Gå til innhold

Det skjedde noe rart/ morsomt med PS3'en [LØST]


ΣΙΝΔΡΕ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg satte opp PS3'en og plugga i kabelen og scarten bak i tv'en, så var det bare helt svart.

Plugga den inn og ut igjen, men det skjedde ikkeno.

Så brukte jeg den gamle kabelen og scarten fra PS2'en og da kom bilde og det funka!

Noen som kan gi meg en forklaring på dette eller?

 

 

Er nok ikke verre enn at du var uheldig med den scart ledningen som fulgte med. Den var nok defekt.

 

Hva er egentlig poenget med PS3 om du kun kan bruke scart? hehe

Lenke til kommentar
Duh! ikke overdriv, PS3 med compositt slår PS2 lett på grafikk. Tenk om han også har lyst å spille next-gen spill som ikke kommer til PS2.

 

 

Nu vel... Bruker du en vanlig tv så kjører den 625 linjers oppløsning uansett om det er PS2 eller PS3. Så i teorien sku det ikke bli store forskjellen;) hehe

 

Samme blir det jo om du skal bruke BR spilleren. Den vil vel nedscalere til 625 linjer. Og du må jo kjøre interlaced i stede for proggresivt;) Men men...seff, det er vel store sjangser for at han kjøper en HDTV neste år eller noe;)

Lenke til kommentar
Duh! ikke overdriv, PS3 med compositt slår PS2 lett på grafikk. Tenk om han også har lyst å spille next-gen spill som ikke kommer til PS2.

 

 

Nu vel... Bruker du en vanlig tv så kjører den 625 linjers oppløsning uansett om det er PS2 eller PS3. Så i teorien sku det ikke bli store forskjellen;) hehe

 

Samme blir det jo om du skal bruke BR spilleren. Den vil vel nedscalere til 625 linjer. Og du må jo kjøre interlaced i stede for proggresivt;) Men men...seff, det er vel store sjangser for at han kjøper en HDTV neste år eller noe;)

 

Marjusen: Tuller du? Tror du at oppløsning er den viktigste forskjellen på ps2 og ps3?

Lenke til kommentar

Herregud da han kjøpte vel ps3 for å spille ikke for å skryte av grafikken og oppløsningen, ja skjønner det er viktig men spillingen er da fortsat viktigst. Kjørte selv ps3 med compositt på en 21" crt tv før, syns det var greit jeg. Er jo tross alt ikke alle som sitter og sammenligner slikt da, de fleste gleder seg vel med spillene eller en film. Og hvorfor skulle han kjøpe filmer på blu-ray når han ikke har hd-tv? Det må vel alle være enige i at det ikke er noen mening i. Dessuten er jo dvd mye billigere, selv om jeg hadde hatt hd-tv ville jeg kjøpt filmer på dvd siden man da får penger til 2-3 filmer til prisen for 1 blu-ray.

Lenke til kommentar
Betaler aldri mer enn 200 kr for en ny blu-ray.. Men du kjøper vel nye DVD-er for 75-99 kr :p

 

Nei HDtv er ikke noe must for å ha det morsomt med en ps3, men det er digg å ha en full hd 40 " å glane på når man først skal spille.

 

Jaja det er jo selvfølgelig en fordel, men som du sier ikke noe must.

Du får foresten tak i dvd filmer for 50 kr på Europris (gammle vell og merke)

Lenke til kommentar
Betaler aldri mer enn 200 kr for en ny blu-ray.. Men du kjøper vel nye DVD-er for 75-99 kr :p

 

Nei HDtv er ikke noe must for å ha det morsomt med en ps3, men det er digg å ha en full hd 40 " å glane på når man først skal spille.

 

Jaja det er jo selvfølgelig en fordel, men som du sier ikke noe must.

Du får foresten tak i dvd filmer for 50 kr på Europris (gammle vell og merke)

 

 

Nå har vel jeg aldri sagt at man ikke kan ha det morsomt med PS3 på en vanlig CRT tv..Poenget mitt var bare at jeg da helle hadde valgt en PS2... Hadde sikkert fått det like morsomt med den da.

 

Og du som ikke er så opptatt av grafikken...da er det jo værtfall ikke poeng å kjøpe ps3..om du ikke er opptatt av grafikk eller BR spilleren. Da funker jo PS2 med DVD spiller like fint..Og du sparer 2000 kroner. Du har også ett mye bedre utvalg av spill;)

 

Marius

Lenke til kommentar
Betaler aldri mer enn 200 kr for en ny blu-ray.. Men du kjøper vel nye DVD-er for 75-99 kr :p

 

Nei HDtv er ikke noe must for å ha det morsomt med en ps3, men det er digg å ha en full hd 40 " å glane på når man først skal spille.

 

Jaja det er jo selvfølgelig en fordel, men som du sier ikke noe must.

Du får foresten tak i dvd filmer for 50 kr på Europris (gammle vell og merke)

 

 

Nå har vel jeg aldri sagt at man ikke kan ha det morsomt med PS3 på en vanlig CRT tv..Poenget mitt var bare at jeg da helle hadde valgt en PS2... Hadde sikkert fått det like morsomt med den da.

