Gå til innhold

Wii i julegave til samboer?


Anbefalte innlegg

Jeg har selv aldri prøvd en Wii, men jeg spiller en del på PC. Min samboer lar seg ikke lett begeistre for dataspill, men ut ifra hva jeg har sett, bryter Wii en del med hvordan man normalt oppfatter dataspill, og jeg tror dette kan være noe hun kan like.

 

Problemet er bare å kunne overrekke denne gaven uten at det ser ut som en gave jeg egentlig har kjøpt til meg selv (som da Homer kjøpte en bowlingkule - med "Homer" gravert - til Marge). Derfor lurer jeg først og fremst på om dette er en grei gave til en jente i midten av 20-årene som normalt sett ikke spiller TV-/Dataspill. Deretter lurer jeg på hvordan jeg kan overbevise henne om at dette er midt i blinken for henne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å vise frem noen filmer fra Wii Sports (følger med pakken). De jentene jeg kjenner liker alle Wii Sports (spesielt bowling), så jeg tror at din samboer kan like det også.

 

I tillegg kan det kanskje være greit å vise Wii Fit også. Disse to er jo ikke normale spill, så er det noe som skal overbevise henne, så må det være en av disse.

Lenke til kommentar
Jeg har selv aldri prøvd en Wii, men jeg spiller en del på PC. Min samboer lar seg ikke lett begeistre for dataspill, men ut ifra hva jeg har sett, bryter Wii en del med hvordan man normalt oppfatter dataspill, og jeg tror dette kan være noe hun kan like.

 

Problemet er bare å kunne overrekke denne gaven uten at det ser ut som en gave jeg egentlig har kjøpt til meg selv (som da Homer kjøpte en bowlingkule - med "Homer" gravert - til Marge). Derfor lurer jeg først og fremst på om dette er en grei gave til en jente i midten av 20-årene som normalt sett ikke spiller TV-/Dataspill. Deretter lurer jeg på hvordan jeg kan overbevise henne om at dette er midt i blinken for henne.

 

spørs på dama.. Har selv ikke klart å få dama til å like wii'en min. Når selv ikke Super mario galaxy fenger, da er det ikke mye håp :no: Men hun hadde en kjæreste før som var helt totalt avhengig av world of warcraft, så hu har et ganske anstrengt forhold til alt som heter spill for å si det sånn..

Lenke til kommentar

Synes en wii i julegave høres ut som en super ut til den bedre halvdelen :) Samboeren min synes wii er kjempemorosomt, da særlig Wi Sports, Mario Galaxy, Rayman Raving Rabbids spillene. Jeg kjøpte den riktignok til meg selv, men hun synes det er kjempemorosomt å invitere venninner på besøk å spille spill :)

Endret av Odovacer
Lenke til kommentar

Kjæresten min elsker Wii Sports og Wii Play. Dette er titler med minispill som bowling og biljard som kun benytter seg av wiimoten til å peke rundt med for å styre. Veldig enkelt å sette seg inn i, noe jeg tror er en av grunnene til at Wii slår godt an hos det andre kjønn. Derimot er dette så langt interessen går, hun har ikke noe ønske om å sette seg inn i Zelda o.l. Kjøpe en Wii blir et sjansespill, det beste hadde jo vært om dere kunne få prøvd det først.

Lenke til kommentar

Min samboer fikser ikke PC-spill, Playstation (nei, heller ikke Singstar og Guitar Hero) eller noen andre konsoller hun har vært borti, og er som regel totalt uinteressert i spill, men da hun fikk prøve muttern's nye Wii ble hun frelst, så jeg tror nok du gjør et godt valg om du handler en Wii i julegave!

 

(...og bare det at mora mi har kjøpt seg en spillkonsoll, uten å ha unger i huset, burde vel si sitt.)

Endret av spitz
Lenke til kommentar
Du kan prøve å vise frem noen filmer fra Wii Sports.

Det hadde vært en fin måte å overbevise henne før jeg evt hadde gått til innkjøp, men da er jo overraskelseselementet borte. Jeg må heller ha noen argumenter klare som jeg kan skyte ut umiddelbart etter at hun har åpnet pakken. Jeg tipper svigermor vil være mest skeptisk, men det er en tapt sak å forsøke å argumentere for at en gutt hadde jenta i tankene da han kjøpte en spill-konsoll.

 

Min samboer fikser ikke PC-spill, Playstation (nei, heller ikke Singstar og Guitar Hero) eller noen andre konsoller hun har vært borti, og er som regel totalt uinteressert i spill, men da hun fikk prøve muttern's nye Wii ble hun frelst, så jeg tror nok du gjør et godt valg om du handler en Wii i julegave!

