Gå til innhold

Kassettspiller i bilen - best måte å koble ipod?


Anbefalte innlegg

jeg kjøpte nylig en Mazda 323 med kassettspiller, og syns ikke det er så spennede å høre på radio dagen lang. Derfor sjekket jeg om apple hadde noen produkter som kunne koble ipoden opp mot "anlegget". Men da dukket opp et problem, hva skal jeg kjøpe. Håpet dere som har litt peil kunne si hvilken av de to produktene jeg har funnet, som jeg burde velge for å få bra nok lyd.

 

Belkin kassett

 

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...&nplm=TF077

 

Hvordan fungerer kassetten med ipoden, når vanlige kassetter bruker magnetisme?

 

XtremeMac AirPlay

 

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...mp;mco=802D89BB

 

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd en løsning med discman koblet til kasettspiller vha en kunstig kasett. Dette funket varierende, for det meste ok, men ikke bra. Dette er sikkert 10 år siden.

 

Jeg har og prøvd ipod koblet til vha griffing sin fm-sender, itrip mener jeg den het. Dette funket bra. I tillegg kan du ta med deg den og bruke i andre biler og på stereoanlegg som ikke har tilkoblingsmulighet for ipod, men har radio. Hadde garantert gått for den trådløse varianten.

Lenke til kommentar

No er Apple ganske dyre på tilbehør, du finn nok ein kassett med minijack til ein billigare penge andre stader, om produktet framleis finnes.

Korleis den fungerer har eg og lurt på, men det fungerer iallefall, brukte det mykje før me fekk CD-spelar i bilen.

 

Har sjølv ingen erfaring med FM-sendar, men har lese ein del kritikk av dei, fungerer dårlig og sånt.

 

Prismessig er kassetten det best alternativet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den må vel bruke magnetisme den og da ;)

Siden kasettspilleren ikke kan lese annet.

 

Men jeg tror ikke det gjør noe om du kjøper en bitteliten "boks" som du setter inn under iPoden slik at den lager en slags radiokanal som du kan høre på i bilen.

Jeg kjenner en som har en sånn, og det eneste som var litt kjipt var at du kunne nesten ikke ha iPoden lengre unna enn 20-30 cm. Da begynte det å skurre på radioen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...