 

Og du som ikke er så opptatt av grafikken...da er det jo værtfall ikke poeng å kjøpe ps3..om du ikke er opptatt av grafikk eller BR spilleren. Da funker jo PS2 med DVD spiller like fint..Og du sparer 2000 kroner. Du har også ett mye bedre utvalg av spill;)

 

Marius

 

At man har en crt-tv er da ingen grunn for ikke å velge ps3, kankje han vil være forberedt til fremtiden. Sony slutter jo å produsere ps2 spill en dag, dessuten kan det jo hende at han liker noen andre ting med ps3 som for eksempel remote play, media mulighetene eller muligheten for å instalere andre OS. Nei det er mange flere grunner enn grafikk og oppløsning for å velge ps3 fremfor ps2.

Lenke til kommentar

 

At man har en crt-tv er da ingen grunn for ikke å velge ps3, kankje han vil være forberedt til fremtiden. Sony slutter jo å produsere ps2 spill en dag, dessuten kan det jo hende at han liker noen andre ting med ps3 som for eksempel remote play, media mulighetene eller muligheten for å instalere andre OS. Nei det er mange flere grunner enn grafikk og oppløsning for å velge ps3 fremfor ps2.

 

Hvis du leser hele innlegget mitt så skrev jeg lenger opp at jeg skjønner om han har planer om å kjøpe HDTV.

 

Men når da folk skriver at dem ikke er opptatt av grafikken eller BR mulighetene, men kjøper for underholdning så mener jeg man likegreit kan kjøpe PS2.

 

Og ja, jeg vet dem kommer til å slutte med PS2 spill, selv om det sikkert er lenge til;)

 

Har han lyst på mediasentermulighet kan han jo også velge Xbox og modde den...kan han jo også bruke "backup" av spill;)

 

 

Men å kjøpe en PS3 til bruk på CRT for underholdningens skyld, uten å tenke på grafikken eller br muligheten er nå i mine øyer helt bortkasta... Det er jo ikkeno poeng i det hele tatt. Får jo ikke utnytta noen ting da mener jeg

Lenke til kommentar

Kanskje han hadde lyst på noen ps3 exklusive spill, ps3 og xbox360 koster jo nesten det samme.

Man må da få lov til å kjøpe en ps3 selv om man ikke har hd-tv, å si at man da ikke får utnytta noe er bare tull.

Man får jo gleden av det viktigste nemelig spillene, media funskjoner, andre os, remote play, og alt annet.

Eneste han går glipp av er hd- oppløsning og blu-ray.

Tenk deg om før du skriver.

Endret av Tom-i-hue
Lenke til kommentar
Men å kjøpe en PS3 til bruk på CRT for underholdningens skyld, uten å tenke på grafikken eller br muligheten er nå i mine øyer helt bortkasta... Det er jo ikkeno poeng i det hele tatt. Får jo ikke utnytta noen ting da mener jeg

 

hvor trangsynt går det an og bli ?!

 

Jeg har aldri hatt ps2 eller ps1, kjøpte meg nett ps3 og har bare en vanlig 32" widescreen...

 

Nå har jeg altså mediacenter, tilgang på ps3, ps2 og ps1 spill og en mye mye bedre dvd spiller en det jeg hadde fra før.

 

Jeg får og spillt spill som pcen min ikke takler, og også spill som ikke er tilgjengelig på pc, mener du virkelig at dette er bortkasta fordi jeg ikke har HDTV ennå? Blir det samme som at jeg skal si at det er bortkasta for deg å ha ps3 uten et fett B&W surroundanlegg som jeg har kobla på min ps3.. lyden er jo halve opplevelsen vettu... får jo ikke utnytta spilla uten lyd vettu.. Det er jævla mye mer underholdene enn å ikke få spillt spillene i det hele tatt!

:)

Endret av Pheonix
Lenke til kommentar

Hvorfor skriver dere så skit mye ot da?

Jeg lurte bare på om det er noen som har et svar.

 

Jeg kjøpte ikke ps3 for grafikken. Jeg kjøpte den for alle mulighetene og spilla.

 

Det jeg ikke skønte noe av var at det ikke funket med samme type kabel som er nyere, men det funket med den som er 6-7 år gammel. Tror ikke den er defekt. Jeg sitter å spiller på en gammel Philps 21 tommers tv.

Endret av S_B_R
Lenke til kommentar
Man får jo gleden av det viktigste nemelig spillene, media funskjoner, andre os, remote play, og alt annet.

 

Da funker jo xbox glimrene...og til 1/4 av prisen...nei, sier nå enda engang jeg da... hvilken tullinger gidd å kjøpe en konsoll til flere tusen kroner og bruke den på en lusen 21" crt...det er for meg helt ubegripelig... Da får du uansett ikke bedre grafikk enn det teoretisk tven din klarer...skaff deg heller en gamer pc eller for guds skyld..kjøp dere en xbox som dere modder...da har dere all verden av muligheter;)

 

og til du som sier jeg ikke sku kjøpt meg ps3 om jeg ikke har b&w surround... nå finnes det vel en drøss med anlegg som er ti ganger frakkere enn ett lusent b&w anlegg... hehe... lyden er halve opplevelsen ja, men da er det jo kjedelig og ikke ha den andre halvdelen på bildet, men 10% bildet, 50% lyd og 40% med bare ett potensiale pga møkka tv;)

 

 

Og til alle dere som hopper opp og ned i stolen nå, så setter jeg ting på spissen..nettopp for at du skal hoppe opp og ned i stolen;)

Lenke til kommentar

har spillt ps3 på stor hd skjerm, gir faen ikke så mye mer enn min 32tommer.. JA det gir såpass ekstra at jeg skal kjøpe, men ikke ennå... Du får bedre farger og oppløsning, men ellers er jo grafikken og spillopplevelsen lik...

 

Og når du nevner xbox.. ps har mangen fler av mine favorittspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...