 

(...og bare det at mora mi har kjøpt seg en spillkonsoll, uten å ha unger i huset, burde vel si sitt.)

Dette klinger godt i ørene mine, meget godt! Burde nesten printe ut dette og tape det fast på esken.

 

Nå lener jeg meg kraftig mot at jeg går for Wii, men da spørs det bare om jeg får tak i den før jul.

Lenke til kommentar

Vil variere ganske mye fra dame til dame. Hvis hun absolutt ikke har noen interresse what so ever for titler som Buzz, singstar, eye toy osv på PS2, så er vel sjansen liten for at Wii blir noe mer populært. Du må iallfall ha en smule interresse. Her er jo Wii sin nye kontroll måte genial da den gjør enkle spill enkle å komme inn i.

 

Skal du ha damen overbevist så er det uansett Wii sport og rayman raving rabbids som er bra. Alle damene jeg kjenner som liker wii elsker raving rabbids. Super mario galaxy og Zelda er vel mer for oss spillinterresserte.

Lenke til kommentar
Du kan prøve å vise frem noen filmer fra Wii Sports.

Det hadde vært en fin måte å overbevise henne før jeg evt hadde gått til innkjøp, men da er jo overraskelseselementet borte. Jeg må heller ha noen argumenter klare som jeg kan skyte ut umiddelbart etter at hun har åpnet pakken. Jeg tipper svigermor vil være mest skeptisk, men det er en tapt sak å forsøke å argumentere for at en gutt hadde jenta i tankene da han kjøpte en spill-konsoll.

 

Min samboer fikser ikke PC-spill, Playstation (nei, heller ikke Singstar og Guitar Hero) eller noen andre konsoller hun har vært borti, og er som regel totalt uinteressert i spill, men da hun fikk prøve muttern's nye Wii ble hun frelst, så jeg tror nok du gjør et godt valg om du handler en Wii i julegave!

 

(...og bare det at mora mi har kjøpt seg en spillkonsoll, uten å ha unger i huset, burde vel si sitt.)

Dette klinger godt i ørene mine, meget godt! Burde nesten printe ut dette og tape det fast på esken.

 

Nå lener jeg meg kraftig mot at jeg går for Wii, men da spørs det bare om jeg får tak i den før jul.

 

Var lett å få tak i Wii fra nettbutikkene for 1-2 uker siden, men ser ut som det har gått tomt nå. (mpx hadde f.eks 100+ tilgjengelige da), men de får inn ganske snart ifølge sidene deres. Verdt å prøve å gå inn på platekompaniet hvis du bor i nærheten av en sånn evt. en lekebutikk.

Lenke til kommentar
Problemet er bare å kunne overrekke denne gaven uten at det ser ut som en gave jeg egentlig har kjøpt til meg selv

 

Hehe :!:

 

Jeg hadde ei venninde på besøk, noen pils og masse Bowling på Wiien - hun hadde aldri prøvd noen konsoll overhodet før. Smooth Moves ble hun helt hekta på :!:

 

2 uker etterpå hadde hun skaffet seg Wii.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Grrr! Jeg tenkte jeg skulle slippe å bestille på nett, for da blir jeg litt avslørt av hentelappen. Derfor sjekket jeg lagerstatusen på alle Expert- og Elkjøp-butikker i nærheten. Elkjøp Carl Berner var den eneste jeg fant som hadde den inne. Så jeg hopper i bilen og kjører bortover, leter litt rundt i butikken før jeg spør en fyr om de har den inne. "Hmm, har vi fått den inn igjen?", spør han seg selv. Mens han sjekker på PCen nevner jeg at det står på nettsiden at de har den inne. Det står jo til og med et tidspunkt. Kl 11:45 idag hadde de den! Men søket hans ble negativt. Møkkabutikk.

 

Jeg så den i går på Smart Club, men det er mulig at de kun har esken stående i utstillingen og at lageret fortsatt er tomt. Varen er ikke engang oppført på nettbutikken deres, og det ser ikke ut som om de har noen tjeneste der du kan få sjekket lagerstatusen.

 

Huff, jeg tenkte å smi mens impulsen var varm, men nå får jeg dessverre tid til å tenke meg om igjen. Da ender jeg kanskje opp med en gave som ikke er like gøy for meg.

Lenke til kommentar

du kan jo ringe rundt og spørre, på elkjøp hjelper kanskje ikke det ettersom at de sjekker samme nettside som deg (tenker jeg)..

Men blir man avslørt av hentelappen egentlig? står det hva det er osv på den?

