Gå til innhold

Sesjon 10. des, hvilken retning?


Petterahl

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal inn til sesjon den 10. desember, og i den forbindelse lurer jeg litt på hvilken vei jeg skal velge. Antakeligvis satser jeg på å ta ex.phil der, men er samtidig veldig interissert i å få en morsom, lærerik og sosial tjeneste. Kan dere anbefale noen retninger? Hadde vært morro med litt snø og kanskje kjøre snøskutere osv.

 

Er det noen som har noen erfaringer med sambandsbataljonen på Heggelia leir? Mye dø tid osv? Hva gjorde der i hovedsak?

 

Hvordan er det å være sersjant? Er det en stor oppgave? Jeg veit at det tar 2 å få grunnleggende befalsutdanning, men hvorfor ikke? Tjener masse penger og gratis kost og losji. Hvordan er det ellers med synet? Har -4,5 på begge øynene, så jeg er avhengig av briller eller linser. Har hørt at de ikke vil ha folk med dårlig syn?

 

Takk =)

Endret av Petterahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sersjanter tjener ikke akkurat masse penger...

å være sersjant er, slik jeg har erfart, å følge ordre fra en fenrik og få de under deg til å gjøre det, altså ingen stor oppgave

og sersjant kan du ganske greit bli på ett år, du går UB, og tar ett plikt-år som sersjant, da er du sersjant etter 1 år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...