Gå til innhold

Filmblogg, trenger kritikk


Anbefalte innlegg

Er ikke så inne på dette med design, men prøver meg litt nå og da. Nå har jeg prøvd meg på å lage en liten filmblogg. Altså en side hvor jeg legger ut anmeldelser av filmer jeg har sett. Ble ikke super fornøyd med designet, men syntes det ble ganske bra. Bare å gi ris og ros. Kom også gjerne med ting jeg kan gjøre for at det skal bli enda bedre.

 

Siden ligger foreløpig på home.no, men venter på ny og bedre plass.

 

Siden

 

EDIT: La inn link til den nye siden.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merket den tegnsettingsfeilen ja. Hvordan fikser jeg den? Var ikke der når jeg åpnet siden lokalt. Hvor mener du jeg skal sette copyright henn da?

Hvilket program bruker du for å skrive kode?

 

Du trenger ikke copyright-notisen i det hele tatt, siden din er beskyttet av norsk lov om opphavsrett uten at du trenger å ha noen notis.

Lenke til kommentar
Bruker Dreamweaver 8

 

Vet at jeg er beskyttet av norsk lov, men jeg synes det er litt morsomt å ha det på siden.

Vel, det ser useriøst ut i mine øyne. Ikke ser det særlig bra ut i footeren på siden din heller.

 

Jeg har ikke brukt DW på mange år, men et sted kan det hende det er mulig å velge formatet filene dine skal lagres i. Prøv å lagre dem som ISO-8859-1 og last dem opp på nytt. Du bør egentlig sette opp en testserver med Apache (søk på xampp på google), da har du også en gylden mulighet til å lære deg PHP eller Perl.

Lenke til kommentar
eller du kan skrive dette i head'en:

 

 

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">

 

tror jeg. Er i alle fall det jeg gjorde ^^

Dette fungerer kun lokalt, og har ingenting å si i praksis da filer som sendes over internett har en filtype som avgjøres av HTTP-headerne. Du må evt. kjøre en kodesnutt som dette for å endre tegnsettet filene sendes med:

<?php header('Content-Type: text/html; charset=utf-8'); ?>

Lenke til kommentar

Ja. Det er fordi jeg skiftet brukernavn på home i går og så ble det ikke aktivert før etter 1 time. Orket ikke å vente 1 time med å sette opp denne tråden så jeg postet den med det gamle brukernavnet. Glemte dessverre og endre det tilbake igjen. Men skal ordne det nå.

 

EDIT: Kommer meg ikke inn på ftp serveren selv. Må se litt nærmere på det når jeg kommer hjem fra skolen.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Ok

 

Nå har jeg tenkt å lage et helt nytt design på siden min. Har kommet opp med noen tanker. Poster et utrolig stygt og enkelt bilde laget i paint så dere får se hvordan jeg har tenkt at oppsettet skal være.

 

post-87995-1196787767_thumb.jpg

 

På siden har jeg tenkt å ha en slags filmrull som går nedover som en marg på venstre side. Kanskje legge inn bilder fra filmer i filmrullen også. Hadde vært dritkult, men jeg vet ikke hvordan jeg skal fikse det.

 

I banneret har jeg tenkt å legge inn bilder fra filmer der også. Også en funksjon som skifter ut bildene med jevne mellomrom.

 

Innholds delen blir slik som den har vært med to kolonner.

 

Fargene har jeg tenkt skal være lyse.

 

Finnes det sider hvor jeg kan finne ferdige lagede ting, som f.eks. en filmrull som jeg kan bruke? Eventuelt tutorials som jeg kan følge? Er ikke så flink til å lage slikt selv fra scratch i photoshop.

Lenke til kommentar
Lurer på når folk skal lære seg å ikke putte "Copyright © Fleirulf Skjåkevik" i footeren på norske nettsider. Få det bort!

 

- Fiks tegnsettfeil (UTF-8/ISO-8859-1-konflikt)

- Generelt ganske mørkt og kjedelig design. Ikke så mye å kommentere, egentlig.

joda du...

Russ.no er et nettsted for årets russ. Russeservice AS, 2002-2007. Ansvarlig redaktør: Kim Silkebækken.

Alt innhold på Russ.no er beskyttet av Åndsverksloven. Ulovlig kopiering er straffbart.

Lenke til kommentar
Lurer på når folk skal lære seg å ikke putte "Copyright © Fleirulf Skjåkevik" i footeren på norske nettsider. Få det bort!

 

- Fiks tegnsettfeil (UTF-8/ISO-8859-1-konflikt)

- Generelt ganske mørkt og kjedelig design. Ikke så mye å kommentere, egentlig.

joda du...

Russ.no er et nettsted for årets russ. Russeservice AS, 2002-2007. Ansvarlig redaktør: Kim Silkebækken.

Alt innhold på Russ.no er beskyttet av Åndsverksloven. Ulovlig kopiering er straffbart.

Er du helt idiot? Les det jeg skriver én gang til, og så sammenlikner du "Copyright © 2007" med "Siden er beskyttet av Åndsverkloven".

Lenke til kommentar

Hvis du mener det er beskyttet av åndsverkloven så er det "copyright act". Og hvis du må ha noe sånt så bruk veldig liten skrift og bruk bare © tegnet i stedenfor og ikke ordet copyright. Men aller best er å ikke ha noen ting :)

Endret av ialu
Lenke til kommentar
Er du helt idiot? Les det jeg skriver én gang til, og så sammenlikner du "Copyright © 2007" med "Siden er beskyttet av Åndsverkloven".

2. Ja, faktisk så sammenligner jeg det! Copyright = beskyttet av lov

Hvorfor må det skrives på engelsk? Hvorfor kan man ikke ha en notis på norsk hvis man først skal ha det? Og hvorfor er det så viktig for Ola Dunk med en crappy hjemmeside å ha en notis om at ingen får lov til å stjele Google-reklamen hans?

 

Copyright, ofte representert ved tegnet ©, er det engelske og amerikanske begrepet for opphavsrett. (...) I Norge har bruk av copyright-merket aldri vært noe vilkår for opphavsrettvern. (...) Bruk av copyright-merket har altså ingen rettslig betydning.

 

Hvis du først skal opplyse brukerne dine om opphavsretten, så gjøre det på norsk. Og på Russ.no, som er et konkurranseutsatt nettsted, så ser jeg på det som en litt annen situasjon enn en hjemmeside uten noen informasjon andre har interesse av å kopiere.

 

Edit: På siden til trådstarter synes jeg også det var spesielt unødvendig, siden Copyright-notisen var noe av det mest fremtredende i hele designet hans.

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...