Gå til innhold

komplett og retur?


Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-01-09 22:57, trn100 skrev:

Mitt problem med Komplett er ikke at de ikke behandler returer kjapt (kjøper og bytter i butikk) men at det å kjøpe hos Komplett nesten garantert fører til en retur...


På 6 måneder har jeg vært nødt til å bytte 2 nye hovedkort, 3 cpu'er og 5 ram brikker...


Det er ikke dermed sikkert at dette er Komplett's feil, men har aldri opplevd dette hos f.eks. Andresen Data...


Brukerfeil er naturligvis utelukket i mitt tilfelle...:smile:


Jeg har ellers tidligere også bemerket hvordan Komplett oppbevarer ram og CPU'er... Har mer enn en gang kommet og først fått beskjed om at de var utsolgt for ram, men etter nærmere sjekk fantes det heldigvis en igjen under disken, trengte bare AS pose...??


 

Hadde en kamerat som jobbet der, og så hvordan varemottak o.l. fungerte, og grunnen til at de mange ganger er tomme for RAM og at de plutselig ikke er tomme allikevel skyldes ofte at minnebrikkene blir liggende på mottaksrampen i flere dager pga. av at de alltid har for mye å gjøre, og at de derfor finner brikkene når folk spør etter de...

 

Hva mener du med at du har bemerket hvordan de oppbevarer CPU'er?? CPU'ene kommer på plastikkbrett fra produsenten (siden de er OEM), og pakkes dermed inn hos Komplett i små pappesker.. Hva er det som er rart med det?

 

Begynner å bli litt smålei folk som alltid skal klage..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nesten si at komplett ALLTID har vært meget flinke med meg.ALLDRI har jeg mottatt defekte deler....dvs ca 5 PC'er som er bygd opp fra bunn av.Har returnert et hovedkort, men det var min egen feil, hadde bestillt KT7-RAID når jeg ville ha KT7A-RAID. Fikk pengene tilbake etter ca. 4 uker. Til slutt, chipsetvifta begynte å bråke. Ringte komplett, 3 dager senere hadde jeg ny vifte i postkassa, uten spørsmål....de bare sendte den.

 

Må si meg enig at noen klager mye her. Jeg har veldig liten tro at 1 person klarer å motta 3 defekte hovedkort, 8 skjermkort, 6 RAM brikker osv på 3 mnd.Da mener jeg det faktisk tyder på at det er brukerfeil, og ikke komplett som er så dårlige.

Lenke til kommentar

Jeg mente i utgangspunktet ikke å klage... Komplett har alltid byttet defekte deler uten spørsmål...

 

Har bare stusset over at de av og til finner en ekstra brikke under disken...

 

Når det gjelder brukerfeil... Jeg har bygget om datamaskiner i over 20 år, så jeg vet litt om bytting av komponenter...

 

Det må allikevel være lov å spørre hvorfor Komplett alltid ser ut til å akseptere bytting, selv etter at de har testet både CPU og RAM??

 

Siste gang jeg kjøpte en ram brikke betalte jeg for en standard DDR256 og fikk en ECC/Registered... Oppdaget dette først etter at også denne streiket... Gjorde imidlertid Komplett oppmerksom på feilen da brikken ikke funket, men fikk allikevel en ECC tilbake...

 

Var innom forrige dagen og ville kjøpe det nye Logitech Wireless Optical... Fikk først beskjed om at de var utsolgt... Når jeg spurte når det kom inn igjen og vedkommende sjekket nærmere på PC'en var det plutselig lagervare, så jeg kjøpte 2 stykker...

 

Jeg synes det virker litt slurvete...

 

Dette har imidlertid med mennesker å gjøre, kanskje ikke så mye med Komplett?

Lenke til kommentar
Gjest mafister

hva klager dere på? jeg hadde en defekt ram brikke som jeg sendte inn. jeg ventet 2 uker uten at de fikk sendt den tilbake. pokker ta komplett tenkte jeg , jeg hadde bestemt at jeg ikke skulle handle fra komplett igjen.

