Gå til innhold

Erfaringer med Nokia E90


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har lyst på E90, men får ikke bestemt meg. Vil gjerne høre fra dere som har telefonen. Både positive og negative erfaringer.

Har relativt stor tlf (Palmone Treo 650) i dag, så dette er ikke ett argument som bør vektlegges.

 

Vist du har litt tid så skal jeg svare deg den 25 desember.. hehe.. min nokia e90 ligger på posthuset nå..

Skal være julepresang så får ikke sett noe på den før selve juleaften..

Gleder meg som en unge.. og det er ikke bare noe jeg sier, har ikke gledet meg slik til jul siden

jeg var liten..

Lenke til kommentar

Jeg har brukt e90 siden den kom i sommer og er meget fornøyd. Var tidligere bruker av SE p990, P1 og Nokia 95....For meg og mitt bruk kan ingen av disse erstatte e90.

 

Kom gjerne med konkrete spørsmål, så kan jeg prøve å gi mine synspunkter på dem, mine to sterkeste argumenter for denne telefonen er bred og god skjerm, og det gode tastaturet. Er faktisk blitt "hat" å skrive meldinger og e-post på noe annet....

 

Jeg er kjempefornøyd! Hadde vært spennende om vi fikk litt gli på en tråd når det gjelder denne telefonen også.....

Lenke til kommentar
Jeg har brukt e90 siden den kom i sommer og er meget fornøyd. Var tidligere bruker av SE p990, P1 og Nokia 95....For meg og mitt bruk kan ingen av disse erstatte e90.

 

Kom gjerne med konkrete spørsmål, så kan jeg prøve å gi mine synspunkter på dem, mine to sterkeste argumenter for denne telefonen er bred og god skjerm, og det gode tastaturet. Er faktisk blitt "hat" å skrive meldinger og e-post på noe annet....

 

Jeg er kjempefornøyd! Hadde vært spennende om vi fikk litt gli på en tråd når det gjelder denne telefonen også.....

 

Jeg har hørt/lest at siden knappene stikker litt opp kan det bli merket i skjermen etter en tid. Har du merket dette? Hvordan er hastigheten til operativsystemet?

Kvaliteten på bildene?

Hvordan virker GPSen. Må du betale abonnement som for N95??

Lenke til kommentar

Stemmer det. etter å ha trykket en del på tastene blir det litt "fingerfett" på tastene, dette smitter over på skjermen når den er lukket. Tørker du skjermen med skjermklut er den like strøken. Jeg kan bare snakke for min egen del, og etter en slik vask er skjermen helt strøken igjen (ingen riper).

 

Operativsystemet syntes jeg fungerer smertefritt. programmer og funksjoner respondere raskt og presis.

 

Bildene blir helt greie, de fleste slike mobilkameraer fungerer veldig bra under gode lysforhold. E90 nhar et greit fotolys, men etter min mening så kan den ikke måle seg mot eksempelvis k810 til SE. Skulle det være en knapp jeg er missfornøyd med så er det utløserknappen. Den er ikke presis i funksjonen, men er ikke en avgjørende svakhet.

 

Gpsen fungerer veldig bra etter siste firmwareoppdatering, tror det er identisk med slik n95 var før og etter. Abonnementet er som for n95. jeg kjøpte for norden. Fungerer veldig bra.

 

Må si at dette er mine erfaringer, skal også legge til at jeg overhode ikke er noen nokia mann, har hatt alt mulig annet enn nokia frem til nå.....men jeg må si jeg har blitt veldig glad i denne telefonen....

Lenke til kommentar

Bruker du Opera eller den innebygde webleseren?

 

Fønker det bra og se powerpoint presenatasjoner på mobilen`?

 

Noen gøye/nyttige programmer du vil anbefale for nokia e90! er det noe som jeg bør skaffe..

 

har lastet ned mirc, msn, ett windows explorer lignende program og har funnet frem Super nintendo emulator.. koster noen kroner.. men er grei underholdning!

Lenke til kommentar

Jeg bruker den innebygde webleseren. Har testet opera mini litt, men syntes den innebygde fungerer bedre. Den er raskere og syntes sidene ser bedre ut. Fin skjerm å surfe på.....men et tips er å ha et abonnenment som har maks pris pr. dag på datatrafikk. Det kan bli litt kostbart. Den innebygde webleseren laster sidene som de er, mens opera minsker nedlastingsmengden betraktelig.

 

Jeg har kjøpt fullversjonen av officesuite som ligger på telefonen kostet 170kr å oppgradere. Her fungerer det å se powerpoint presentasjoner smertefritt (i hvertfall det jeg har prøvd).

 

Jeg har testet litt forskjellig nytteprogrammer til telefonen og egentlig kommet frem til noen som jeg mener er greie å ha:

 

Handy Calendar, Syntes denne planleggeren er mer oversiktlig enn den som ligger innstalert fra før.

