Gå til innhold

Rød Eller Brun Julebrus?

Eplekaka88

Kva farge skal julebrusen ha?  

543 stemmer

1. 1. Rød eller brun?

• Rød
      305
    • Brun
      216
    • Drikker ikke julebrus
      22

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smakte brun julebrus for første gang igår, å må si at jeg var ekstremt positivt overrasket.

Smaken var minst like god som rød julebrus, helt klart noe jeg kommer til å kjøpe igjen.

Skrevet
Jula har aldri vært brun! Den er rød! Derfor skal det være RØD julebrus. Den brune er god, men jeg kjøper den ikke rett og slett fordi den er brun!

Enig så enig!

Julebrus skal være rød! :D

Skrevet

Nok en tapt sak for diverse østlendinger. Vi har allerede stadfestet at det heter hvitost og nå dummer man seg ut igjen med å tro at julebrus skal være brun.

Tror bare dere må overlate slike ting som dette til resten av landet og konsentrere dere om uviktige ting som politikk. :p

Gjest Slettet+9817324
Skrevet

Ringnes = gudd støff , både de brune & røde :)

Hva med en grønn.......juletrær er jo grønne after all ;)

Skrevet
Nok en tapt sak for diverse østlendinger. Vi har allerede stadfestet at det heter hvitost og nå dummer man seg ut igjen med å tro at julebrus skal være brun.

Tror bare dere må overlate slike ting som dette til resten av landet og konsentrere dere om uviktige ting som politikk. :p

Jeg er riktignok ikke østlending, og jeg er enig i at det heter hvitost, ærlig talt, men den skal være brun.

Slik jeg er oppvokst med den i Trøndelag (til tross for at jeg er siddis, har jeg aldri smakt julebrus fra andre deler av landet, enn E.C. Dahls og jeg har ingen planer om det heller), og slik jeg boikotter den og lar være å drikke den pga. bryggeriet.

Det er vel den brusen jeg savner mest å drikke, men det får så være. Noe må man ofre i kampen mot det onde.

Skrevet

Trodde alle var enige om at brun var best jeg? Har funnet ut at brun julebrus er mest utbredt her i trøndelag mtp at den fantastiske Dahls Julebrus har sitt opphav herifra. 30 år gammel tradisjon :love:

Skrevet (endret)

Jeg er riktignok ikke østlending, og jeg er enig i at det heter hvitost, ærlig talt, men den skal være brun.

Slik jeg er oppvokst med den i Trøndelag (til tross for at jeg er siddis, har jeg aldri smakt julebrus fra andre deler av landet, enn E.C. Dahls og jeg har ingen planer om det heller), og slik jeg boikotter den og lar være å drikke den pga. bryggeriet.

Det er vel den brusen jeg savner mest å drikke, men det får så være. Noe må man ofre i kampen mot det onde.

Nei, den SKAL ikke være brun. Det er ikke noe fasit på hva den skal være, men for meg så er rød julebrus som er best.

Det er ikke noe som heter "den beste julebrusen er brun", men derimot "jeg foretrekker brun julebrus" eller evt. "jeg mener at julebrusen skal være brun". Brun eller rød julebrus er en personlig mening, ikke fakta, så det er ikke noe som heter "den beste julebrusen er ...." :p

Endret av Scrim
Skrevet

Julebrusen er, og vil alltid være rød. Hadde faktisk aldri sett brun julebrus før en venninne viste meg den for noen dager siden. Brusen var grei nok, og ingenting gale med den. Men i mine er det den røde som gir den rette stemningen.

Skrevet (endret)

RØD! Det er tross alt julefargen, pluss at julebrus skal rett og slett bare være rød.(den røde smaker best også)

Endret av Cpt
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...