Gå til innhold

Ustabil trådløs tilkobling med D-Link DIR-655.


ChristR

Anbefalte innlegg

Har DIR 655 selv og null problemer med tilkobling hverken til min Amilo M1425(XP home) eller N95`en (siste firmware).

 

Har installert Intel PROSet/wireless driver, men bruker windows til å administrere tilkoblingen.

 

Et annet moment er at jeg bruker ingen strømsparefunksjoner i XP, altså disker alltid på og aldri ventemodus osv.

 

 

Leieboeren melder imidlertid om at hun blir frakoblet ofte.... skal prøve å innstallere det

samme oppsettet på hennes maskin og se hvordan det går.

 

 

Alt i alt så langt er jeg svært fornøyd med DIR 655... ypperlig til gaming, lav ping på WOW

samtidig med heavy DL er bare konge! :cool:

 

edit: Aldri skrive sent på natten...trøøøøttzzzz

 

ja, gi beskjed om det nye oppsetett på hennes pc virker, da er jeg veldig interessert i å få dine innstillinger på min...

er forresten veldi godt fornøyd med routeren, men d er bare på vista maskiner...

 

Da har hun rapportert tilbake om at hun har lastet ned riktig driver til hennes wlan-adapter i sin bærbare fra denne siden: Intel PROSet wireless drivere

 

Hun er nå strålende fornøyd med ingen brudd og svært stabil tilkobling. :-)

 

:cool:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det er Windows som er synderen her. Det finnes en oppdatering fra Windows som fikser dette problemet. Hadde det samme problemet selv tidligere, innstallerte denne pakken fra windows og problemet forsvant. Søk på Windows sine supportsider.

Vil bare si at denne routeren er noe av det beste jeg noen gang har hatt. Kjap , stabil, enkel i menyene og takler utrolige mengder trafikk.

 

:grin:

Lenke til kommentar
Det er Windows som er synderen her. Det finnes en oppdatering fra Windows som fikser dette problemet. Hadde det samme problemet selv tidligere, innstallerte denne pakken fra windows og problemet forsvant. Søk på Windows sine supportsider.

Vil bare si at denne routeren er noe av det beste jeg noen gang har hatt. Kjap , stabil, enkel i menyene og takler utrolige mengder trafikk.

 

:grin:

 

 

fint om du kunne linket til den aktuelle oppdateringen...

Lenke til kommentar
Det er Windows som er synderen her. Det finnes en oppdatering fra Windows som fikser dette problemet. Hadde det samme problemet selv tidligere, innstallerte denne pakken fra windows og problemet forsvant. Søk på Windows sine supportsider.

Vil bare si at denne routeren er noe av det beste jeg noen gang har hatt. Kjap , stabil, enkel i menyene og takler utrolige mengder trafikk.

 

:grin:

 

Da er det flere problemer med boksen. Et av problemene mine er at når boksen ble ustabil så var det også problemer med LANportene. Tilkobling kom og gikk som en jojo. Da hadde jeg en linux og en windows på LANporter og to windows xp på WLAN. Selv når jeg kun kjørte LAN så begynnte den å klikke.

 

Er vel en mandagsproduksjon jeg har fått. Vel boksen er returnert og nå har jeg bestilt en god gammel 3Com traver.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ble litt kluss i kommunikasjonen med Komplett - Fikk først igjen pengene - Men jeg fikk min nye DIR-655 i hus i dag, satt den opp på 5 min, og den virker 100% stabilt.

 

Eneste forskjellen jeg kunne se var at denne kom med fireware 1.10EU, 2007/09/21, mens den første jeg fikk ble levert med 1.03. Mener det var 1.11EU jeg oppgraderte den gamle til, men det hjalp ikke.

 

Mye mulig nye Intel-drivere hjelper for noen, men jeg har ikke gjort noe med PCene mine. Ny router gjorde susen! Anbefaler alle å returnere mandags-produktene tilbake.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har styrt på noe voldsomt her i dag, og det som ser ut til å være redningen min var denne patchen. Kjører nå med WPA2 og dønn stabil kobling (bank i bordet!) mellom begge laptopene og routeren. Siste drivere og WZC.

