Gå til innhold

XPS m1330 Problemer/Problemløsning


Anbefalte innlegg

Hei ! Tenkte å lage et nytt emne her, vanskelig å finn fram i den store xps tråden ! Det er sikkert flere med problemer, og det er jo greit om man skriver om de og hvordan de evt fikset det el.

 

specs:

Dell wireless mini 1505

intel T7500 (tror den het det, 2.2 ghz 4mb cache)

2gb ram

Nvidia 8400

vista home premium

 

1. det største problemet mitt at nettsidene tar Laaaaang tid å laste, men om jeg tester linja er det full hastighet.(Har satt opp trådløst nettverk for 1. gang, så problemet kan også ligge der. Men en annen pc som er tilkoblet nettverket med tråd er ikke treg(win xp) Har satt opp nettverket med en toshiba router fra canaldigital til en D-link 624 også til maskinene)

2. Blåtann ustabilt

3. trådløst nettverk ustabilt(til tider)

4. Har fått 6 blåskjermer i løpet av 2 uker.

5. Synes generelt at det går litt tregt med installering av progs opakking av dvd filmer osv, starte programmer etc (førstegangs vista bruker, så mulig det er bare uvant)

 

Offtopic:

(Har satt opp trådløst nettverk for 1. gang, så problemet kan også ligge der. Men en annen pc som er tilkoblet nettverket med tråd er ikke treg(win xp) Har satt opp nettverket med en toshiba router fra canaldigital til en D-link 624 også til maskinene. Er det noe man må gjøre, deaktivere etc når man kobler fra kabelmodem til Dlink routeren... blir vel dobbelt opp med brannmur ol.??)

 

Kommer ikke på noe mer i farta...

Om det er noen som har noen tips evt løsninger på problemer så er det kjempe fint :) Setter pris på den hjelp jeg kan få!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd for førstegang å brenne DualLayer plater på min m1330.

Første plata brant jeg på halv fart av det som var mulig. Dette gikk.

 

Neste brant jeg på full speed. Denne kresjet da den skulle gå fra Lag 1 til Lag 2. Årsaken var strømproblemer sa den (laptop var koplet til adapter).

 

Noen som har vært borti dette?

 

Edit:

vi snakker ikke om datastrøm, buffer var full hele veien.

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

Jeg sliter også med ustabilt nettverk og at maskinen ikke greier å takle internettapplikasjoner når nettet er ustabilt. Er i telefonen og venter på å komme gjennom til support nå. Hører på et lass av meldinger av typen "Welcome to Dell. Thank you for your patience. Please be aware that you may have to wait up to FIFTEEN minutes. Thank you".

 

Skal oppdatere her i tråden hvis support har fornuftige råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...