Gå til innhold

Trenger Den Mest Stllegåemde 120 Vifta????????


AndFug

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv å løsne litt på festet til vifta. De bråker veldig hvis det er spenn i ramma. En annen ting som kan bråke er "visslinga" i lamellene (?) på radiatoren. Dette kan reduseres med å skru ned farta. Er du litt fingernem blir det enda bedre om du monterer en rørbit (tunell) slik at det blir litt avstand mellom vifta og radiatoren.

Lenke til kommentar

Papst + en eller anna form for regulator. Evt. kjøre på 5V eller 7V.

 

Har selv 3 Enermax vifter (120, 92 og 80mm). de to minste av disse lager en svak *brrrrr* lyd, som er utrolig irriterende! (Omtrent som det er en slark i lagra). Lyden er veldig svak, men siden PC'n ellers er utrolig stille så er det utrolig irriterende å høre på.

 

Mulig jeg bare har vært uheldig men... jeg tar ikke sjansen på flere Enermax vifter. :(

 

De har også slike gummipakninger som monteres mellom vifte & whatever, som demper vibrasjoner.

Lenke til kommentar
Papst + en eller anna form for regulator. Evt. kjøre på 5V eller 7V.

 

Har selv 3 Enermax vifter (120, 92 og 80mm). de to minste av disse lager en svak *brrrrr* lyd, som er utrolig irriterende! (Omtrent som det er en slark i lagra). Lyden er veldig svak, men siden PC'n ellers er utrolig stille så er det utrolig irriterende å høre på.

 

Mulig jeg bare har vært uheldig men... jeg tar ikke sjansen på flere Enermax vifter.  :(

 

De har også slike gummipakninger som monteres mellom vifte & whatever, som demper vibrasjoner.

 

har en zalman 92mm som med motstand kjører på 1500 rpm og (nesten) lydløse 20db.. er litt vanskelig å si, intel boxed vifta bråker mer... de lager ihvertfall ikkenoe mer lyd enn den lyden luften lager når den går gjennom vifta... har vært borti problemet med enermax 80mm vifta som du nevnte.. prøv en zalman (billigere enn papst, og jeg tror, like stillegående/god kvalitet)

Lenke til kommentar
Papst + en eller anna form for regulator. Evt. kjøre på 5V eller 7V.

 

Har selv 3 Enermax vifter (120, 92 og 80mm). de to minste av disse lager en svak *brrrrr* lyd, som er utrolig irriterende! (Omtrent som det er en slark i lagra). Lyden er veldig svak, men siden PC'n ellers er utrolig stille så er det utrolig irriterende å høre på.

 

Mulig jeg bare har vært uheldig men... jeg tar ikke sjansen på flere Enermax vifter.  :(

 

De har også slike gummipakninger som monteres mellom vifte & whatever, som demper vibrasjoner.

 

Kan bekrefte den *brrrrrrr* lyden på 120mm...... UTROLIG irriterende i ett ellers støyfritt opplegg - vraka den tvert! :(

Lenke til kommentar

Har den jeg også på min Enermax 120mm med rheostat (sikkert stavet feil!). Nesten høyfrekvent, går igjennom vegger, klusser noe fryktelig med støybildet maskinen generelt har.

 

Bestillte 2stk 120mm Pabst som nevnt ovenfor, og selv om disse ikke er helt støyfrie, har de en langt mer behagelig og stabil summing enn Enermax'en. Når jeg kjørte dem begge ned på 7V, bråkte "plutselig" harddiskene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...