 

Den stasjonære med eget dlink kort og vista var det aldri noen problemer med. :)

Endret av josh
Lenke til kommentar
Har styrt på noe voldsomt her i dag, og det som ser ut til å være redningen min var denne patchen. Kjører nå med WPA2 og dønn stabil kobling (bank i bordet!) mellom begge laptopene og routeren. Siste drivere og WZC.

 

Den stasjonære med eget dlink kort og vista var det aldri noen problemer med. :)

 

 

må bare takke "josh"...

 

den oppdateringen fikset alle problemer jeg har hatt med xp-maskiner med denne routeren...

Etter at jeg installerte den oppdateringen du linket til fungerer pcen med xp helt fint....

supert...

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

 

I den veiledene teksten på høyresiden når du er inne i menyen på D-Link 655, står det utførlig beskrevet at hvis du kjører N/B/G standarder så må alle kortene ha samme kryptering.

Det anbefales enkelte innstillinger for max kompabilitet. Skru av de standardene som ikke brukes og unngå WPA2

Jeg bruker WEP og det fungerer fint som bare det.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 6 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
Hei.

 

Har netopp kvittet meg med noe som lett kan kalles en av de verste routerne noensinne. En Philips SNB6500.

 

Trodde D-Link ville være smertefri, og det er den forsåvidt, men den trådløse tilkoblingen er utrolig utstabil. Det går omtrent 3min, så kobler den seg av og kobler seg til igjen. Jeg har generelt dårlig kunnskap og nettverk, men kan ikke se at jeg har gjort noe galt.

 

Internetten min er koblet opp via et Thompson Speedtouch 546T moden, som har innebygd router. Jeg satt D-Linken som dynamisk IP-adresse.. Kan dette være grunnen?

 

 

Jeg også hadde en snb6500 tidligere og skaffet meg d-link dir 655...

 

I begynnelsen hadde jeg litt problemer med det trådløse nettverket...Da gjaldt det vista-pcer...nå har jeg store problemer med spesielt en laptop, acer aspire 1642z...med Intel® PRO/Wireless 2200BG Network kort installert...Bruker slvsagt xp sin innebygde connection program, zero ...

 

Problemet er at når jeg pcen kobler seg på er det så ustabilt at den detter av hele tiden...jeg må så trykke på "reparer" og så gjør pcen den prosessen med deaktivering av kort og fornyer ip og tømmer diverse ing....så kobler den seg automatisk på igjen..etter en stund skjer det samme og jeg må igjen trykker reparer...hva kan vær galt her?

Bruker wpa kryptering og dette kortet støtter jo det...men kan det ha med at det både er tilkoblet vista pcer og så xp?

Trenger virkelig noen gode råd her...

 

Hvordan klarte du å fikse problemet med Vista? Jeg sliter med det samme. :(

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har D-link DIR-655 sammen med D-link DWA-140 USB-adapter. Hastigheten ved oppkobling er 270 Mb/s., men herligheten varer bare i ca 3 minutter om gangen. Jeg bruker 2 forskjellige laptoper med XP, og de har begge samme problem. Jeg skjønner ingenting!....

Jeg har benyttet DIR-655 i mange måneder, og det er den beste routeren jeg har benyttet. Har prøvet litt forskjellige routere, men denne routeren er både stabil og god på alle måter. Min er plassert i kjelleren og vil ikke høre så mange naboroutere, men normalt så er det bedre å plassere den på loftet fordi den "kringkaster" som en paraply og alt alt som er under den har dekning. Noen ganger så har jeg låst routeren fast i på en kanal som er lang unna i frekvens i forhold til de andre routerne i nabo-området. Brukte da et programmet som skannet hvilke kanaler de andre routerne benyttet. Benytter WPA2 og har satt den på kun N-protokoll. Noen Windows-pc´r har problemer med WPA2, og må benytte WPA. En del litt eldre pc´r har ikke nettkort for N-protokoll og må velge G-protokoll. Tror det er lurest å benytte 1 protokoll i steden for både B,G og N aktivert som default når du får routeren.

Dessuten så kan du øke effekten på en del nettkort til maks., men prøv deg fram for hva som er best. Hmmm...kabel-tilkobling er nok den beste løsningen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...