Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Får ikke svar for å ta lappen igjen!


sull

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er temmelig forbanna når jeg skriver denne posten men skal prøve å holde meg rolig:P

 

Saken er den at den 1.november i år var jeg personlig innom Bergen trafikkstasjon for å levere inn en søknad for å få igjen retten til å ta førerkortet mitt. Dette forbudet hadde jeg da hatt i 1 og et halvt år, og i november gikk forbudet ut. Søknaden ble da tatt imot og jeg fikk beskjed at jeg skulle få et brev i posten om 2 uker.

 

Etter 3 uker var godt tenkte jeg at det va litt rart og jeg ringte inn og spurte Bergen trafikkstasjon. Dette var ca 20 november. Der sa de at de ikke hadde fått svar fra politiet enda. Deretter ringte jeg politiet og de sa at de hadde svart og sendt svarbrev til bergen trafikkstasjon den 16 november, og at jeg burde få svaret any day.

 

I dag den 4 desember! Ringte jeg politiet (Hordalan Politidistrikt) og spurte hva som skjedde med saken min. Der sa en gammel sur jævel av en mann og forklarte meg at de ikke har kontroll på det og at jeg måtte ringe vegvesenet igjen. De ringte jeg og nei de hadde ikke fått svar fra politiet. Jeg føler meg som en kasteball her.

 

Dette er jo helt utrolig. Jeg har ikke hatt lappen på 1 og et halvt år, så skal de faen meg holde på med dette idiotiet. Jeg har gjort alt de har sagt uten noe problem, men no blir jeg forbanna. At de ikke greier å holde orden på systemet sitt!

 

Hva syns dere jeg skal gjøre? Jeg har jo rett på svar "innen rimelig tid" og dette her er så langt fra rimelig som mulig!

Endret av sull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har klart å bryte loven på en slik måte at du mister lappen og går i fengsel, så bør du egentlig ikke få den igjen. Men meg om det.

 

Hva forventer du å få som svar? Det er lite juridisk hjelp noen kan gi deg i dette tilfellet. Det er snart jul, og da er det mye post som skal rundt omkring. Du får bare vente.

Lenke til kommentar

Jeg har betalt tilbake for min feil, og etter forvaltningsloven står jo det at jeg har lov til å få svar "innen rimelig tid". Spørsmålet er om jeg har noe som jeg skulle sagt.

 

Og forresten, det du mener om jeg burde få lappen eller ikke driter jeg egentlig langt i, så spar deg neste gang...

Lenke til kommentar
Jeg har betalt tilbake for min feil, og etter forvaltningsloven står jo det at jeg har lov til å få svar "innen rimelig tid". Spørsmålet er om jeg har noe som jeg skulle sagt.

 

Og forresten, det du mener om jeg burde få lappen eller ikke driter jeg egentlig langt i, så spar deg neste gang...

 

Og du kan spare deg for holdningen din, for med slike svar støter du fra deg andre. Og jeg undres litt på hvilken § i forvaltningsloven du sikter til? Så vidt jeg kan se har du gjort en telefonisk henvendelse, ikke noe skriftlig e.l. således etter min mening ikke rettet en klage de skal svare deg på.

Lenke til kommentar

Jeg har jo skrevet inn en skriftlig søknad som jeg har levert inn personlig hos vegvesenet. De skulle sende den videre til politiet og få svar fra dem igjen, og deretter skulle jeg få svar. Ergo jeg har en skriftlig søknad som jeg bør få svar på innen rimelig tid...

Lenke til kommentar

Jeg opplever ganske ofte elever i samme eller liknende situasjon som deg. Det normale i slike saker er å FØRST ta kontakt med politiet (ikke trafikkstasjonen). Det er jo politiet som avgjør om du nå får lov til å øvelseskjøre (er dette du normalt søker om i første omgang) igjen. Du får så - normalt etter kort tid - ett skriftlig brev fra politiet. Her står det at du nå lovlig kan øvelseskjøre og ta ny førerprøve. Har også opplevd at folk får denne bekreftelsen rett i hånda ved oppmøte på politistasjonen. Denne bekreftelsen tar du så videre med deg til trafikkstasjonen. Personen i skranken kan umiddelbart skrive ut ett bevis på at du lovlig kan øvelseskjøre (dette beviset trenger du i tilfelle du blir stanset under øvelseskjøring). Så kan du levere søknaden om tilbakelevering av førerkortet. Alle papirene er nå i orden og resten vil derfor ordne seg selv. Dersom du mistet førerkortet i prøveperioden din, må du ta teorieksamen så fort som mulig. Denne må du bestå før du får tildelt førerprøve. Mange får også ta teorieksamen selv om inndragningstiden ikke er ferdig. Igjen så er det politiet som avgjør.

 

Sannsynligvis har dette tatt så lang tid pga at du ikke gikk rett til politiet i første omgang. Da ville nok alt ordnet seg mye tidligere. Jeg anbefaler også personlig frammøte i stedet for å bare ringe. Dette pga erfaring som tilsier at svaret kommer myyye raskere dersom du selv møter opp på politistasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...