 

men uansett så bor jeg i ski rett utenfor oslo, og her har vi mange butikker som selger spillkonsoller (spaceworld,elkjøp,platekompaniet,ebgames,obs,free record shop,expert, elprice og sikkert noen jeg har glemt)

du finner nok mest sannsynlig en wii her :p

Lenke til kommentar

Jeg mente at Spaceworlds sine butikker skal få ny levering snart, så da går det sikkert ann å holde av en hvis de er tom i butikken nå :)

 

Edit: Grunnen til at jeg vet det er at jeg jobber i en Spaceworld butikk selv, og i dag fikk vi beskjed om at vi skal få en ny levering av Wii-konsoller ;)

Endret av Odovacer
Lenke til kommentar

Personlig så tror jeg det er risikabelt å kjøpe en Wii til et kvinnfolk som ikke har vist noe interesse for spill i forkant.

 

Samboeren min er av typen null interesse for spill, vi har prøvd Wii sammen, og selv om hun syntes det var litt underholdende der og da så er det definitivt ikke noe hun ønsker seg selv.

 

Hvis du ønsker å få henne med på å spille litt sammen med deg, kjøp deg heller en Wii selv og prøv å få henne med på å spille.

 

Det er definitivt fare for at en Wii kan virke som en gave til deg selv, og ingenting er så kjipt som en dypt skuffet samboer/kjæreste på juleaften.

 

Det kan nå hende at den klaffer for henne, og at det var akkurat den som skulle til for å vekke spillebasillen hos henne, men jeg har aldri kommet til å ta sjansen på akkurat det.

Lenke til kommentar

Hadde nøyaktig samme dilemmaet da jeg kjøpte en wii på lanseringsdagen til madammen til jul i fjor. Den stod og støvet ned i et par måneder. (hadde kun wii sports)

 

Men da vi endelig kjøpte Rayman raving rabbids (og ekstra wiimote og nunchuck), så ble wiien flittig brukt, mest av madammen, men også multiplayer =)

 

I begynnelsen følte jeg at jeg hadde kjøpt en gave til meg selv fordi hun ikke spilte på den så mye, men dette ble avkrefta da rabbids var i hus + at jeg handla min egen 360 =) Da er det justified. :p Mario Galaxy slo også ann! (dog mest hos meg) =D

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar
Personlig så tror jeg det er risikabelt å kjøpe en Wii til et kvinnfolk som ikke har vist noe interesse for spill i forkant.

 

Samboeren min er av typen null interesse for spill, vi har prøvd Wii sammen, og selv om hun syntes det var litt underholdende der og da så er det definitivt ikke noe hun ønsker seg selv.

 

Hvis du ønsker å få henne med på å spille litt sammen med deg, kjøp deg heller en Wii selv og prøv å få henne med på å spille.

 

Det er definitivt fare for at en Wii kan virke som en gave til deg selv, og ingenting er så kjipt som en dypt skuffet samboer/kjæreste på juleaften.

 

Det kan nå hende at den klaffer for henne, og at det var akkurat den som skulle til for å vekke spillebasillen hos henne, men jeg har aldri kommet til å ta sjansen på akkurat det.

 

Jeg må nok dessverre si at jeg er enig her. Det er veldig risikabelt. Hvis hun ikke er spesielt interessert i spill, så er det ikke en gave hun kommer til å bli særlig fornøyd med på julaften. Kanskje noen dager/uker senere, men sannsynligvis ikke på julaften. Og det bør være grunn nok til å la vær spør du meg.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Personlig så tror jeg det er risikabelt å kjøpe en Wii til et kvinnfolk som ikke har vist noe interesse for spill i forkant.

 

Samboeren min er av typen null interesse for spill, vi har prøvd Wii sammen, og selv om hun syntes det var litt underholdende der og da så er det definitivt ikke noe hun ønsker seg selv.

 

Hvis du ønsker å få henne med på å spille litt sammen med deg, kjøp deg heller en Wii selv og prøv å få henne med på å spille.

 

Det er definitivt fare for at en Wii kan virke som en gave til deg selv, og ingenting er så kjipt som en dypt skuffet samboer/kjæreste på juleaften.

 

Det kan nå hende at den klaffer for henne, og at det var akkurat den som skulle til for å vekke spillebasillen hos henne, men jeg har aldri kommet til å ta sjansen på akkurat det.

 

Jeg må nok dessverre si at jeg er enig her. Det er veldig risikabelt. Hvis hun ikke er spesielt interessert i spill, så er det ikke en gave hun kommer til å bli særlig fornøyd med på julaften. Kanskje noen dager/uker senere, men sannsynligvis ikke på julaften. Og det bør være grunn nok til å la vær spør du meg.

 

Ørjan...

 

Henger meg på her jeg og. Kjøp heller en myk pakke, noe som glitrer eller en dag på spa ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...