Gå til innhold

Gaming PC til 14000-18000kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bytt CPu til q6600. spar 2 lapper.

Bytt minnebrikkene til 4 gb BallistiX Pc8500, 5-5-5-15. koster vell 2 kroner mer.

Bytt hovedkortet til Asus Maximus X38 SE-utgave.....koster 100 spenn mer...

Og hvis du har tid: 8800 GTS kommer ved jule tider, eller litt over, og dette skjermkortet skal vist være bedre enn 8800 Ultra.

Og koster kun 2500 spenn...

Lenke til kommentar

Hmm har lyst å vente på GTS, men dette er da en julegave og jeg tror det blir vanskelig å få tak i GTSen med en gang. Har tenkt på 4GB ram, men for å være ærlig så har jeg ikke særlig lyst å gå for Vista, om noen år kanskje, men ikke for øyeblikket. Blir nok å kjøre XP med SP3 og XP støtter vel bare 3gb, så like greit å kjøpe et godt 2gb kort med lav latency (dette har 3-3-3-10). Som sagt er det julegave så bryr meg ikke så mye om det er Q6700 eller Q6600, tror Q6700 blir bedre å overclocke, og vil sikkert vare bittelitt lengre :thumbup: Skal også se på det hovedkortet ;)

Lenke til kommentar

øhh...du finner XP med 64 bit, har selv det ved siden av meg nå...og skal kjøre det på min nye gamer pc....

 

ok, men hvis du hadde droppa å kjøpt CPU'en....så kunne du blant annet kjøpt deg 2 GT kort...og dette blir mye bedre, enn Q6700, du merker nesten ikke forskjell mellom Q6700 og Q6600..

Uansett, hvis du skal ha 2 gt kort må du ha 680 Sli hovedkort.

Lenke til kommentar
Hmm oki, btw kjører du 2 x 2gb eller 4 x 1gb, og hva er best? :whistle:

4x1 gjør det billigere med tanke på raskere brikker(kun fordel ved overklokking), men 4 brikker blir av og til knuddel og tull med, så kjøp 2x2gb.

 

Ellers bør du følge LasseGL' sine råd, men med mindre du skal overklokke ville jeg valgt E6850 istedenfor Q6600.

Lenke til kommentar

akkurat nå har jeg ikke en slik pc, men skal bli satt opp snart.

Uansett, før kjørte jeg 4 ganger 1 gb. Og skl gjøre det igjen. Men 2 ganger 2 er best.....men får ikke ballistiX minnebrikker i slike, og disse minnebrikkene er uuutrolig overklokkings venlige.....regner med å får 4-4-4-12 på 1000 på alle 4 minnebrikkene stabilt!

Lenke til kommentar

hehe, ville somsagt byttet ut Minnebrikkene, du får nesten garantert høyerer ytelse med BallistX PC8500...

Og en Raptor disk vil jeg ikke anbefale 100 prosent. men ja den øker ytelsen, men det er ikke mye! og ihvertfall ikke iforhold til 1400 kroner som den koster......du sparer kanskje 5 sek i oppstart tid på vista, og mindre i Xp. Og kanskje du sparer 2 sek i oppstarts tid på spill....ville evt kjøpt 2 Raptor disker og kjørt dem i raid....

Lenke til kommentar

hehe, veit ikke heelt selv, men i praksis jobber de sammen, og med to disker som jobber på akkurat sammen måte, blir de sterkere.....men kræsjing er en liten fare å.....så det anbefales at ikke operativsystem/viktige dokuementer blir lagret...

har hørt folk lagre os på raptor disker og blitt misfornøyde...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...