vet om det også er mulig på barton

 

Personlig får jeg ikke det du skriver til å stemme i det hele tatt.

 

FSB er ikke låst på 166 på det eksemplaret jeg sitter med, denne har også seff. 512kb cache i motsetning til tidligere XP med 256kb cache

Lenke til kommentar

FSB er ikke låst på 166 på det eksemplaret jeg sitter med, denne har også seff. 512kb cache i motsetning til tidligere XP med 256kb cache

 

FSB har aldri vært låst på Intel eller AMD CPUer. Jeg fant ut hvor du har fått CPUen fra btw. Og ja jeg er 100% sikker på at du sitter på en Barton 2800+, men "du" har neppe fått den til test, men for salg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...