 

jeg mailet komplett og spurte hvorfor jeg ikke har fått rammen, komplett visste ikke hvor pakken var så jeg ringte posten. posten derimot visste hvor den var, posten hadde nemlig rotet med sendingen. komplett mottok pakken dagen etter og jeg fikk ny ram iløpet av 4 dager.

 

jeg har også kjøpt alt data/ audio derfra uten at det har gått treigt. bestillte en reciever fra de i romjulen , men da hadde de ikke mulighet til å sende ut. de sendte tirsdag den 1 , jeg fikk recieveren på fredag. kjapp service osv

 

klager du på komplett så har du ikke mye i hodet :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-10 00:42, trn100 skrev:

Jeg mente i utgangspunktet ikke å klage... Komplett har alltid byttet defekte deler uten spørsmål...


Har bare stusset over at de av og til finner en ekstra brikke under disken...


Når det gjelder brukerfeil... Jeg har bygget om datamaskiner i over 20 år, så jeg vet litt om bytting av komponenter...


Det må allikevel være lov å spørre hvorfor Komplett alltid ser ut til å akseptere bytting, selv etter at de har testet både CPU og RAM??


Siste gang jeg kjøpte en ram brikke betalte jeg for en standard DDR256 og fikk en ECC/Registered... Oppdaget dette først etter at også denne streiket... Gjorde imidlertid Komplett oppmerksom på feilen da brikken ikke funket, men fikk allikevel en ECC tilbake...


Var innom forrige dagen og ville kjøpe det nye Logitech Wireless Optical... Fikk først beskjed om at de var utsolgt... Når jeg spurte når det kom inn igjen og vedkommende sjekket nærmere på PC'en var det plutselig lagervare, så jeg kjøpte 2 stykker...


Jeg synes det virker litt slurvete...


Dette har imidlertid med mennesker å gjøre, kanskje ikke så mye med Komplett?


 

Grunnen til at Komplett kanskje aksepterer bytting av deler er for å slippe masete og stae folk som deg.. Jeg tviler ikke på at det kan være ganske stressende for de som jobber der å konstant ha 40 kunder i kø hele dagen lang, og kun ha en lunsjpause på 30 minutter.. Da er det kanskje ikke alltid de har lyst til å krangle med en sur kunde (fordi han har stått i kø i en time), og da er det nok lettere å bare bytte brikken..

 

Kameraten min som jobbet der før forklarte til meg at det med bytting av RAM brikker gjør de kun fordi det er en del hovedkort som er kresne med hvilke brikker som brukes, og at i stedet for at kunder tar med seg hele PC'en ned for at Komplett skal teste den, så bytter de ut brikken selv om den fungerer.. Å klage på god kundeservice burde du ikke gjøre, for det er ikke mange butikker igjen som har det..

 

Imens du står i kø på Komplett blir det konstant pakket ut varer som har kommet.. Har du noen gang tenkt på at det er forklaringen til hvorfor det alltid dukker opp minnebrikker og trådløse tastatur !!??

Lenke til kommentar

Det kommer litt an på kem som står bak disken og, ihvertfall etter min erfaring med komplett butikken i bergen. Kjøpte en komplett PC fra den butikken, viste seg at hk'et var ødelagt. Leverte det inn på kompett verkstedet, de skulle bruke ca 1uke. Så får jeg mail om at de har fikset probet, det var noe med bios og de har kjørt 3dmark2k1 i en time, vel og bra dette og i tide og greier. Men når jeg kommer inn der forteller de at jeg må betale for dette, selv om det ikke var min feil.

 

Anyway jeg tar PC'en med meg hjem og starter den. da viser oppstarten 1050 Mhz og litt etter det så stopper alt så jeg restarter. Så kommer det opp en meldig om et eller annet bios shit, så slår hele shitten seg av! ok lemper den inn på komplett igjen og denne gangen er det annen som fikser den(han som leverer den til meg sa det var han som så på den) Han veldig vennlig og sa at det var drastiske ting han måtte gjøre og at det var primært bios problemer. Men det var også RAM brikken som hadde laget store prob og han sjønte ikke at denne hadde noen gang hvert fikset på en komplett verksted!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...