 

Smschat, litt artig sms program hvor meldingene blir gruppert på avsender. Du kan følge hele samtalen du har med en person. I tillegg har programmet en genial funksjon. Man skriver meldingen og kan velge dato og tidspunkt på når den skal sendes. Bursdager blir for eksempel ikke glemt lenger....

 

Google maps, kan jo være underholdende, særlig etter siste firmwareoppdatering og gpsen fungere bra.

 

Jeg har lastet ned windows Live.Veldig kjekt både med tanke på msn, men også at man får egen mappe med hotmailkonto...

 

Har et spørsmål: Er det noen som vet om man kan (slik som på N95) bruke en kabel med minijack og phono, å koble direkte i tv, prosjektor etc.....Hadde vært perfekt til bildevising, powerpoint presentasjoner og slikt....

Lenke til kommentar

Hei

 

Hvordan fungerer Handy Calendar? Har en kalender på min Treo i dag som fungerer veldigt bra. Ønsker en kalender hvor du på månedsoversikt kan se fargekoder på dagene som gir en rask oversikt over jobb, kurs, private avtaler osv. Finnes det ett slikt program? På Treon jeg har i dag har jeg testet opptil 5 forskjellige oppføringer på en dag som vises i månedsoversikten.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg forsto spørsmålet helt, men Handy calendar viser i månedsvisning ulike ikoner i forhold til hvilke type emne man har lagt inn. Har noen bursdag for eksempel vil det ligge en pakke på datoen. Ellers hvis man for eksempel har avtaler vil det legge seg med en"prikk" for hver avtale. Må innrømmeat jeg ikke har hatt dette programmet så lenge og kjenner det ikke så veldig godt enda, men tror faktisk ikke det tilfredstiller det du søker i månedsvisning. Klart går man ned på ukesvisning får man flere detaljer.

 

Leter selv litt rundt etter kalenderprogrammer med masse funksjoner. Kom gjerne med tips til slike.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nettopp kjøpt meg E90, og er foreløpig veldig fornøyd.

Finnes det noen spill som utnytter den store skjermen!

Hvilke programmer burde jeg laste ned.

 

Har brukt SE P1i, samt N95 siden i sommer, og må si at E90 EIER....

Alle oppkoblinger mot nett, wlan, mail konto osv har fungert perfekt. Helt konge.

Lenke til kommentar
"Jeg har hørt/lest at siden knappene stikker litt opp kan det bli merket i skjermen etter en tid."

 

Dette var vel ett problem på de første som kom ut og har blitt utbedret. De som har kjøpt tlf tidlig og hatt problemer har fått det utbedret.

Er det noen som kan bekrefte/har hatt dette problemet og fått det utbedret?

 

Jeg har nemlig akkurat ventet 16 dager på å få min tilbake fra service for å få utbedret dette, samt problemet med skrapende høyttaler. Visstnok skulle de ha byttet høyttaler (selv om det skraper like j*vlig enda!), men skjerm og tastatur har de ikke gjort noe med. Og skjermen er oppskrapet av tastaturet, det er riper som ikke går av ved å tørke skjermen.

 

Hmf!

Lenke til kommentar
Er det noen som kan bekrefte/har hatt dette problemet og fått det utbedret?

 

Jeg har nemlig akkurat ventet 16 dager på å få min tilbake fra service for å få utbedret dette, samt problemet med skrapende høyttaler. Visstnok skulle de ha byttet høyttaler (selv om det skraper like j*vlig enda!), men skjerm og tastatur har de ikke gjort noe med. Og skjermen er oppskrapet av tastaturet, det er riper som ikke går av ved å tørke skjermen.

 

Hmf!

 

Min mobil er av de nyeste, og ser ikke ut til å ha dette problemet. Er imidlertid ikke sikker på hva som evt. er gjort.

Får i alle fall inger flekker på skjermen.

 

Leste forøvrig at de første E90 hadde silkematt skjerm , men min ble levert med "crystal brite" skjerm.

Lenke til kommentar
Sugen på denne mobilen jeg og, hvordan er batteriet? Holder det sånn akseptabelt?

 

Bruker mye tid på nettet, og der er E90 i en egen klasse. Slipper å skrolle sideveis hele tiden.

Push-mail funker som en drøm.

Har lastet ned en del spill. Blir en ny dimensjon med så stor skjerm.

Det jeg ellers liker best er den gedigne kvalitetsfølelsen, samt at alt bare funker.

 

Batterikapasiteten er i alle fall mye bedre enn N95.

 

Skal jeg klage, så er det at den kunne vært mindre. Med dagens teknologi burde det ikke vært noe problem å halvert tykkelsen... Uansett er den ikke større enn at jeg har den i jakkelommen.

Savner også blitz på kameraet..

Småproblemer i mitt tilfelle. Jeg DIGGER denne telefonen.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...