Gå til innhold

Forvirret av lveringstid på amentino!


Anbefalte innlegg

jeg kjøpte en hp w2207h på amentino.no for 4 dager siden. Det hadde stått at de hadde 60+ på lager i noen dager, men plutselig dagen etter at jeg sjekka så var de tomme, men det stod at de ville få den på lager den 11.12. Så for at jeg skulle få den til jul bestillte jeg en samme dag. Men i dag når jeg skulle sjekke bestillingen står det på fakturaen at eta er 31.12!!! Men når jeg går inn på sida til amentino og finner fram produktet har de satt ned eta til 5.12 , og det må de ha gjort i dag eller i går for jeg sjekka den for to dager sida. noen som har noen erfaringer om hvilke av disse datoene jeg kan forvente at de har fått den på lager??

Blir skuffa om jeg ikke får den til jul :no:

 

Håper at noen kan fortelle meg at 5.12 er den riktige datoen, men må vel inse at det er lite sansynelig....

 

På forhånd, takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amentio berre speiler leverandørens lager, dermed kan dette problemet oppstå. lagerstatus er x men når di bestilling går inn til leverandøren så er det ingen igjen. ETA datoen er nok også frå leverandøren. Sidan eg har ingen peiling på kor ofte statusen blir oppdatert mellom amientos website og leverandørens lager så kan det vere ein delay der som forklarer endringa i ETA-datoen i ei helg.

F.eks oppdatering kl 14 kvar dag så vil ikkje ei endring kl 1401 hjå leverandøren bli synleg hjå amentio 1400 dagen etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg er i samme situasjon som trådstarter, og blir også litt frustrert av denne vinglingen.

Greit nok at det er leverandørens lagerstatus som speiles, men man har da et visst ansvar overfor kunder som har bestilt en vare til å bidra med informasjon. I formiddag sto det ETA 05.12 (i dag), men allikevel kunne ikke noen si noe på kundeservice. Litt senere er datoen endret til 06.12 (kundeservice:"så får vi se i morgen")

 

For øvrig har jeg også et Sapphire 3870 skjermkort på vent, og her blir også datoen skjøvet på. Her er markedssituasjonen litt mer kaotisk, men det er jo ingen tvil om at så lenge ETA bare blir skjøvet bakover med små skritt, og ikke før samme dag eller dagen etter den forrige ETA'en, så er terskelen for meg hver gang til å avbestille og finne alternativt produkt, kanskje fra alternativ leverandør, høyere enn om den "riktige" datoen kom opp med en gang.

 

Beskylder ingen for noe, men synes det kan være greit å følge med på praksisen.

 

-m-

Endret av Murdock
Lenke til kommentar

Er også litt irritert over praksisen som føres.

 

La inn en ordre med fire varer til samlet sum i overkant av 5.000 rundt 25/11, og et par tre dager ble beløpet trukket fra kontoen og et sporingsnummer dukket opp....imidlertid viste det seg at kun en av varene til rundt kr. 700 var avsendt. Av de resterende varene var en ikke på lager i bestillingstidspunktet, men eta var 30.11. Når 30.11 kom ble eta forskjøvet til 05/12...og nå er 5/12 her og det står "ikke på lager" i webshoppen og >7 dager i prisguiden....

 

Greit nok at leverandørens lager speiles, men ikke fortell meg at man får ny eta på en vare AKKURAT på gammel eta hver eneste gang! Og at man må vente på varer for 4500 i ukesvis som man har betalt for er ikke akkurat så veldig kjekt. Prikken over i`en er at 8800GT kortet i ordren har blitt satt ned flere ganger hos webshoppen siden jeg bestilte, selv om kortet ikke har vært på lager! Her skal man tydeligvis ligge på toppen i prisguiden....

 

Mon tro om det er problematisk å avbestille en dellevert ordre...

:hmm:

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Da er det ny eta på skjermkortet. 18.12.2007 denne gangen. Sendte en mail til [email protected] og avbestilte skjermkortet slik at resten i det minste kan sendes. Så får jeg ta en vurdering på hva jeg skal gjøre på skjermkortsiden etterhvert - det later ikke til at det finnes 8800gt på lager noen steder.

 

Spent på om det lar seg ordne å avbestille en varelinje på en ordre som er dellevert, men i slike tilfeller burde det faktisk være en selvfølge.

:hmm:

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...